Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Atrox har pent lite med DHG å gjøre.

Nå har jeg aldri sagt bandet har noe med DHG å gjøre, jeg sa jeg synes musikken kunne minne litt om en mild versjon av DHG. Mange av de samme elektronisk elementene. Ihvertfall de sangene jeg sjekket ut på myspace, som var av det nyere materialet slik jeg forsto det.

Lenke til kommentar

Det ble fokus på Enslaved ja! De er jo et av "standard" bandene fra nittitallet, på lik linje med alle de andre store. De har holdt seg utenfor "black metal" men er uansett tilknytta musikalsk. Jeg synes derimot at Enslaved har holdt et høyere kvalitetsnivå jevnt over. Blodhemn 1998 og Mardraum: Beyond the Within 2000 er kanskje de mest brutale, aggressive utgivelsene. Alt er verdt å få med seg av Enslaved, helt fra Hordanes Land 1994(med Slaget i Skogen Bortenfor) til Below The Lights 2003. De har skiftet fra den kalde lyden fra tiden rundt Frost 1994 til mer eksperimentell ekstremmetall på senere utgivelser.

Alle album har gromlåter, og det finnes nesten ikke dårlige øyeblikk igjennom diskografien. Har du ikke hørt dem er det på tide.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Holder en knapp på Eld, jeg. Den har den "rette" lyden og fete tekster og veldig bra vikingcover. Ikke så finpolert som Ruun og de nyere.

Har sett dem live 2-3 ganger (ikke bare på festival), og det er alltid masse publikum som står og roper ELD, ELD, ELD, ELD på slutten av konserten hvis de ikke har spilt låten enda.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Eg likar også Blodhemn godt, tross at den vert hata av bandet sjølv. Eit Auga Til Mimir er kanskje den beste låta dei har. Den vekslinga mellom clean- og growlvokalen er berre heilt fantastisk. Synd den aldri kjem i livesammenheng, for Enslaved er helvetes dyktige live.

Ny Bloodbath-skive kan blir bra, men da må dei heve seg nokre hakk. Nightmares Made Flesh var ein stor nedtur i forhold til Breeding Death og Resurrection Through Carnage.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar
Eg likar også Blodhemn godt, tross at den vert hata av bandet sjølv. Eit Auga Til Mimir er kanskje den beste låta dei har. Den vekslinga mellom clean- og growlvokalen er berre heilt fantastisk. Synd den aldri kjem i livesammenheng, for Enslaved er helvetes dyktige live.

Ny Bloodbath-skive kan blir bra, men da må dei heve seg nokre hakk. Nightmares Made Flesh var ein stor nedtur i forhold til Breeding Death og Resurrection Through Carnage.

Beste sang er selvsagt Heimdallr fra Yggdrasil (1992) og Vikingligr Veldi (1994)!

Hva er det som sies i begynnelsen av "For Lenge Siden"?

Lenke til kommentar

Begynte så smått og høre på Windir for en stund siden, nå er jeg helt hekta for å si det sånn! Det er noe av det beste jeg har hørt på lenge! Det begynte med Arntor, hørte gjennom den dag ut og dag inn, så har det gårr over på ... alt sammen fra Windir rett og slett! Synd at det endte på den måten! R.I.P Valfar!

Lenke til kommentar
Begynte så smått og høre på Windir for en stund siden, nå er jeg helt hekta for å si det sånn! Det er noe av det beste jeg har hørt på lenge! Det begynte med Arntor, hørte gjennom den dag ut og dag inn, så har det gårr over på ... alt sammen fra Windir rett og slett! Synd at det endte på den måten! R.I.P Valfar!

Arntor er best, så sóknardalr. Resten er ikke så særlig bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...