Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gojira har jeg ikke sansen for, svake greier.

Gojira, svake greier?! Nå venter jeg på dine gode argumenter om hvorfor du mener Gojira er svakt, for en slik påstand skal faen meg backes opp også ;)

Enig. Gojira må vel ha noe av de tungeste, kraftigste riffene jeg har hørt. Bare hør på The Heaviest Matter of The Universe.

Hah! Neurosis, for faen. Får Gojira til å høyres ut som Linkin Park. Mykje tyngre og mørkare.

Ny Ephel. Hihihi! Gler meg som pokker.

Lenke til kommentar

Gojira er råfett. Sjekk ut videon, hør delen som begynner på 01:45

Ja, visst faen er det tungt.

eid(t): heisannlittseinder

Noen som vet om noe ala Pantera bortsett fra Exodus?

Hva med Lamb of God? Pantera-aktige riff med ny twist.

Jeg digger det, morsomt å spille.

Lamb of God - What I've Become

Se filmen hos Youtube

Riffet på 01:20 <- bevis på at det enkle er best. Badassmotherfucker-soloen som kommer etterpå er også herlig!

Endret av xantir
Lenke til kommentar

Bergtatt har bedre lyd og mere folk-elementer. Mange lange akustiske partier som bare bygger opp stemning. Jeg syns det er en fantastisk plate å høre fra start til slutt. Tekstene er som en lang folkehistorie om en ung jente som går seg bort i skogen, får panikk, går seg enda lengre bort, sovner og blir lokket med inn i fjellet av Huldra.

Låtene er en mix mellom blastbeat-svartmetall og rolig stemningsmusikk med chanting-vokal med lydeffekter som gåing i snø e.l.

Jeg slet med å høre noe som helst av detaljer i Nattens Madrigal, helt til jeg hadde hørt låtene noen ganger. Da sank de dødsfete riffene inn.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...