Saddlefall Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Noen som leste VG igår da om de folka som skal prøve å få satt opp en black metal opera ? De kommer med skive den 3. Mars stod det også, Svartediket heter plata. Bandet kalte seg også Svartediket om jeg ikke husker så alt for feil. Edt: fant siden deres også http://www.svartediket.no/ Artikkel i BT: http://www.bt.no/bergenpuls/musikk/article517552.ece Helvete, det var evig fett! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Dragonforce lagde bedre musikk før når ikke fart var det aller høyeste prioritet. Jeg oppdaga bandet lenge før de ble kjent, mens mp3.com fortsatt eksisterte. Da het bandet enda Dragonheart, og var det mest nedlasta MP3'n på topplista, så jeg sjekka de ut. Da var bare den første demoen deres sluppet, og det låt endel mere skranglete (ikke minst vokalmessig) men de var så sjarmerende at jeg fulgte med dem videre. De hadde noen fantastisk morsomme videoer på nettsida si med scene-bloopers ala spinal tap. F.eks. at herman li tulla håret sitt inn i bassgitaren. Eller at bandmedlemmene kræsja i hverandre på scenen, whammy bar som forsvant når Herman skulle gjøre solo, vokalisten glemmer teksten sin og publikum begynner å le osv. Sporty å ha sånt på nettsida si Endret 29. februar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Ny Esoteric skive ute 19. mai, "The Maniacal Vale". Dette kan fort bli et av årets høydepunkter. Doooooooom! Skal faktisk sjekkes ut! Esoteric er ganske fett. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Noen her som liker The Dragonforce eller? Jeg har aldri vært bort i noe som går så fort. <a href="http://dragonforce.com/main.html" target="_blank">http://dragonforce.com/main.html</a> Dragonforce er ikke så voldsomt kjapt. Det bare høres sånn ut fordi de bruker mye dobble basstrommer og tremolopicking. Dersom du teller taktene ser du at det egentlig er ganske midtempo. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Noen som leste VG igår da om de folka som skal prøve å få satt opp en black metal opera ? De kommer med skive den 3. Mars stod det også, Svartediket heter plata. Bandet kalte seg også Svartediket om jeg ikke husker så alt for feil. Edt: fant siden deres også http://www.svartediket.no/ Artikkel i BT: http://www.bt.no/bergenpuls/musikk/article517552.ece Helvete, det var evig fett! Jævlig fett! Albumet skal kjøpes på mandag! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Jeg fikk inntrykk av at Svartediket var gjort veldig letthørt og "enkelt". Jeg tror de valgte det for at andre enn metalfans skal like det. Men da blir det ikke like svart! Endret 29. februar 2008 av Abigor Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Synes det ble en smule stemningskræsj med "dryppe dryppe dråpe, drypp, drypp, drypp". Ellers var det jo bra utført i grunn. Synd at de må ødelegge det med det fjaset innimellom. edit: Låt nr 2 der, var jævlig fet pga folkemetall-preget det hadde. Felegnikking <3 Endret 29. februar 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Nå bærer det snart innover til midtbyen, nyeste Agalloch EPen og Berberana Carta de Oro Gran Reserva står på handlelista Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Svartediktet var ganske fete saker, tror detta kan bli fete greier hvis de drar inn forskjellige black metal vokalister som Atilla, Shagrath, Fenriz og ICS Vortex. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Me likes! Agalloch sitt album er vel straks i rute også. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Noen som har sjekket ut Eluveitie? Genial Folk Metal jeg fikk hørt på Battle Metal skiva til Scream Magazine. Må være noe av det mest fengende jeg har hørt på lenge, hvis man tar bort Alestorm Lenke til kommentar
thadon Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Noen som har sjekket ut Eluveitie? Genial Folk Metal jeg fikk hørt på Battle Metal skiva til Scream Magazine. Må være noe av det mest fengende jeg har hørt på lenge, hvis man tar bort Alestorm Har hørt førsteskiva, grei plate. Hørtes bra ut den sangen, må skaffe nyeste plata Endret 29. februar 2008 av thadon Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Litt stressende i lengden å høre på DF men litt er greit. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Synes det ble en smule stemningskræsj med "dryppe dryppe dråpe, drypp, drypp, drypp". Ellers var det jo bra utført i grunn. Synd at de må ødelegge det med det fjaset innimellom. Enig. Det ødela veldig. Ellers virket det ganske kult egentlig. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hmmm, av metal og den typen liker jeg best Satyricon og slikt og Vertical Horizon og slikt. Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Var en diskusjon angånede kvinnelige vokalister litt tidligere i tråden så jeg. Karyn Crisis har en fantastisk god vokal, helt etter min smak. http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...riendid=1972757 Ellers har de kvinnelige vokalistene i Rwake og Acid King stemmeprakt å by på de også. Men har skjønt det ikke er noe særlig marked for slik type metal her på forumet. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 The 3rd & the Mortal duger, da særlig Painting on Glass Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Synes det ble en smule stemningskræsj med "dryppe dryppe dråpe, drypp, drypp, drypp". Ellers var det jo bra utført i grunn. Synd at de må ødelegge det med det fjaset innimellom. Enig. Det ødela veldig. Ellers virket det ganske kult egentlig. Ja, for riffene var solide og metallen var på plass. Jeg ble faktisk vist det i går av en fyr på msn, og jeg trodde først det var en spøk pga det merkelige dryppedråpe-fjaset. Hadde tenkt å poste det her, men kom jo aldri så langt. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Ser ikke hvordan det ødelegger stemninga. Følg litt med på teksten, og det stemmer bedre. Ellers var det skamtøft. Må nok kjøpe denne på Mandag. Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Personlig likte jeg "dryppe dryppe dråpe, drypp, drypp, drypp" fjaset. Fikk meg til å tenke på David Lynch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå