Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg leste en plass at det var Corpsegrinder men jeg leste nok feil. Veldig god serie i alle fall. Noen som vet når ses 2 starter igjen?

Jeg leste noe om at sesong 2 skulle starte etter jul, men nå har det jo snart gått 2 måneder uten ny episode. Det er riktig at Brendon Small er stemmen til Nathan, men man kan jo tydelig se at de har brukt Corpsegrinder som modell for hans opptreden på scenen blant annet.

Corpsegrinder er ihvertfall med på andre ting i serien:

George "Corpsegrinder" Fisher former vocalist of Monstrosity currently in Cannibal Corpse and also in Paths of Possession, ("Go Forth and Die") – "Dimmu Burger Customer," ("Bluesklok") – "Depressed Fool's Cap Hippie"; ("Dethkids") "Football Player"; ("The Metalocalypse Has Begun", "Dethvengence") "216's Brother/Metal-masked Assassin"
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hørte Metallica med unforgiven for første gang i går(!), jeg ble helt forelska i låta og teksten. Spørsmålet mitt er om noen har anbefalinger på andre sanger som jeg kansje også vil like?

Som dere sikkert kjønner har jeg ikke hørt så mye på metal og lignende. Men hvis det finnes flere låter som er like bra som unforgiven, tror jeg nesten jeg må høre mere på sjangeren :)

Lenke til kommentar
Jeg hørte Metallica med unforgiven for første gang i går(!), jeg ble helt forelska i låta og teksten. Spørsmålet mitt er om noen har anbefalinger på andre sanger som jeg kansje også vil like?

Som dere sikkert kjønner har jeg ikke hørt så mye på metal og lignende. Men hvis det finnes flere låter som er like bra som unforgiven, tror jeg nesten jeg må høre mere på sjangeren :)

Hvis du hørte Unforgiven for første gang, har du på en måte hørt en dråpe i metallhavet. Skaff deg Black Album så får du mer av det samme. Jeg vet igrunn ikke om noen andre band som ligner på Metallica etter ...And Justice For All. De har en mykere, mer populær og kommersiell vri på musikken sin. Det er negativt for mange.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Huff, synd ikke mange ligner den. Likte den sangen veldig godt. Men skal ta tipset ditt og skaffe black album!

Verdt å nevne at albumet heter "Metallica", ikke Black Album, det er bare kallenavnet siden coveret er bekmørkt med en liten slange på coveret og Metallica-logoen nesten usynlig.

Lenke til kommentar
Huff, synd ikke mange ligner den. Likte den sangen veldig godt. Men skal ta tipset ditt og skaffe black album!

Ikke misforstå, det er MANGE som liker den! Men av min erfaring så har metalheads andre krav til musikken. Gjelder hvertfall i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

En av Metallicas mange ballader. Prøv

Fade to Black

(Welcome Home) Sanitarium

Unforgiven 2

Nothing Else Matters

Lenke til kommentar
Høres akkurat ut som de forrige skivene til In Flames. Klin likt. IF må vel være selve oppskriften på sellout. De har funnet en stil de kan kjøre, og viker ikke en tomme fra den. Gjesp...

De har sin egen stil til en viss grad da.. Det er jo ok, hvor mye sellout de er eer en annen sak.

Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaringer med denne siden? Vurderer å bestille et par t-shorter derfra.

Bra side det, begge gangene jeg bestilte fikk jeg varene innen en uke

Okei takker. Det er vell toll på alle varer over 200kr ja?

Hørte faktisk ei plate med Bloodbath i går. Ikke så ille som jeg hadde forventet meg faktisk. Det var faktisk ganske tøft til tider.

Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaringer med denne siden? Vurderer å bestille et par t-shorter derfra.

Bra side det, begge gangene jeg bestilte fikk jeg varene innen en uke

Okei takker. Det er vell toll på alle varer over 200kr ja?

Hørte faktisk ei plate med Bloodbath i går. Ikke så ille som jeg hadde forventet meg faktisk. Det var faktisk ganske tøft til tider.

Bloodbath er sprekt det, har fått med Åkerfeldt på vokal igjen til både MCD'n som kommer seinere i år og det neste albumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...