Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye In Flames coveret er det styggeste jeg har sett på ei stund. En kråke-emo som kikker inn mot ei gigantisk f*tte? Flotte greier.. Coveret for singelen er heller ikke mye å skryte av:

 

l_13be01c64ead03bfd759b2ddd257701a.jpg

 

Hva skjedde? In Flames har så og si alltid hatt fantastiske cover på platene sine, og nå får vi dette?

Lenke til kommentar
Apropo In Flames.. Hvordan vil det nye albume bli? Håper det ikke blir som Soundtrack To Your Escape og Come Clarity, for de likte jeg ikke så veldig godt. Mens alle de andre albumene syns jeg er ganske så bra.

 

Fy faen de nye coverene var stygge! xD

Hadde ikke gjort meg noe at den blir som Soundtrack to your escape. Personlig synes jeg det er In Flames sin beste plate. Men det er vell bare å vente og se.

Lenke til kommentar

At noen tørr å si at STYE er In Flames sin beste plate gjør meg egentlig ganske trist. Det gamle (spesiellt de 3 første) er så sykt ekstremt mye bedre musikk i forhold. Har du i det hele tatt hørt Jester Race og Whoracle, Runarbs?

 

Smak og behag, greit nok. Da mener jeg du har dårlig smak. :)

 

Jeg har egentlig ikke noe i mot det nye In Flames. Finnes en del kult der, men går ikke lang tid før jeg får nok av hylevokal (les: ikke growl) og cleanvokalen til Anders (som forsåvidt er veldig bra). Det tar ikke lang tid før jeg vil tilbake til Jester Race og Whoracle for å drømme meg vekk.

Lenke til kommentar
At noen tørr å si at STYE er In Flames sin beste plate gjør meg egentlig ganske trist. Det gamle (spesiellt de 3 første) er så sykt ekstremt mye bedre musikk i forhold. Har du i det hele tatt hørt Jester Race og Whoracle, Runarbs?

 

Smak og behag, greit nok. Da mener jeg du har dårlig smak. :)

 

Jeg har egentlig ikke noe i mot det nye In Flames. Finnes en del kult der, men går ikke lang tid før jeg får nok av hylevokal (les: ikke growl) og cleanvokalen til Anders (som forsåvidt er veldig bra). Det tar ikke lang tid før jeg vil tilbake til Jester Race og Whoracle for å drømme meg vekk.

helt klar du om det ;) Personlig er jeg ikke spesielt glad i vokalen på de gamel platene, noe som medfører at jeg ikke orker å høre så mye på de. Jester Race har en del bra, men som nevnt over vokalen ødlegger synes jeg. Men jeg tviler på at vi vil få sanger som The Jesters Dance på nytt igjen.

Lenke til kommentar
At noen tørr å si at STYE er In Flames sin beste plate gjør meg egentlig ganske trist. Det gamle (spesiellt de 3 første) er så sykt ekstremt mye bedre musikk i forhold. Har du i det hele tatt hørt Jester Race og Whoracle, Runarbs?

 

Smak og behag, greit nok. Da mener jeg du har dårlig smak. :)

 

Jeg har egentlig ikke noe i mot det nye In Flames. Finnes en del kult der, men går ikke lang tid før jeg får nok av hylevokal (les: ikke growl) og cleanvokalen til Anders (som forsåvidt er veldig bra). Det tar ikke lang tid før jeg vil tilbake til Jester Race og Whoracle for å drømme meg vekk.

helt klar du om det ;) Personlig er jeg ikke spesielt glad i vokalen på de gamel platene, noe som medfører at jeg ikke orker å høre så mye på de. Jester Race har en del bra, men som nevnt over vokalen ødlegger synes jeg. Men jeg tviler på at vi vil få sanger som The Jesters Dance på nytt igjen.

 

Beste sangen på hele skiva.

 

Det nye IF er dritt imo. Jester Race var en grei plate.

Lenke til kommentar
Noen her som digger Primus? Gøyal trio, gøyale videoer, gøyale sanger. En kompis av meg går og prater om det hele tiden. Se noen videoer på youtube!

Primus er kult. Skikelig gøy og høre på det med høy volum og mye bass :wee:

Pleier og spille det høyt på broren min sine to 12 tommer høytalere og to 15 tommers høytalere.

Lenke til kommentar

Whoracle er favorittalbumet mitt, men alle album har sanger jeg liker veldig godt. Fra STYE syns jeg F[R]Iend skiller seg ekstremt ut. Pacing Death's Trail er favoritten på Come Clarity.

 

Av det gamle så er det December Flower, Dead Eternity, Moonshield, Jotun og viktigst:

jeg liker best. Behind Space og Clad in Shadows er også sykt badass bra. Vil ha flere reproduksjoner av klassikerene fra Lunar Strain og Subterranean.

 

Om jeg må rangere albumene vil det se noe slik ut:

Whoracle

The Jester Race

Colony

Clayman

Lunar Strain/Subterraen

Reroute to Remain

Come Clarity

STYE

 

Det nye albumcoveret er ganske stygt. Har ikke noe i mot illustrasjonene, men det egner seg ikke som albumcover.

 

Anders beskriver de nye sangene (svensk):

 

"A sense of purpose"

 

– enligt Anders Fridén

 

1. ”The mirror’s truth”

 

– Vi bestämde oss ganska tidigt för att det här skulle bli första singeln. Den är kort, hård och pang på rödbetan.

 

2. ”Disconnected”

 

– Texten handlar om att folk är som myror, som bara gör saker utan att egentligen tänka efter varför.

 

3. ”Sleepless again”

 

– Tillsammans med låten innan tycker jag det finns en klar ”Whoracle”/”Clayman”-känsla i den här. Keyboarden är en skön detalj.

 

4. ”Alias”

 

– En bra festivallåt, den ska kännas lite som en stridsvagn.

 

5. ”I’m the highway”

 

– Ingen Audioslave-cover, titeln till trots. Den här har vi jobbat mycket på sedan den först plockades med i leken.

 

6. ”Delight and angers”

 

– Titeln avspeglar att livet är lite upp och ner. Det här är faktiskt min treåriga dotter Agnes favoritlåt på plattan.

 

7. ”Move through me”

 

– Denna skivas ”Touch of red”. Kommer att bli en mycket bra livedänga.

 

8. ”The chosen pessimist”

 

– När skivan var i stort sett färdiginspelad kände jag att något saknades och började arbeta med detta stycke. Det bryter av allt och får det andra att stå ut och glänsa mera.

 

10. ”Condemned”

 

 

– Old school-thrash, men med en lite lättsammare refräng.

 

11. ”Drenched in fear”

 

– Även denna skulle kunna komma från ”Whoracle” eller ”Clayman”. En typisk In Flames-låt, utan att sticka ut för mycket.

 

12. ”March to the shore”

 

– En bra avslutning, ett slags adjö. Behandlar textmässigt tanken att om du skulle kunna mörda någon och garanterat skulle komma undan med det – skulle du då göra det? Skulle du kunna leva med dig själv?

 

Kilde: http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musikk/article1617638.ab

Endret av xantir
Lenke til kommentar
Nye In Flames coveret er det styggeste jeg har sett på ei stund. En kråke-emo som kikker inn mot ei gigantisk f*tte? Flotte greier.. Coveret for singelen er heller ikke mye å skryte av:

 

l_13be01c64ead03bfd759b2ddd257701a.jpg

 

Hva skjedde? In Flames har så og si alltid hatt fantastiske cover på platene sine, og nå får vi dette?

kansje fordi In flames er et lite svart svensk emo band ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...