Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal anskaffe en Venom-skive.Black Metal?
Like greit å starte der er det ikke?Jeg bruker alltid (hvis bandet har så mange skver) å sjekke ut den første, miderste, og siste skiva for å få en grei anelse om hvordan bandet er.Funker greit.
Går Kamelot under power?
Progressiv symph power. metal sist jeg sjekka.om man skal være helt sjanger hore.
Ord delings feil
Sue me..Progressive Symphonic power-metal, de som holder på med metal skjønner uansett hva jeg mener.
Lenke til kommentar
Hørt detta Neslepaks? Broren til Tom Araya spiller der eller no tror jeg..

 

http://www.myspace.com/bloodcum

 

Aldri hørt nokon av delane. Veit berre at bror til Tom spelar i Thine Eyes Bleed - dei som var med på Unholy Alliance-touren.

 

Som skuffa noko inderleg etter mi meining. Fekk aldri heilt opp stemninga dei få minutta dei var på scena. Var ikkje skikkeleg tak i dei. Lyden var også pinglete og varierande.

Endret av Zeph
Fjerna kommentar til eit fjerna innlegg
Lenke til kommentar
Fyy faen. Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice er kanskje tidenes black metal-utgjeving. Fittemeg så gjennomført konge at det nesten gjer vondt.

 

Mr.Haze har selvfølgelig helt rett.

 

Veeeldig høg fem!

 

Indeed! En kjempesolid plate!

 

Hørte noen sanger fra Black Metal av Venom. Ikke noe standard sortmetall nei, vil heller kalle det thrash metal fra helvete

Lenke til kommentar

Venom var vel opprinnelig Black metal, eller Blackened/Darkened Thrash metal?

 

I morgen og på onsdag er dagen(e) for Kindertotenlieder. I tilfelle de interesserte har glemt det, jeg kom nettopp på det.

 

Jeg aner ikke hva Kindertotenlieder er, så jeg søkte det opp. Jeg aner ikke om jeg forstod det helt feil, men hva har det med metal å gjøre? Det virker som et orkester av noe slag. Det eneste som kunne minne om metal var at det handlet om barnedød, og at komponisten mistet datteren sin rett etter at han skrev stykket.

 

Edit: Var forberedt på å måtte skrive "Doh, dobbeltpost", men det jeg skreiv ble bare redigert inn i den forrige posten min :) Det har jeg ikke fått med meg.

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar
Kindertotenlieder har blitt beskrevet som en en poetisk og vakker Black Metal Horrortrip.

Fra en snødekt scene sender den franske koreografen og dukkemakeren Gisèle Vienne dunkle skygger i vår retning. Animerte dukker og svarte skikkelser genererer et grusomt alpint landskap som balanserer skremmende mellom fiksjon og virkelighet.

 

Kindertotenlieder kan oversettes som ”sanger om barns død” og stammer fra den tyske poeten Freidrich Rückerts diktsamling på 425 dikt som han i 1834 skrev etter at han mistet sine to barn.

 

Vienne bringer Kindertotenlieder til scenen i samarbeid med den amerikanske forfatteren Dennis Cooper samt et knippe ekstraordinære musikalske størrelser. Peter Rehberg aka Pita og Stephen O’Malley bedre kjent fra SunnO))) bidrar live fra scenen i Teatergarasjen og skaper en klaustrofobisk og truende atmosfære av elektroniske lyder, tung bass og mørke gitarriff. Ikke gå glipp av en av sesongens høydepunkter.

 

Forestillingen varer i ca 75 minutter

 

In her sinister trademark style, Vienne’s troupe of dancers and musicians will take to the Teatergarasjen stage with life-sized dolls in a performance inspired by traditional European demonic traditions, set to a menacing score by Stephen O’Malley and Peter Rehberg.

 

http://www.bit-teatergarasjen.no/article/85

Lenke til kommentar
Hørt detta Neslepaks? Broren til Tom Araya spiller der eller no tror jeg..

 

http://www.myspace.com/bloodcum

 

Aldri hørt nokon av delane. Veit berre at bror til Tom spelar i Thine Eyes Bleed - dei som var med på Unholy Alliance-touren.

 

Som skuffa noko inderleg etter mi meining. Fekk aldri heilt opp stemninga dei få minutta dei var på scena. Var ikkje skikkeleg tak i dei. Lyden var også pinglete og varierande.

 

++Aner ikkje korleis dei var, da eg berre eg såg Slayer. Gadd ikkje bruke verdifull vorstid på søppelbanda som spela før.

 

++Black Metal er ein fin start, Metal Heart. Og nei, det er ikkje svartmettal, men heavy/thrash¨

 

++Og til Torpern. Hate Eternal blir nok grisefett. Har null oversikt på bandmedlem etc, men Derek er fortsatt bak trommene? Mannen er jo enorm!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...