SideburnsKongen Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Ja men føler at ALLE liker Metallica. Alle snakker om det og jeg vil vite hva som er så fantastisk med det. P.S Megadeth er bedre Gammal Metallica er jævla bra, Megadeth klarer jeg ikke i det hele tatt... Enig der.. St.anger er ikke no særlig, de to første albumene var best.. Megadeth er ikke no særlig nei.. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Synes egentlig ingen av de "fire store" innen thrash er noe særlig, er vel mer "de fire mest kommersielle". Og jeg elsker thrash så er ikke det, men er bare så tamt. Slayer hører jeg på en veldig sjelden gang, og Anthrax har vel 2-3 sanger jeg hører på enda sjeldnere, men ellers rører jeg "dem" ikke. Er også vanvittig irriterende med de som sier de elsker thrash fordi de elsker Metallica, spesielt når de bare liker post-Black Album-Metallica. Vil faktisk gå så langt som å si at folk som sier det tidligere nevnte, og faktisk hører på annen metal, er like teite som de som ikke hører på annen metal enn Metallica, og mener de er metalheads. Irriterer meg mer over ting innad i sjangeren jeg elsker, enn sjangere jeg hater. Har vel noe med at det "går ut over meg" osv, men still, burde ikke være sånn. =/ Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hva er det egentlig alle syntes er så fantastisk med Metallica? Jeg personelig klarer ikke og høre på det. Har hørt på noe av det gamle og må si det var helt ok men ellers takler jeg det nesten ikke. Skjønner akkurat hva du mener.. Har masse av det, men hører nesten aldri på det. Det er dust. ...Lars er også dust. Hva legger du i det når du bruker argumentet "...det er dust."? I noen innlegg har du ekstremt gode poeng og argumenter. I andre innlegg prater du som en og annen 10-åring Schizofreni? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Tidlig Metallica er helt fantastisk. Jeg elsker Kill 'em all, etter det går det sakte nedover. Jeg er en av de (få?) som faktisk liker St. Anger, men det er noen år siden Metallica var på topp. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Synes egentlig ingen av de "fire store" innen thrash er noe særlig, er vel mer "de fire mest kommersielle".Og jeg elsker thrash så er ikke det, men er bare så tamt. Slayer hører jeg på en veldig sjelden gang, og Slayer? Kommerst? Nå må du gi deg! Og hva mener du med "tamt"? At det ikke er kjapt og brutalt nok? Ta fks. sangen Skeletons of Society, den er ikke spesielt kjapp, ei brutal.... men for en stemmning, for ikke å snakke om: riffingen. Teksten er også genial. Når det kommer til 80-talls thrash så er Slayer den ubestridte herre. Haha, Psyopus var faktisk ekkelt. Merkelig musikk. Har faktisk ett Psyopus-album. Kjøpte det når jeg var i USA i vår og har hørt rimelig lite på det, det hørtes utrolig kult ut... men faen så stressende musikkk. Men jeg har ikke gitt opp platen ennda, må bare ha talmodighet en dag til å høre på det rare disharmoniske melodiene deres. Endret 8. januar 2008 av TLZ Lenke til kommentar
Innos Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Sa ikke at akkurat at Slayer var kommers, men at de var blant de mest kommerse innen sjangeren. Er du uenig i at "de fire store" innen thrash også er "de mest kommersielle" innen thrash? I hvert fall blant de mest kommersielle. Og Skeletons of Society var en veldig dårlig "counter" til at jeg synes det var tamt. Den var jo rett og slett platt og kjedelig, og kan vel knapt kalles thrash? Den er vel egentlig et godt eksempel på hva jeg mener, men nå er vel Slayer de eneste jeg faktisk liker blant "de fire store", selv om de langt ifra er blant favorittene. