Muggkaare Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Fikk "Andacht"-plata til Lunar Aurora her om dagen. Black metal med ei tå innafor ambient. Selv om de kjører den hælvmelodiske greia får jeg den gode stemninga læll. Bandet ble visst lagt på is for litt siden. Uanz; bra skit, så sjekk de ut. Ikke ille den, hørte på den sist i dag tidlig faktisk Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Herrrrlig! Animetal for teh win! De er et japansk band som lager metalcovers av anime-temasanger. Gitt ut minst 10 plater siden 90-tallet, alle har sånn 30-40 spor på 1-2 minutter, som de har fått til å henge sammen som et maraton. Dette var yndlingsserien min når jeg var liten. Saint Seiya!! Om en gjeng superhelter som fikk kreftene sine fra hvert sitt stjernetegn. Så løvefyren fikk løvekrefter osv. Endret 25. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Herregud så kul denne er: Noen som kan anbefale et bra album av Bathory? Har Octagon. Det beste albumet er etter min mening, UTEN TVIL, Under the Sign of the Black Mark. Etter det kommer Bathory og The Return, men usikker på hvilket av de to som er best.Blood on Ice er relativt bra, men ikke noe å hoppe i taket over. Resten er ikke noe særlig, selv om det finnes enkelte godbiter på resten av albumene også. Ville derimot fått meg Under the Sign of the Black Mark asap om du ikke har hørt det. Et av de, om ikke DET beste black/thrash metal albumet noen sinne. edit: Woman of Dark Desires og Equimanthorn er de klart beste sangene etter min mening. Endret 25. januar 2008 av Innos Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Herrrrlig! Animetal for teh win! De er et japansk band som lager metalcovers av anime-temasanger. Gitt ut minst 10 plater siden 90-tallet, alle har sånn 30-40 spor på 1-2 minutter, som de har fått til å henge sammen som et maraton. Dette var yndlingsserien min når jeg var liten. Saint Seiya!! Om en gjeng superhelter som fikk kreftene sine fra hvert sitt stjernetegn. Så løvefyren fikk løvekrefter osv. Hva fikk jomfruen? Det var litt artig musikk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Hører på mye rart jeg, vettu. Men siden du spør: In Saint Seiya, most characters are warriors who wear different types of "cloth" (armor). The different cloths are fashioned by smiths working for the competing Gods, to be used by their own warriors to defend themselves or attempt to conquer the domain of other gods (more frequently, a god will attempt to seize the human world, which is the possession of Athena). In the Saint Seiya universe, there are 88 Cloths, each representing one of the 88 constellations. Bare japanere som klarer å finne på sånt. Endret 25. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg har fått med meg det. Greit med sånne folk som hører på veldig mye forskjellig og spesielt uten at de må gå rundt og vifte med tissen sin for det. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Metall med melodier fra østen(arabisk, indisk, israelsk, osv...) er tøffe saker. Of the top of my head.. Secret Chiefs 3 - Book M & Book of Horizons (en salig blanding, men tror det kan funke), kommer ikke på noe annet i farta, men kan nevne trad. Oud-mestere som Rabih Abou-Khalil og Anouar Brahem Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Noen som har lyst til å oppklare et mysterium for meg? Har lenge hørt på et cover av Fear of the Dark, som hos meg har vært lablet med Cradle of Filth. Men nå i senere tid har jeg funnet folk som sier at det ikke er CoF, men Graveworm. Anyone? Skulle det være noen tvil, så er det denne: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Det er ingen tvil overhodet. Fear of the Dark og noen andre ble covret på limited kisteversjonen av Dusk and her Embrace (1996) En til animetal-låt Gatchaman theme. Deilig thrash metal. Se filmen hos Youtube Endret 25. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Japansk musikk er grovt undervurdert her i vesten. Nå er jeg mest glad i japansk musikk som ligger en plass mellom rock og metal, så har vergret meg mot å nevne det her. Vil derimot anbefale alle som er litt "open-minded" å sjekke ut bl.a Janne Da Arc, Rentrer En Soi, Buck Tick, D'EspairsRay, Malice Mizer, Dir en Grey, X Japan osv. Dir en Grey og D'EspairsRay spilte jo bl.a på Wacken, og sistnevnte også på Tuska, så kan vel kalles metal. Har mer på lager om noen er interesserte. Skal forresten nevnes at jeg sjeldent liker annet enn extreme metal fra vesten, så det er nok en "sjanger" du kan like selv om du vanligvis hører på black metal (som jeg gjør, f.eks). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) OOOOOOOOOOO GATCHAMAAAN GATCHAMAAAAAN! Har den på hjernen nå. Har sett endel av serien Har endel japansk metal jeg også. Sigh er godt nok kjent i ekstrem metal-kretser. Malice Mizere hadde noen utrolig eksentriske karer som likte å se ut som dritpene damer..Mana og Gackt f.eks. Men så har man mye annet bra. X Japan er jo nevnt. Galneryus er et annet nyere band. Fantastisk progmetal på linje med Symphony X. Med en veldig særegen vokal. Endret 25. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Japanere er sære, mye sprøtt .. List bonanza: Acid Mothers Temple, Bondage Fruit, Boredoms, Happy Family, Koenjihyakkei, Merzbow, Ruins, Yellow Magic Orchestra etc. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Spilte ikke Acid Mothers Temple i Trondheim nå nylig? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Her har vi litt Galneryus. Se filmen hos Youtube Festlig engelskuttale. Men herlig musikk. Har alle platene deres + en DVD. Endret 25. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Godt å se at det er flere som har hørt om all godmusikken fra Japan. Synes ofte de er flinkere der borte til å eksperimentere, og mange band lar seg ikke så lett sette i typiske metalbåser. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Noen som har lyst til å oppklare et mysterium for meg? Har lenge hørt på et cover av Fear of the Dark, som hos meg har vært lablet med Cradle of Filth. Men nå i senere tid har jeg funnet folk som sier at det ikke er CoF, men Graveworm. Anyone? Skulle det være noen tvil, så er det denne: Det er Graveworm... forferdelig Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Ah vent litt...CoF covret Hallowed be thy Name ikke FOTD. Sikkert derfor forvirring er total Galneryus på japansk http://youtube.com/watch?v=KzAfatAMOQ4 Det er et musikalsk språk. Endret 25. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Spilte ikke Acid Mothers Temple i Trondheim nå nylig? F.F.F. Får trøste meg med ObZen selv om jeg ennå ikke har kommet helt under "huden" på den skiva Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 At japansk er et musikalsk språk er veldig sant! Blir så fin flyt, og virker som om det er lettere å synge også. En helt vanlig japansk vokalist, som synger på japansk, høres jo ut som en virtuoso sammenlignet med engelskspråklige (o.l.) vokalister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå