Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men thrash er også en anna type, den med melodisk raspete vokal ala Kreator, Annihilator og Metal Church. Det hører jeg MYE oftere på enn Slayer. Er liksom blitt lei staccato-ropinga til Tom.

Liker egentlig best den typen jeg også. Forbidden og litt gamlere Rage FTW!

Liker også godt de gamle gamle bandene med ganske high pitch vokal og som er rask som faen.(Eks:Sadus) Blir vel mer Speed Metal men..

Fastkill har jo rimelig lys vokal, så er de da speed eller thrash?

Fastkill er Thrash. Forøvrig Sadus og.. Tror du misforsto meg litt. Det er ikke lys vokal som gjør det til Speed. Det jeg prøvde å si er at det er gameldags Speed Metal som ofte har den typen vokal.

Lenke til kommentar
Men thrash er også en anna type, den med melodisk raspete vokal ala Kreator, Annihilator og Metal Church. Det hører jeg MYE oftere på enn Slayer. Er liksom blitt lei staccato-ropinga til Tom.

Liker egentlig best den typen jeg også. Forbidden og litt gamlere Rage FTW!

Liker også godt de gamle gamle bandene med ganske high pitch vokal og som er rask som faen.(Eks:Sadus) Blir vel mer Speed Metal men..

Fastkill har jo rimelig lys vokal, så er de da speed eller thrash?

Fastkill er Thrash. Forøvrig Sadus og.. Tror du misforsto meg litt. Det er ikke lys vokal som gjør det til Speed. Det jeg prøvde å si er at det er gameldags Speed Metal som ofte har den typen vokal.

Ok, jeg har ikke hørt noe gammalthrash/speed. Noen anbefalinger?

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
At f.eks Anthrax, og litt Megadeth også ikke har gitt opp enda skjønner jeg ikke. De "misbruker" jo åpenbart navnene, kan jo ikke fortsette slik med ETT originalt medlem?

Nå har Mustaine alltid vært Megadeth, så akkurat det ser jeg intet problem i. Om det var Glen Drover som satt igjen, ville jeg derimot reagert litt.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig alle syntes er så fantastisk med Metallica? Jeg personelig klarer ikke og høre på det. Har hørt på noe av det gamle og må si det var helt ok men ellers takler jeg det nesten ikkeSkjønner akkurat hva du mener.. Har masse av det, men hører nesten aldri på det. Det er dust.

det er dust av deg og ikke høre på det ja... etter min mening er metallicas beste album Black Album... metallica ver et av de første bandene innenfor metall jeg likte, men det er 2-3 år siden nå og jeg hører ikke så mye på det lenger. du kan godt mene at trommisen suger men du kan ikke si at f.eks. enter sadman eller sad but true ikke får deg til å headbange ! :p

...Lars ER dust(han er jo dansk:P).

Endret av Addan
Lenke til kommentar
Ja men føler at ALLE liker Metallica. Alle snakker om det og jeg vil vite hva som er så fantastisk med det.

P.S Megadeth er bedre ;)

Jeg er så enig med deg der Batnobbit. Det finnes så mange bedre thrash-band enn Metallica. De har et par gode album, men også ekstremt mye drit.

Heh, morsom du. Et-par gode album... :)

Lenke til kommentar
Ja men føler at ALLE liker Metallica. Alle snakker om det og jeg vil vite hva som er så fantastisk med det.

P.S Megadeth er bedre ;)

Jeg er så enig med deg der Batnobbit. Det finnes så mange bedre thrash-band enn Metallica. De har et par gode album, men også ekstremt mye drit.

Er forsåvidt enig med at Metallica har mye dritt, omtrent alt etter And Justice For All er totalt bånnslam.

Lenke til kommentar

P.S Megadeth er bedre ;)

Er forsåvidt enig med at Metallica har mye dritt, omtrent alt etter And Justice For All er totalt bånnslam.

"Metallica" og "Load" er så absolutt ikke bånnslam...

Lenke til kommentar

For mange er Load og Reload langt betre enn thrash-skivene til Metallica. Sånn vil det også vere når band går gjennom ei slik stilendring. Det er berre å oversjå tullingar som Olum. Thrash-skivene til Metallica er av det ypperste. Det etter skal eg ikkje uttale meg om, da eg ikkje er veldig begeistra for den type metall.

Det er ein grunn til at dei er der dei er, og det er ikkje på grunn av "eit par gode plater og resten drit".

Lenke til kommentar

P.S Megadeth er bedre ;)

"Metallica" og "Load" er så absolutt ikke bånnslam...

De gikk bort fra alt som var med thrash og gjøre på de skivene der og etter min mening burde de ikke kalles thrash metal lengre.. ville heller kalt det heavy metal bare.

Lenke til kommentar
Kommer an på øret som hører

Metallica er framleis eit stort band som lagar musikk som dei fleste likar. Foreldre nynnar på Nothing Else Matter, gamle thrasharar som headbangar til Motorbreath og den "vanlege" på gata som høyrer på Memory Remains og Fuel. Metallica er eit kvalitetsband tvers gjennom, uansett korleis du vrir og vender på det.

Dei sel ikkje mange skiver på grunn av mangel på konkurranse eller OK musikk.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar

Metallica er framleis eit stort band som lagar musikk som dei fleste likar. Foreldre nynnar på Nothing Else Matter, gamle thrasharar som headbangar til Motorbreath og den "vanlege" på gata som høyrer på Memory Remains og Fuel. Metallica er eit kvalitetsband tvers gjennom, uansett korleis du vrir og vender på det.

Hvis det å selge mange skiver er et tegn på kvalitet, bør du vel regne Michael Jackson, Abba, Madonna, Eminem, etc. som kvalitetsband/-artister også. Eller misforsto jeg deg helt nå?

Lenke til kommentar

Hvis det å selge mange skiver er et tegn på kvalitet, bør du vel regne Michael Jackson, Abba, Madonna, Eminem, etc. som kvalitetsband/-artister også. Eller misforsto jeg deg helt nå?

Litt forskjell på de artistene der og en hard genre som metal spør du meg.

Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at ABBA, M.Jackson og Madonna er kvalitet innanfor sin sjanger. Salstal er ofte synonymt med kvalitet, enten det gjeld brus, sjokolade eller musikk.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar

Jeg synes at det Metallica har laga som ikke er thrash er helt greit. Jeg er ikke noen St. Anger-hater heller, synes det albumet var helt ok, men ikke noe videre utover det. Synes Kill 'Em All er ett av de beste albumene faktisk. Den hadde de feteste gitarsoloene i tillegg.

edit: Sitter å nyter DVD-en som fulgte med Mothership av Led Zeppelin. Fyfaen, de spiller enda bedre live enn på plate. Page gjør gitarsoloene enda kulere og trommesoloene er dritfete. Plant vræler høyt som faen!

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...