Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes da masse bra kvinnfolk innen metall. Bare hør på de forskjellige goth/doom-banda. Tristania hadde en dyktig sangerinne. Thorr's Hammer har en dame som brøler verre enn mange menn. Finnes masse mer.

Jeg vet ikke om det er bare meg som er sær, men av prinsipp så hører jeg ikke på musikk med damer på vokal. Det eneste jeg har er Arcade Fire (som har damevokal på to-tre låter, ikke metal btw)

Vet ikke hvordan det er med dere, eller om jeg er sær på det punktet...

Lenke til kommentar

Om du hadde hørt et jævlig fett band, så fant du ut at det var ei dame på vokal. (La oss si at hun growlet og du hørte ikke at det var en dame.) Hadde du da ikke syntes det var fett lenger og sluttet å høre på det?

Når det kommer til musikk så har jeg et prinsipp(som jeg mener er rimelig mer fornuftig enn ditt): resultatet er det som teller. Prossessen til noe kan selvfølgelig påvirke resultatet, men det er på resultatet man skal dømme vel.. resultatet. Musikken. Å like eller å ikke like noe basert på annet enn musikken(og det som følger med den: tekstene) er rimelig idiotisk synes jeg.

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot damer på vokal egentlig, men når 40 år med metal ikke kan vise til et eneste kvinnemenneske som tar av bak mikrofonen, så hopper jeg ofte over metal med damer på vokal. På samme måte som jeg gjør med kristen metal.

edit: Fenriz med pitch shift > damer som korer. =D

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Kristen som i at de ytrer sin religion i musikken eller kristen som at det er et medlem med kristen tro på hjertet?

Jeg tenker da selvsagt å peke på selveste Schuldiner. Kristen som æff, men likevel, han holdte seg unna religiøse temaer. Ergo, Death er rått.

Endret av Seian
Lenke til kommentar

fBlikeng: Forsto ikke helt den. Alle sjangre kan ha kvinnelige vokalister, og alle sjangre kan ha kristent innhold. Ser ikke problemet med å sammenligne det.

Seian: Tenker på å ytre religionen i musikken, og det har egentlig ikke så mye med at det faktisk er kristent å gjøre. Blir bare ekkelt på en måte, når man skal whine om Jesus osv.

edit:

Einaste prinsippet eg har, er at eg ikkje køyrer på muslimar som syklar.
Hvorfor ikke? Endret av Innos
Lenke til kommentar

Det er ikke så mange eksempler på kvinnfolk som spiller brutal metall, men det finnes jo. At de ikke gjør det så bra kan ha ulike forklaringer, men jeg synes det er noen som er flinke til å synge.

Ephel Duath var rar musikk, må vel gi de en sjangse.

Noen her fortalte om Lunar Aurora tidligere, dette var godsaker!

Lenke til kommentar

Har nevnt dem en del ganger før her på formuet, men Rwake har uansett rå damevokal. :thumbup:

Einaste prinsippet eg har, er at eg ikkje køyrer på muslimar som syklar.
Hvorfor ikke?

Fordi det kan være sykkelen hans. :roll:

Ajajaj, smårasistiske tendenser fra Neslepaks.

Lenke til kommentar

New album progress

Currently, Psycroptic have 5 completed tracks for the upcoming, as yet untited new album. The writing process is going very smoothly and everyone is very happy with the results. If things go according to plan, Psycroptic will enter the studio in Jan 2008 to start the recording process.

Gler mæ!

Lenke til kommentar
Flere som skal på Immolation 29 mars?

Ja. Billett i hylla. Har så jæævlig trua på Immolation. Melechesh er pling-plong-versjonen av Nile, så det er ikkje veldig interessant. Goatwhore er kjedeleg. Sickening Horror er ok, men Immolation blir høgdepunktet. Kan døy lykkleg etter den konserten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...