Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil si Anaal Nathrakh er "blackgrind". De første albumene er mer grind enn black, og så går det gradvis motsatt vei. Vil derimot si at det siste albumet er like mye death som black metal.

Anaal Nathrakh er et vanskelig band å plassere i én sjanger, men vil si de er langt mer grindcore enn black metal, alle albumene tatt i betraktning.

 

edit:

Var ikkje det Death som gav grunnlaget og fasiten for death metal? Vokalen der er heilt annleis enn f.eks Nile.

 

Venom er ganske forskjellig fra Marduk også.

 

Jo sant, men stilen black metal og Venom er jo to forskjellige ting. Death er death metal.

Hva i all verden er det du hinter til? Venom startet hele sjangeren. Endret av Innos
Lenke til kommentar
Forresten, noen som har tips om band der vokalisten tar helt fuckings av? Snakker om skriking der strupen revner og tarmene havner på utsiden.
Ingen tok mer av enn Dead når han spilte i Mayhem. Ingen som har kommet i nærheten av den slags vokal siden. I videoene på youtube er kvaliteten for dårlig, få tak i Tribute to Euronymous eller Tribute To The Dark Emperors. Ingenting slår det.
Lenke til kommentar

Kremen av death-metal er Opeth og Death spør du meg. Atheist, Nile og Cynic er også knall.

 

Fått sansen for death metal for tiden, særlig Opeths "Deliverance" og de to siste skivene til Death. Skikkelig progga og teknisk, slik som jeg liker det, lange sanger er det også :) Syntes death metal er så uendelig mye bedre enn black metal har jeg funnet ut.

Lenke til kommentar
Skitliv har lagt ut ny sang. Liiiker der. Treigt og fett.

 

Forresten, noen som har tips om band der vokalisten tar helt fuckings av? Snakker om skriking der strupen revner og tarmene havner på utsiden.

 

 

Vokalisten kaller seg Malefic og spiller i Xasthur. Sinnsyk stemning på musikken hans, er så du får lyst til å ta livet ditt. HÆHÆ!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...