Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et par andre anbefalinger av Iced Earth. Prøv "something wicked this way comes", "night of the stormrider", "alive in athens". Det var den utvilsomt beste perioden deres.

 

Takk for anbefalingene. Bruker de "opera-koring" på de skivene og? Likte den "majestetiske" koringa på A Charge To Keep, og diverse andre sanger.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Dis-Order

 

Flotte prisar, OK porto, kjapp levering, glir rett gjennom tollen.

Dis-Order imponerte meg med både bredde og likevel ha en del underground ting. Blir nok en bestilling eller to derfra. :)

 

CDON er da greit til sitt bruk. Dei har mange skiver til fine prisar, men ikkje alltid dei er inne. Altså, bruk CDON til skiver du ikkje har behov for innan ei veke eller to. Eg bestillar frå CDON med den innstilling at ingenting kjem, så får eg heller bli positivt overraska dersom noko skulle dukke opp.

Har egentlig hatt for det meste positive erfaringer med CDON, foruten som du nevner at de ikke absolutt alltid har alt på lager. Jeg venter forsatt på Thorns og Nile CD-ene mine. (Bestilt 2 uker siden.)

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på om det er dyrt med plater i paris?

Mener å huske at FNAC/Virgin-prisene lå litt under typiske Platekompaniet-priser, men at det ikke var noen ekstrem forskjell. Tenkte ikke noe spesielt over det i hverken den ene eller andre retningen :)

 

 

Ok, har du vert der siden du har litt peiling? bare lurte på om du viste om noen bra butikker med metal? :)

resier dit på fredag.

Lenke til kommentar
Cavalera Conspiracy klare for Hove.

 

Det vil seie Max og Igor + to andre karar. Skuffande at det ikkje vart ein ordentleg Sepultura-reunion.

 

 

Yeah, forsåvidt. Rizzo fra Soulfly vet jeg ikke noe om, men Joe Duplantier fra Gojira er tøff, så det kan fort bli veldig bra.

 

Men leste meg litt opp på Sepultura, og da kom jeg over dette: Max Cavalera has recently stated that he has reunited with his brother Igor, in their new band Cavalera Conspiracy and are currently recording an album of 'punk-inspired metal' due for release in February 2008.

 

Det vet jeg ikke helt om jeg liker..

Endret av Dr. Jacoby
Lenke til kommentar
Ok, har du vert der siden du har litt peiling? bare lurte på om du viste om noen bra butikker med metal? :)

resier dit på fredag.

God tur, det er en fantastisk fin by. Har vært der to ganger, men kjenner ikke til noen metal-butikker. Har bare tatt de obligatoriske turene innom nevnte FNAC og Virgin Megastore hver gang. Mener å huske at Virgin M. var best på metal, men jeg så ikke spesifikt etter det.

 

Her er en liten guide til platebutikkene i Paris, om du er interessert i vinyl kan kanskje Voltage være tingen?

Lenke til kommentar
Et par andre anbefalinger av Iced Earth. Prøv "something wicked this way comes", "night of the stormrider", "alive in athens". Det var den utvilsomt beste perioden deres.

 

Takk for anbefalingene. Bruker de "opera-koring" på de skivene og? Likte den "majestetiske" koringa på A Charge To Keep, og diverse andre sanger.

 

Javisst, det er enda mere utpreget på studioplatene.

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på om det er dyrt med plater i paris?

Hvis du drar på FNAC? JA!! Der er prisene på metallplater generelt høyere enn de er på Platekompaniet her hjemme. Dessuten kan du ikke regne med at den prisen som står i butikken er den samme som de slår inn i kassa. For å gjøre det enkelt, står det gjerne forskjellige priser i butikken også. For øvrig er de ansatte lite hjelpsomme (selv om du snakker fransk), og ikke akkurat høflige, så du må belage deg på å finne fram til platene selv. Det er ikke bare enkelt, for organiseringen og inndelingen er til og med verre enn Platekompaniet her hjemme.

 

Dessuten er hver FNAC-butikk en selvstendig butikk når det kommer til prissetting. Prisen på en CD i en FNAC-butikk, er ikke nødvendigvis den samme som i en annen FNAC-butikk. Jeg skal ikke si at dette gjelder, alle FNAC-butikker, men det har vært tilfelle for de fire jeg har vært i (to i Paris, en i Nice og en i Monaco).

 

...men jeg har grei erfaring med bokavdelingen. :)

 

Virgin har jeg ikke noen erfaring med fra Frankrike, men Virgin-butikkene i London var på nivå med Platekompaniet her hjemme - bare at de var enda dårligere til å lese. Var jeg deg, ville jeg prøvd å finne en mindre, mer spesialisert butikk. Jeg vet ikke om det finnes, men du kan jo prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...