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Sa ikke at akkurat at Slayer var kommers, men at de var blant de mest kommerse innen sjangeren.Er du uenig i at "de fire store" innen thrash også er "de mest kommersielle" innen thrash? I hvert fall blant de mest kommersielle. Og Skeletons of Society var en veldig dårlig "counter" til at jeg synes det var tamt. Den var jo rett og slett platt og kjedelig, og kan vel knapt kalles thrash? Den er vel egentlig et godt eksempel på hva jeg mener, men nå er vel Slayer de eneste jeg faktisk liker blant "de fire store", selv om de langt ifra er blant favorittene. Mange som er veldig upresise med kommers-uttrykket. Mener du kommers, som i at de lager musikk kun for å selge eller at de selger bra med plater (en kommersiell suksess)? Endret 8. januar 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Litt begge deler i dette tilfellet, men jeg bruker ofte ordet om band som ikke egentlig har noe å komme med lenger. De lager musikk mer fordi det "kreves av dem", fordi det er "det er de gjør", eller at de liker "å holde det gående". I dette tilfellet kommer det litt an på hvilket band du mener. Ingen av "de fire store" spiller vel egentlig thrash lenger, og det sier vel sitt. Kan være flere grunner til det, men tror nok noe av det er penger. At f.eks Anthrax, og litt Megadeth også ikke har gitt opp enda skjønner jeg ikke. De "misbruker" jo åpenbart navnene, kan jo ikke fortsette slik med ETT originalt medlem? Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Spelar ikkje Slayer thrash? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Slayer er thrash på sitt beste. EOD! Endret 9. januar 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Men thrash er også en anna type, den med melodisk raspete vokal ala Kreator, Annihilator og Metal Church. Det hører jeg MYE oftere på enn Slayer. Er liksom blitt lei staccato-ropinga til Tom. Endret 9. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Spelar ikkje Slayer thrash?Joda, delvis, men mye på Christ Illusion er vel ikke akkurat definisjonen på thrash. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Spelar ikkje Slayer thrash?Joda, delvis, men mye på Christ Illusion er vel ikke akkurat definisjonen på thrash. Jo Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Men thrash er også en anna type, den med melodisk raspete vokal ala Kreator, Annihilator og Metal Church. Det hører jeg MYE oftere på enn Slayer. Er liksom blitt lei staccato-ropinga til Tom. Liker egentlig best den typen jeg også. Forbidden og litt gamlere Rage FTW! Liker også godt de gamle gamle bandene med ganske high pitch vokal og som er rask som faen.(Eks:Sadus) Blir vel mer Speed Metal men.. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Synes egentlig ingen av de "fire store" innen thrash er noe særlig, er vel mer "de fire mest kommersielle".Og jeg elsker thrash så er ikke det, men er bare så tamt. Slayer hører jeg på en veldig sjelden gang, og Anthrax har vel 2-3 sanger jeg hører på enda sjeldnere, men ellers rører jeg "dem" ikke. Er også vanvittig irriterende med de som sier de elsker thrash fordi de elsker Metallica, spesielt når de bare liker post-Black Album-Metallica. Vil faktisk gå så langt som å si at folk som sier det tidligere nevnte, og faktisk hører på annen metal, er like teite som de som ikke hører på annen metal enn Metallica, og mener de er metalheads. Irriterer meg mer over ting innad i sjangeren jeg elsker, enn sjangere jeg hater. Har vel noe med at det "går ut over meg" osv, men still, burde ikke være sånn. =/ Støttes! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Noen som har erfaring med denne siden her til og kjøpe musikk fra? http://www.northern-silence.de/shop/sites/eng/index.htm ser dme har mye interesangt der Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=49298540 Slik skal dødsmetall høres ut! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=49298540Slik skal dødsmetall høres ut! Slik kan death metal høres ut Lenke til kommentar
Fluffypuff Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Det var jævelig kult, må få skjekka opp mer av dem Endret 9. januar 2008 av CareCrab Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Men thrash er også en anna type, den med melodisk raspete vokal ala Kreator, Annihilator og Metal Church. Det hører jeg MYE oftere på enn Slayer. Er liksom blitt lei staccato-ropinga til Tom. Liker egentlig best den typen jeg også. Forbidden og litt gamlere Rage FTW! Liker også godt de gamle gamle bandene med ganske high pitch vokal og som er rask som faen.(Eks:Sadus) Blir vel mer Speed Metal men.. Fastkill har jo rimelig lys vokal, så er de da speed eller thrash? Endret 9. januar 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå