Kakebakelate Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Satyricon har berre eitt album er likar godt. Det er Rebel Extravaganza. Det har jeg ikke hørt, har kun hørt Nemesis Divina og Now, Diabolical. Hvordan er albumet? Er det typisk black metal med mye støy? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Neh, det er plata som gjorde dem til verdensturnerende band. Så de har jekka endel ned på blastbeats og stygg lyd. Men den er ikke så "ille" som now, diabolical. Du får ikke noen reprise på "Du som hater gud" eller "Mother North" for å si det sånn. Endret 22. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Neh, det er plata som gjorde dem til verdensturnerende band. Så de har jekka endel ned på blastbeats og stygg lyd. Men den er ikke så "ille" som now, diabolical.Du får ikke noen reprise på "Du som hater gud" eller "Mother North" for å si det sånn. "Du som hater gud" har en fantastisk piano-outro, og Moder Nord er en flott sang. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Satyricon er det mest overvurderte av alle de store norske black metal-banda. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Tull. Det tidligere av dem, som "The Shadowthrone" og "Dark Medieval Times" er knakendes gode album. Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Satyricon er kremen av kremen! Rebel Extravaganza og Now Diabolical Og Bagge, du kan bare gå å dø. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Bagge har heilt rett. Eller eg ikkje einig med han dersom han reknar med Dimmu Borgir blant desse banda. Dei tar ein solid jumboplass. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Ser at obZen-bøtta til Meshuggah ikke er helt vanntett, for nå lekker den som bare faen. Hinthint. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Iced Earth er knall. Digger metal med koring. Noe mer å anbefale? Endret 22. januar 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg har hørt på Satyricon siden Nemesis Divina kom i butikkene. Jeg driter en lang vei i om noen nå syns det er overrated. På den tiden var de sjefer, sammen med darkthrone og emperor. Iced Earth er knall. Digger metal med koring. Noe mer å anbefale? Epica har mye sånt. Sjekk http://youtube.com/watch?v=UxzbOUr12NI Endret 22. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg har hørt på Satyricon siden Nemesis Divina kom i butikkene. Jeg driter en lang vei i om noen nå syns det er overrated. På den tiden var de sjefer, sammen med darkthrone og emperor. Iced Earth er knall. Digger metal med koring. Noe mer å anbefale? Epica har mye sånt. Sjekk http://youtube.com/watch?v=UxzbOUr12NI Siden Epica er nevnt er man nødt til å nevne Kamelot. Et av de få bandene jeg hvet om som bruker kordamer på konsærtene sine. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Ja men det er ikke store kor, det er mere kordamer på refreng..sånn som dette. Men det har en ekstremt god effekt. Og ja, jeg var på den konserten. Endret 22. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg har hørt på Satyricon siden Nemesis Divina kom i butikkene. Jeg driter en lang vei i om noen nå syns det er overrated. På den tiden var de sjefer, sammen med darkthrone og emperor. Iced Earth er knall. Digger metal med koring. Noe mer å anbefale? Epica har mye sånt. Sjekk http://youtube.com/watch?v=UxzbOUr12NI Var helt greit det der. Er ikke noen stor fan av kvinnevokal, hvert fall ikke når den er så dominert. Funker greit i små posrsjoner som i Draconian. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Her har du HEAVY koring. Deilig sang. Sabaton-Attero Dominatus. Svensk band. Endret 22. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Her har du HEAVY koring. Deilig sang. Sabaton-Attero Dominatus. Svensk band. Hoho! Var skamfet koring. Skal defintivt sjekke ut mer av dette. Slik koring er det jeg snakker om. Var jo reine Brahm-kor jo. edit: Når sangen stoppa på youtube dreiv jeg med noe annet og satt i et par minutter å nynna på refrenget uten at jeg tentke på det Endret 22. januar 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Hehe ja, Sabaton nagler koringa uten at det høres pinglete ut. Sjekk flere av videoene deres. Hvordan vet jeg om alle disse rare bandene? Jeg er gammel. Endret 22. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg er ung og vet ikke en dritt selv om jeg har 40 GB med musikk på PC-en. Jeg må slutte å laste ned musikk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hvis du ikke har vært innom kongene av oppblåst fantasymetal, sjekk Rhapsody. De bruker sinnsykt mye koring og klassiske instrumenter. Litt for mye vil enkelte si. (fant ikke ordentlig video av den låten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå