Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Metal er Metal (eller ikke, alt etter som hva folk mener om zeppelin), uavhengig av tid eller noe annet.

Man kan jo diskutere Saxon og Deep Purple her også, så hvorfor ikke Zeppelin som jo er en av stamfedrene til metal generelt?

Så det jeg mente, hva er forskjellen om jeg diskuterer Zeppelin som et metal band i en metal tråd, enn i en "classic metal" tråd?

classic metal ER sist jeg sjekket, metal.

så heter jo tråden til underpants strengt tatt tråden for KLASSISK ROCK og metall ikke classic metal som du prata om ... :thumbup:

Lenke til kommentar
alt som er tyngre enn heavy rock og faller under karakteristikken av heavy-metal, ja.

husk at oversettelsen er TUNgMETALL, altså tyngre enn rock, som tungmetall begrepet jo var laget for å kunne skilles fra.

og Led-Zeppelin, er ikke heavy rock.

eller jo unnskyld, mange av sangene deres er det, men mange andre sanger de har har mye tyngre grunn riff enn de har i rock, derfor! ser jeg på zeppelin som et heavy rock/heavy metal band.

marry me :love:

Lenke til kommentar
Dagens anbefaling:

- Textures MySpace

Kan minne om Meshuggah. Fant dem nettop gjennom last.fm, har bare hørt en sang (Regenesis). Men den var så jævlig fet!

En stilig beskrivelse av bandet:

“We love to make music that makes your ears bleed,” says Jochem Jacobs, guitarist of TEXTURES - the most mind-bending Dutch experience not available in a coffee house or the red light district; “It’s all about layering and transitions from calm, serene passages to aggressive, hyped up stuff. We like to play with atmosphere a lot too, and vary a lot of stuff while still maintaining an overall sense of cohesion.”

Enjoy.

Kanonmusikk

Lenke til kommentar
Ja men føler at ALLE liker Metallica. Alle snakker om det og jeg vil vite hva som er så fantastisk med det.

P.S Megadeth er bedre ;)

Jeg er så enig med deg der Batnobbit. Det finnes så mange bedre thrash-band enn Metallica. De har et par gode album, men også ekstremt mye drit.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig alle syntes er så fantastisk med Metallica? Jeg personelig klarer ikke og høre på det. Har hørt på noe av det gamle og må si det var helt ok men ellers takler jeg det nesten ikke.

Skjønner akkurat hva du mener.. Har masse av det, men hører nesten aldri på det. Det er dust.

...Lars er også dust.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig alle syntes er så fantastisk med Metallica? Jeg personelig klarer ikke og høre på det. Har hørt på noe av det gamle og må si det var helt ok men ellers takler jeg det nesten ikke.

Skjønner akkurat hva du mener.. Har masse av det, men hører nesten aldri på det. Det er dust.

...Lars er også dust.

Hva legger du i det når du bruker argumentet "...det er dust."? I noen innlegg har du ekstremt gode poeng og argumenter. I andre innlegg prater du som en og annen 10-åring :p Schizofreni?

Lenke til kommentar
Noen som vet om hvor jeg kan få hørt fler sanger av Fastkill utenom myspace? Har tenkt og kjøpe meg plate snart, har bare ikke fått somlet meg til det :roll:

Du kan sikkert høre noen i elendig kvalitet på youtube eller på last.fm.

Edit: Hjelp, trippelpost :ph34r:

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...