Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Heavy metal er metal generelt", man trenger ikke kunne norsk engang for å forstå at det ikke kan stemme.

Blir som å si at personbil er en betegnelse for biler generelt. Ja, heavy metal var det første begrepet brukt om metal, men rock n roll var da også det første begrepet brukt om rock? Er akkurat det samme.

Rock n roll er old school rock, heavy metal er old school metal.

NP: Led Zeppelin - What Is And What Should Never Be =)

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Blir ikke som å si at en personbil er betegnelse på en bil i alle fall siden heavy metal var ordet som først ble brukt om metal, og som da (egentlig) skal være den orginale betegnelsen på metal, siden metal jo ER, heavy metal.

undersjangre kan gjerne være undersjangre for min del, så lenge det er undersjangre av nettopp Heavy-Metal.

En stein het først stein, men vi har funnet masse andre tyngre steiner, så vi kaller det "something something" i stedet.

og elsk på What is and what should never be.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Intr diskusjon selv om det er temmelig annerkjent at heavy metal er et samlebegrep på alle metalsjangre. På samme måte som rock har utviklet seg fra eksempelvis Chuck Berry til Radiohead, så snakker vi like fullt om rock. Sjangre og hva man mener tilhører sjangeren er i konstant bevegelse - dog, så mister aldri et band som har fått sjangerstemplet, stemplet pga av en endring i nåtidens definisjon av en konkret sjanger. Ergo, LZ er like fullt (heavy) metal som Brutalus Inferius Montemartus og alskens brutale metalband. Forskjellen ligger i undersjangeren

Uansett, det er bare å søke på heavy metal og du vil finne definisjonen på heavy metal. Den er ganske entydig.

Lenke til kommentar
Det betyr jo bare at mitt syn er fasitsvar til i morgen. =)

edit: Tok jo faktisk stilling til det med at heavy metal ble brukt først, og kom med et kjempeeksempel til det. =p

Ja, men du mente at selv om heavy - metal ble brukt først, så er metal den riktige betegnelsen nå til dags, noe jeg er uenig i, så..

sorry mac!

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Gidder ikke mer jeg heller, folk får mene hva de vil, men jeg vil for alltid missforstå folk som bruker heavy metal om all metal. =)

Legger meg så snart jeg får hevet noe Led Zeppelin inn på mobilen/mp3-spilleren, må takke dere for å dra opp dette fantastiske bandet igjen.

God natt!

edit: Herregud så mange skrivefeil/leifer på meg nå. =/

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Benytter siste innlegg til å kaste ut et par anbefalinger:

Arsis (Technical Melodic Death Metal)

Before the Dawn (for fans av gothenburg metal)

Black Horizons (black metal)

Cipher System (Melodic Death Metal)

Concept of God (doom metal)

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Jeg vil si at "Metal" er hovedsjangeren, og alt kommer under det. Derfor het det "Metal: A Headbanger's Journey" og denne debatten heter "Metal: A Headbanger's Guide". Heavy Metal får meg til å tenke på de bandene som spiller det, godt eksempel er Iron Maiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...