Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Vintermåne, ikke hør på disse dødsmetall-folka som misliker alt som ikke har brøling.

Beste skivene til Symphony X er Divine Wings of Tragedy, Live on the Edge of forever, V.

Ellers kan man egentlig høre på alt som kom før divine wings også, det er mye knallmusikk. De har litt sin egen stil, ikke helt progmetal som Dream Theater men ikke power metal heller. Midt i mellom. Jeg syns de har mye deilig musikk, og vokalisten er fullkommen, selv live. De har enkelte instrumentallåter som er veldig progga også, så at de kan spille instrumentene sine er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MNEMOSYNE PRODUCTIONS are pleased to report that Opeth mastermind Mikael Åkerfeldt has performed lead vocals for the song "Unhealer" from the upcoming Ihsahn album, "angL".

"We´ve been talking about doing something for a while and I´m really happy it finally came together. Needless to say, Mikael´s performance is nothing short of amazing!" says Ihsahn.

Asgeir Mickelson once again handles drums for the album. Ihsahn has also handed over bass duties to Asgeirs colleague from Spiral Architect, Lars Norberg. "Asgeir and Lars have delivered a rock-solid foundation for the whole album. Pounding blast-beats to slow fretless passages are all performed with great precision," Ihsahn continues.

Ihsahns myspace

Dette blir bare bedre og bedre. Gi meg en dato!

Endret av fBlikeng
Lenke til kommentar

Marco Minnemann, som mellom anna har spela live (og er no fast trommis) for Necrophagist, skal spela trommer på nye Ephel Duath-plata, som kjem til å heite Through My Dog's Eyes.

That's right,

International drumming sensation Marco Minnemann will be joining us on our new record Through My Dog's Eyes. He will take care of all the drumming and we are really psyched.

Minnemann is recognized as one of today's top drummers in the world,

known by the big audience as drummer of H-Blockx, he recently did a trio tour with Terry Bozzio and Chad Wackerman, his new dvd feature Mike Keneally, Bryan Beller and the Buddy Rich Big Band. He did the last Us Summer Slaughter Tour playing for Necrophagist. Cool, huh?

You may check his myspace here:

www.myspace.com/marcominnemann

Love,

ED

Har JÆVLIG trua.

Lenke til kommentar
Leste noe om den nye In Flames plata. journalisten virket ikke så alt for postiv. Jeg håper at jeg ikke blir ening med han.

Kanskje legge ved hva som ble skrevet og evt en link til siden om du fant det på nettet... Personlig er jeg ikke så altfor optimistisk. Men håper selvsagt det blir bra.

Lenke til kommentar
Alle bør sjekke ut Negativa-EPen. Helvete, for ein EP.

Materialet på den EPen er minst seks år gammelt, lurer på hvordan de låter nå med kvinnelig vokalist :hmm:

With her emotional voice, her love and knowledge of music, Roxanne will add a fresh colour to our sound. We felt that it was time for us to explore new avenues, so we've made significant changes to our musical approach. The four musicians are now involved in the writing process, which brings more diversity to our sound. Our music is therefore becoming more experimental, progressive and ambient. This natural evolution will broaden our horizons sound-wise. We're really looking forward to share our new creation with all of you.
Lenke til kommentar
Leste noe om den nye In Flames plata. journalisten virket ikke så alt for postiv. Jeg håper at jeg ikke blir ening med han.

Kanskje legge ved hva som ble skrevet og evt en link til siden om du fant det på nettet... Personlig er jeg ikke så altfor optimistisk. Men håper selvsagt det blir bra.

Glemte å si at jeg leste det i Scream magazine. Tviler litt på at jeg finner det på nettet. Plata var vist ganske inspirert av amerikansk metal slik som jeg forsto det og de var vist på dypt vann på deler av plata. Men tiden vil vise hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...