Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

det blir bare jævlig slitsomt å høre growling growling og atter growling... alle kan jo growle ! det er noe annet med f.eks. Bruce Dickinson som du nevnte... det kreves skills å synge som han men growling ? i think not. en blanding hadde vert bra sånn som for eksempel slayer og pantera .. bra vokal og ikke bare growling hele tia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det blir bare jævlig slitsomt å høre growling growling og atter growling... alle kan jo growle ! det er noe annet med f.eks. Bruce Dickinson som du nevnte... det kreves skills å synge som han men growling ? i think not. en blanding hadde vert bra sånn som for eksempel slayer og pantera .. bra vokal og ikke bare growling hele tia

 

Så ikke hør på det, og alle kan ikke growle.

Lenke til kommentar
hører ikke på det. har en skive av satyricon og bare irriterer meg over growlingen for folka kan jo spelle ! og jo alle kan growle om de vil ARGGHHHAAARRAHHH GOOODSUCKS ARRRGHAARRRHHH SATAN RUUUULES RRAAAHGHHARRRHHH

 

Selvfølgelig kan alle growle om de vil det, alle kan synge også, men ikke like bra. Bruce Dickinson gjør The Number of the Beast mye bedre enn meg akkurat som Shagrath gjør Vredesbyrd eller hvilke som helst annen sang av Dimmu Borgir mye bedre enn meg. Å si at man ikke trenger skills eller øving for growle bra er en uvitende og fordomsfull mening som det er vanskelig å ta seriøst.

Lenke til kommentar

Det er like vanskelig og synge som og growle

 

og kan ta en stund før øret vennder seg til lyden

(som og lære et nytt språk)

 

Mange liker ikke growling og det er fint.

For meg legger growling en ekstra dimension til musikken og stemning

det finnes like mange forsjellige growle typer som artister.

 

Klarer fint og høre hva de synger. Untatt det mest extreme innenfor

death metal og delvis black.

 

Begynn og hør på finntroll - Children of bodom - I

kanskje metalcore og (hater selv denne musikken) som en innføring i growling

Satyricon og andre Black metal band bør du holde deg langt unna enda.

 

Det tok lang tid før jeg begynte og høre den fantastiske musikken i black metal og før det var det bare bråk og skriking.

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt, Addan. Alle kan fader men ikke growle. Du har fått et helt feil intrykk av BM kompis. Alt er ikke bare om Satan må du vite. Tipper du er en av disse Metalcore typene( Noen jeg har veldig lite respekt får).

Hør på musikken før du skriver teite ting i trådn neste gang og BM skal bare være Growling Med unntak av Keep of Kalessin's Armada.

 

Når det gjelder Satyricon må jeg si at jeg elsker bandet. Syns det er langt fra overvudert.

Lenke til kommentar

Nå har jeg faktisk hørt den del BM selv og veit at allt ikke handler om satan. digger musikken og noen ganger kan growling være helt greit men blir to much når det skal være growling og atter growling. min erfaring er at om noen growler i et amatørband i hvartfall er det for å dekke over det faktum at de faen ikke kan synge særlig bra

! om satyr gjør det fordi han synes det er ufattelig tøft for det være opp til han.

 

p.s det skrives ikke får men for dersom du ikke sikter til en sau da

Endret av Addan
Lenke til kommentar
hører ikke på det. har en skive av satyricon og bare irriterer meg over growlingen for folka kan jo spelle ! og jo alle kan growle om de vil ARGGHHHAAARRAHHH GOOODSUCKS ARRRGHAARRRHHH SATAN RUUUULES RRAAAHGHHARRRHHH

 

 

Nå har jeg faktisk hørt den del BM selv og veit at allt ikke handler om satan. digger musikken og noen ganger kan growling være helt greit men blir to much når det skal være growling og atter growling. min erfaring er at om noen growler i et amatørband i hvartfall er det for å dekke over det faktum at de faen ikke kan synge særlig bra

! om satyr gjør det fordi han synes det er ufattelig tøft for det være opp til han.

 

p.s det skrives ikke får men for dersom du ikke sikter til en sau da

 

Du motsier deg selv en del her.

 

Amatørband får være en ting, Satyricon er noe helt annet og Satyr ville ikke growlet om han ikke syntes det gagnet sangen og stemningen i musikken ellers.

 

---

 

Hvis man ført skal snakke litt om grammatikk så skrives Alt med én L og mange har også stor bokstav etter punktum.

Endret av Carra
Lenke til kommentar

Ja en av mine favoritter blandt mange. åssn det `?

 

hører ikke på det. har en skive av satyricon og bare irriterer meg over growlingen for folka kan jo spelle ! og jo alle kan growle om de vil ARGGHHHAAARRAHHH GOOODSUCKS ARRRGHAARRRHHH SATAN RUUUULES RRAAAHGHHARRRHHH

 

 

Nå har jeg faktisk hørt den del BM selv og veit at allt ikke handler om satan. digger musikken og noen ganger kan growling være helt greit men blir to much når det skal være growling og atter growling. min erfaring er at om noen growler i et amatørband i hvartfall er det for å dekke over det faktum at de faen ikke kan synge særlig bra

! om satyr gjør det fordi han synes det er ufattelig tøft for det være opp til han.

 

p.s det skrives ikke får men for dersom du ikke sikter til en sau da

 

Du motsier deg selv en del her.

 

Amatørband får være en ting, Satyricon er noe helt annet og Satyr ville ikke growlet om han ikke syntes det gagnet sangen og stemningen i musikken ellers.

 

---

 

Hvis man ført skal snakke litt om grammatikk så skrives Alt med én L og mange har også stor bokstav etter punktum.

først skrev jeg at jeg ikke HØRER på det. så skrev jeg at jeg har HØRT på det før.

Endret av Addan
Lenke til kommentar
jeg synes synd på deg... du vil jeg skal slutte å skrive i denne tråden siden du veit jeg har rett

 

Du kommer med helt idiotiske kommentarer, spar oss.

 

trodde dette var tråden for å diskutere metal og jeg sa bare min mening. hvis du ikke likser det får du vel gå å kutte deg litt eller hva nå en dere BM folk gjør.

 

Ignorance is bliss :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...