Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg er nok "tørrere bak øra" enn de fleste her på forumet, det hjelper ikke stort. Liker fortsatt ikke Nile og annen gurglevokal-metal. Sånn er det bare. Men screaming har jeg ingen problemer med. Men når de bare konkurrerer om å komme dypest mulig med gurglinga si blir det slitsomt.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg er nok "tørrere bak øra" enn de fleste her på forumet, det hjelper ikke stort. Liker fortsatt ikke Nile og annen gurglevokal-metal. Sånn er det bare. Men screaming har jeg ingen problemer med. Men når de bare konkurrerer om å komme dypest mulig med gurglinga si blir det slitsomt.

 

Liker du Anaal Nathrakh? De har noen ganske elleville screams :p

Lenke til kommentar
Hehe, jeg er nok "tørrere bak øra" enn de fleste her på forumet, det hjelper ikke stort. Liker fortsatt ikke Nile og annen gurglevokal-metal. Sånn er det bare. Men screaming har jeg ingen problemer med. Men når de bare konkurrerer om å komme dypest mulig med gurglinga si blir det slitsomt.

Isj, det er jo sånn skillelig death metal skal være! Den skal være dyp og lav.

Egentlig så er det vel en sjanger som fokuserer mer på det instrumentale enn det vokale. Brumlinga skal først og fremst være der, den trenger ikke være så fremtredende. 

Lenke til kommentar

Pure Holocaust er uten tvil det beste albumet dems. Åpner vanvittig bra, og selv om ikke alt er 100% pur gull, så er det neimen ikke langt ifra. Helt klart topp-ti black metal album, eller i hvert fall topp-femten om jeg ikke er i humør for det.

 

Blizzard Beats og utover av er ikke noe særlig. Helt greit, men langt ifra album jeg vil trekke fram som gode black metal-album. Lydbildet er rett og slett for "pent".

Synes egentlig ikke noe særlig om vokalen til Abbath på Battles In The North heller, men albumet er fortsatt rimelig bra.

 

Sons of Northern Darkness er det beste siden Battles In The North, men ikke noe jeg hører på til vanlig.

 

Vil sikkert få kommentarer på at jeg er wannabe-kvlt osv nå, men det får gå. =)

Endret av Innos
Lenke til kommentar

(Nesten) alle sjangre er ganske brede. Tro det eller ei, det finnes masse forskjellige typer svart og dau metall, selv om det kan virke ensofrmig første gang man hører det. Første trodde jeg at all black metal var Darkthrone-aktig, og litt kjipt og høre bare på det tenkte jeg, men har jo oppdaga rimelig mye siden da.

 

edit: Hvilken sjanger vil dere sette Anal Nattdrakt i? Jeg har taga de som black metal, men er litt usikker på om det er rett. Kanskje vi kan kalle dem necro metal? :p

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...