Katten med støvlene Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Black metal med kassegitar er mer black metal enn black metal med clean vokal...Og nei, jeg tuller ikke. Den skarpe growlen er det absolutt viktigste i black metal, selv om det selvfølgelig ikke er det eneste "kravet". Det er følelsen i musikken som avgjør hva slags musikk det er, ikke hvilke instrumenter og teknikker som brukes til å fremkalle følelsen. Denne romantikken kan du spare meg for. Man får ikke black metal med clean vokal, rett og slett. Man trenger ikke ha den vanlige black metal-growlen, men helt rent funker ikke...Musikk kan dele mye av den samme "følelsen" på tross av sjangre, så å si at det er dette som avgjør blir feil. Jeg har ikke hørt noen som har klart å synge Svartmetall med ren vokal, men jeg vil absolutt si at å spille Svartmetall med kassegitarer er fullt mulig. Pleier selv å spille 'Dunkelheit' og deler av 'Freezing Moon' på en gammel, akustisk gitar. Funker kjempebra. Men hva som gir meg en bestemt følelse, må nødvendigvis ikke gi deg den samme følelsen, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Se filmen. Masque of the Red Death fra 1964http://imdb.com/title/tt0058333/ Laster den ned i natt og ser den i morgen. Gleder meg. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Black metal med kassegitar er mer black metal enn black metal med clean vokal...Og nei, jeg tuller ikke. Den skarpe growlen er det absolutt viktigste i black metal, selv om det selvfølgelig ikke er det eneste "kravet". Det er følelsen i musikken som avgjør hva slags musikk det er, ikke hvilke instrumenter og teknikker som brukes til å fremkalle følelsen. Denne romantikken kan du spare meg for. Man får ikke black metal med clean vokal, rett og slett. Man trenger ikke ha den vanlige black metal-growlen, men helt rent funker ikke...Musikk kan dele mye av den samme "følelsen" på tross av sjangre, så å si at det er dette som avgjør blir feil. Jeg har ikke hørt noen som har klart å synge Svartmetall med ren vokal, men jeg vil absolutt si at å spille Svartmetall med kassegitarer er fullt mulig. Pleier selv å spille 'Dunkelheit' og deler av 'Freezing Moon' på en gammel, akustisk gitar. Funker kjempebra. Men hva som gir meg en bestemt følelse, må nødvendigvis ikke gi deg den samme følelsen, selvfølgelig. Urfaust = Black metal uten "den vanlige black metal-growlen" Lenke til kommentar
haarod Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har fått skaffet meg Tolv Tonn med Tömmermenn. Herlig musikk rett og slett. Enkelt lydbilde med fine tekster. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Innos bør sette seg ned og tenke over hvorfor det heter black metal. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Black metal med kassegitar er mer black metal enn black metal med clean vokal...Og nei, jeg tuller ikke. Den skarpe growlen er det absolutt viktigste i black metal, selv om det selvfølgelig ikke er det eneste "kravet". Det er følelsen i musikken som avgjør hva slags musikk det er, ikke hvilke instrumenter og teknikker som brukes til å fremkalle følelsen. Denne romantikken kan du spare meg for. Man får ikke black metal med clean vokal, rett og slett. Man trenger ikke ha den vanlige black metal-growlen, men helt rent funker ikke...Musikk kan dele mye av den samme "følelsen" på tross av sjangre, så å si at det er dette som avgjør blir feil. Jeg har ikke hørt noen som har klart å synge Svartmetall med ren vokal, men jeg vil absolutt si at å spille Svartmetall med kassegitarer er fullt mulig. Pleier selv å spille 'Dunkelheit' og deler av 'Freezing Moon' på en gammel, akustisk gitar. Funker kjempebra. Men hva som gir meg en bestemt følelse, må nødvendigvis ikke gi deg den samme følelsen, selvfølgelig. Urfaust = Black metal uten "den vanlige black metal-growlen" ----------------------------------------------------------------------------------------------- Glint: Hva legger du i det? Det heter black metal pga. Venom, som langt ifra hadde clean vokal. Endret 24. januar 2008 av Innos Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Kom over disse gjennom Hove-forumet. http://www.myspace.com/dagoba Btw; Hvordan i h****** uttaler jeg Queensryche? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Kviinsraich. (med tysk ch) Endret 24. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ch-lyden blir vel uttalt som "k" tenker eg. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Det uttales slik: Queens | rÿche Edit: Forresten.. Queensrÿche - Eyes of a Stranger (youtube). Endret 24. januar 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
Seian Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Aha, klassiker som jeg ikke har hørt på en god stund! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Nei nei altfor suppete. Her er godlåten fra Mindcrime. Endret 24. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Seian Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Nja, mye fyllmateriale på den plata. Jeg blir sjeleglad når jeg ender på den låta. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Joda, men det passer inn i åttitallssettinga, her er forresten Queen of the Reich. Hmm.. tror jeg går å setter på et album :!: Edit Ble forresten Promised Land, her er noen låter fra skiva: Disconnected & I am I. Endret 24. januar 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
Seian Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hmm, høres så ganske så koslig ut. Sitter her selv med en plate i platspillern og nipper whiskey fra et melkeglass iom. at vi renoverer kjøkkenet. Det er sånn passe krise, egentlig. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Det nyeste plata til Gamma Ray minner meg om Maiden i flekkene. Endret 24. januar 2008 av Runarbs Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hmm, høres så ganske så koslig ut. Sitter her selv med en plate i platspillern og nipper whiskey fra et melkeglass iom. at vi renoverer kjøkkenet. Det er sånn passe krise, egentlig. Kva slags whisky? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Fukter ganen med sånn her jeg: Mens jeg hører på noe så sært som speed/thrashversjoner av Anime-themes (på japansk). Animetal ftw. Og spiller WoW. Endret 24. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Seian Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 I kveld er det en 15 år gammel Glenfiddich som holder meg med selskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå