Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale meg noe litt prog/tech Death Metal? Har jævlig smaken for Gorod, så noe i den stilen hadde vært bra.

Musts:

Cynic - Focus

Atheist - Unquestionable Presence

Atheist - Elements

Gorguts - Obscura

Gorguts - From Wisdom to Hate

Lykathea Aflame - Elvenefris

Death - Human

Suffocation - Breeding the Spawn

Suffocation - Pierced From Within

Suffocation - Effigy of the Forgotten

The Allseeing I - JagannÂtha (kan lastas ned gratis herfrå)

Astomatous - The Beauty of Reason (Kan lastas ned gratis herfrå)

Du glemte noen vesentlige skiver:

Cryptopsy - None so Vile

Cryptopsy - Blasphemy Made Flesh

Immolation - Close to a World Below

Immolation - Unholy Cult

Ephel Duath - Painter's Palette

Spawn of Possession - Cabinet

Necrophagist - Onset of Putrefaction

Gløymde ikkje. Immolation er vel i grenseland mellom streit og teknisk. Hellar kanskje litt mot teknisk, og då er eg sjølvsagt einig i at Close to a World Below, Unholy Cult, og Failures for Gods, som du gløymde, skal med. Eg syns Cryptopsy, SoP og Necrophagist kjem i andrebolka. La til Ephel Duath - The Painter's Palette og Pain Necessary to Know i ein seinare post, så dei var berre midlertidig gløymd.

Failures for Gods? Definitivt Immo's svakeste skive. Cryptopsy og Necrophagist i andreboka? Hadde jeg vært død skulle jeg snudd meg i graven!

Fermented Offal Discharge!

Lenke til kommentar
Gløymde ikkje. Immolation er vel i grenseland mellom streit og teknisk. Hellar kanskje litt mot teknisk, og då er eg sjølvsagt einig i at Close to a World Below, Unholy Cult, og Failures for Gods, som du gløymde, skal med. Eg syns Cryptopsy, SoP og Necrophagist kjem i andrebolka. La til Ephel Duath - The Painter's Palette og Pain Necessary to Know i ein seinare post, så dei var berre midlertidig gløymd.

Failures for Gods? Definitivt Immo's svakeste skive. Cryptopsy og Necrophagist i andreboka? Hadde jeg vært død skulle jeg snudd meg i graven!

Fermented Offal Discharge!

Failures svakast? Hah! Dei tre skivene med Alex Hernandez bak trommene er jo dei beste til Immolation.

Ser kvifor folk likar Cryptopsy og Necrophagist, men er ikkje så glad i dei sjølv, sjølv om dei heilt klart er band som held bra kvalitet. Vil dog påstå at Epitaph er betre enn debuten til Necrophagist. Tidleg Cryptopsy er fett. None So Vile er best. Heia!

Psycroptic er kanskje teknisk, men det hjelper lite når låtane er klin like.

Lenke til kommentar
Please, kan dere hjelpe meg å finne ut hvilket band dette er?

http://youtube.com/watch?v=kW_NhaErXug

Du snakker så mye om musikk som ikke er metal, og uten at jeg skal bli alt for elitistisk (det er lett å bli det med musikken du kommer med), så lurer jeg på om du er klar over forskjellen på musikken som blir diskutert her, og Submersed og Rob Zombie?

Jeg begynte å høre på svartmetall for rundt ett år siden. Det første var vel Dimmu Borgir regner jeg med, men gikk fort lei. I de første månedene synes jeg det var kjempetøft og kle seg i nagler og være ubertr00 hele tiden. Skjønte at jeg oppførte meg og så ut som en tulling, så jeg slutta helt med det. I dag kan jeg ikke kalles tr00 at all.

Det ble fort Immortal, Darkthrone, Mayhem og Emperor som ble de store favoritten btw.

Jøss, det gikk fort unna! Tok over et år før jeg klarte å sette pris på mange av albumene jeg nå liker best, og det tok lang tid å skaffe seg skikkelige nagler og "legge om stilen".

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Rob Zombie funker å diskutere her vel og Satyricon?

Rob Zombie var et slikt band jeg hørte på helt i starten da jeg gikk over fra diverse rock til metal. Det fungerer absolutt ikke for meg, kanskje for andre. Satyricon går fint å diskutere, men hvilke album liker du av de?

Lenke til kommentar
Means?

Means that de to siste albumene er slikt man liker når man er fersk på ekstrem metall. Da tar man det mykeste først. Etterhvert som man "vokser" så lærer man seg å like det som er best, og ikke det som er mykest. Da jeg begynte å høre på BM så var Fuel For Hatred en av mine favoritter, nå er den ikke annet enn en middels dårlig låt for meg. Generelt sett kan man si at de første albumene er best, dette gjelder for mange band, spessielt norske svartmetallband som er aktive idag.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...