Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åh, jeg elsker vokalen til Messiah. Sånn er det bare.

Fun fact: Vokalisten i St. Vitus er den nye vokalisten i Candlemass :)

Henger med på den første der, Messiah sin vokal er herlig og Candlemass er genialt! Liker det nye albumet også, med Rob Lowe frå Solitude Aeturnus bak vokalspakene.

Edit: Too late.. anyways

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Til deg som ikke tror det finnes god metall med jentevokal bør ta en titt på Be Persecuted. Jeg hadde samme synspunkt helt til jeg ramla over den gruppa. Herlig depressiv. Hør gjerne Revolves Weakly Falls.

Når vi først var inn på doom så anbefaler jeg lett Skepticism. Er først nå i det siste at jeg har begynt å få opp øya for doom, og glad er jeg for det. Tidligere var det bare svart som appelerte til meg. Orgel gjør seg forresten jævlig bra i doom-sjangeren!

Lenke til kommentar

Har noen lyttet til Meshuggah's siste mesterverk, "obZen"? Hva syns folket?

Selv mener jeg plata vil definitivt være blandt mine topp 3 beste album 2008. Ufattelig aggresivt, men alikevel melodisk. Se opp for låta "Bleed", som jeg mener er den beste på hele skiva. Herlig!

Lenke til kommentar
Til deg som ikke tror det finnes god metall med jentevokal bør ta en titt på Be Persecuted. Jeg hadde samme synspunkt helt til jeg ramla over den gruppa. Herlig depressiv. Hør gjerne Revolves Weakly Falls
Godt forsøk, men var altfor puslete. Det ble liksom så hult og tomt, men kan hende det har noe med miksingen å gjøre.
Lenke til kommentar
Godt forsøk, men var altfor puslete. Det ble liksom så hult og tomt, men kan hende det har noe med miksingen å gjøre.

Subjektivt. Minimalistisk Black Metal er gull!

Det slår meg stadig hvor bra Enslaved er. Alle album har et høyt kvalitetsnivå, selv om jeg er mindre fornøyd med de to siste. Nok en svært velfungerende duo.

Lenke til kommentar

Ah, Enslaved ja. De gamle platene er skitten og stygg svartmetall, de nye er polert progsvart-metall. Fortsatt bra på sin måte.

Men når ikke opp til klassikere som Frost og Eld for meg. Også den fantastiske "Slaget i skogen bortenfor" på Emperor-splitten, som har blitt en livefavoritt.

Dere vet, har noen bestemt seg for å ikke like en genre eller type vokal etc, nytter det ikke å "overbevise" dem om at de har "feil" ved å vise dem enkeltlåter som inneholder ting de ikke liker.

Det er som å prøve å overbevise en som hater metal, ved å spille en Dragonforce-sang. "Jammen HØR da på melodien! Hør på hvor FLINKE de er å spille fort!!! Det er jo mega!!!!"

-"So? sounds like Europe to me"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har ingen Enslaved plater.

Dårlige greier egentlig, burde skaffet det.. jeg ble jo mildt sagt imponert når jeg såg dem på quarten. Beste live-growlen jeg noen gang har hørt.

Jaja, får gjøre noe med deg. Sleng ut anbefalinger. (Jeg er altspisende, liker både nekro og progga.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...