Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget mitt er at du neppe hadde satt pris på om de satte på gladjazz fra 50-tallet hele kvelden heller, og bruke hele kvelden på å snakke om jazzheltene sine og hvor fantastiske progressjoner musikken har. Musikksmak er så personlig at det ikke er noen vits å prøve å presse sin egen smak på andre.

Det går ikke å tvinge noen som digger hiphop å like metal bare fordi du sier det skal være så bra som du syns det er. Det driter de i, og du fremstår som en idiot i deres øyne. Akkurat som jazzfolka ville fremstå som idioter i dine øyne. Geddit?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at du neppe hadde satt pris på om de satte på gladjazz fra 50-tallet hele kvelden heller, og bruke hele kvelden på å snakke om jazzheltene sine og hvor fantastiske progressjoner musikken har. Musikksmak er så personlig at det ikke er noen vits å prøve å presse sin egen smak på andre.

Det går ikke å tvinge noen som digger hiphop å like metal bare fordi du sier det skal være så bra som du syns det er. Det driter de i, og du fremstår som en idiot i deres øyne. Akkurat som jazzfolka ville fremstå som idioter i dine øyne. Geddit?

Litt variasjon hadde vel gjort seg, og jeg må si det var mange som likte den musikken i går kveld. Men jeg er gått dritt lei av å høre på 50 Cent og Akon hele kvelden, greit at de spiller hip-hop, som oftest er slik musikk lettere å like, men de kan da for guds skyld spille noe bra hip-hop som Public Enemy, NWA, Beastie Boys, Dr.Dre...

Men, å få høre at Enter Sandman av Metallica er satanmusikk, blir feil. uansett hvor mye du vrir og vender på det, det har ikke noe med smak å gjøre.

EDIT: Og ja, heller litt jazz enn kommers hip-hop, Coltrane og Miles Davis er good shit, men hadde ikke gjort seg på fest.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

På min stereo er det jeg som bestemmer. Så om jeg vil høre på noe ekstremt mannevondt og reint generelt forjævlig støgg muzak får eventuelle gjester bare finne seg i det, enten det er kompiser, venninner eller slekt det er snakk om. Jeg klager aldri over hva slags musikk som blir spilt på andres stereo uansett hvor glætt/sært det skulle være i mine ører, og forventer null syting på hva jeg velger å spille hjemme.

Lenke til kommentar

Jammen hva er vitsen? Hvorfor sette på den værste jævligmusikken man har, bare for å vise de andre at man har sånn annerledes musikksmak? Bare for å sitte og glise når de klager?

Er du så usikker på deg selv at du trenger å få andres bekreftelse på at "din" musikk er vanskelig å høre på av folk som ikke takler det? Jeg ser bare ikke poenget. Jeg trenger ikke å høre på metal 24/7. Det er vel bare meg.

For min del fører det ingen veier å sitte og forsvare hvorfor jeg liker en type musikk, når vi kan prate om helt andre ting som faktisk er interessant for alle. Det blir ikke bra stemning når man bare sitte og krangler om musikk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jammen hva er vitsen? Hvorfor sette på den værste jævligmusikken man har, bare for å vise de andre at man har sånn annerledes musikksmak? Bare for å sitte og glise når de klager?

Er du så usikker på deg selv at du trenger å få andres bekreftelse på at "din" musikk er vanskelig å høre på av folk som ikke takler det? Jeg ser bare ikke poenget. Jeg trenger ikke å høre på metal 24/7. Det er vel bare meg.

Om det er meg du sikter til, så er du HELT på jordet nå.

Og musikksmak er, som du selv sa, totalt individuelt. Jeg er ganske sikker på at en del oppfatter piggtrådmusikken min på samme måte som jeg oppfatter f.eks. Coldplay; helt motbydelig. Men jeg gidder ikke klage og lage dårlig stemning om noen setter det på (så lenge det ikke er hjemme hos meg).

Problemet ligger ikke i musikken, men i de bortskjemte folka.

Lenke til kommentar

Det er liksom "poltisk korrekt" musikk, folk kan klage så mye de vil på metall, prågg, jazz osv(egentlig hva som helst utenom pop, norsk køntri, såkalt RnB, pop-rock, eurodance)... men andre veien blir feil. Synes Glints prinsipp som at den som holder festen bestemmer er en fin-fin regel. Jeg syter ikke på andre fester når det er drittmusikk heller. :shrug:

Hrmpf, jeg må bli kjent med flere metallere, lei av å alltid høre på eurodance/r'nb på fest, bare helt streit rock'n roll hadde vært bedre enn det.

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart foretrukket å høre på "satanmusikk" framfor hip-hop og rap, selv om jeg ikke akkurat er noen stor fan av noen av delene. vanlig rock/mtal derrimot hadde nok vært midt i blinken på fest. Guns N' Roses, Led zeppelin, Jimmi Hendrix... you name it.

Lenke til kommentar
Selv om jeg feirer stort sett med mewtawl-folk, så betyr det ikke at det blir spilt så mye bedre musikk der. Jeg er sånn ca. forbaska lei av Manowar akkurat nå.

Manowar er ikke metall.

Og eieren av huset bestemmer musikken, folk kan godt komme med ønsker, men eieren har alltid siste ordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...