Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Og Page hyler aldri på konserter? Opera vokaler er mye mer heavy metal enn balle-skriking? da diskvalifiserte du nettopp halvparten av thrash sjangren. Maiden? Blytunge gitarer? at det var? gi meg EN, link der gitarene til maiden er NOTE MESSIG, tyngre enn mine tidligere nevnte Zeppelin sanger. Jeg skjønner ikke hvordan musikken til Maiden er "tyngre" som i "mørkere" enn mange av zeppelins sanger, unntatt tekst-messig. Ja, spennvidden mellom maiden og zeppelin er stor, men det er den også mellom maiden og anal nattdrakt, det er det som gjør heavy-metal så genialt, fordi det er det grunnleggende som binder bandene sammen. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Metal er Metal (eller ikke, alt etter som hva folk mener om zeppelin), uavhengig av tid eller noe annet.Man kan jo diskutere Saxon og Deep Purple her også, så hvorfor ikke Zeppelin som jo er en av stamfedrene til metal generelt? Så det jeg mente, hva er forskjellen om jeg diskuterer Zeppelin som et metal band i en metal tråd, enn i en "classic metal" tråd? classic metal ER sist jeg sjekket, metal. Svært så antagonistisk holdning du har overfor en idé om å spesialisere tråder til noen typer musikk på grunnlag av mangel om oppmerksomhet i en metaltråd. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Så når jeg gir Zeppelin oppmerksomhet som et metalband i en metal-tråd (som du korrekt utpeker har manglet oppmerksomhet, men det gjør ikke bandet mindre metal for det), skal du komme og si til meg at det heller skal diskuteres i en mindre metal tråd? logikken var? jeg bryr meg fint lite om Zeppelin diskuteres i en tråd der de er mindre populære, så lenge de hører hjemme der. og for all dèl, lag en tråd om bare klassisk rock og metal, men jeg vil enda ha retten min til å kunne skrive om et av bandene som stiftet heavy-metal i en generell metal tråd. Endret 7. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Og Page hyler aldri på konserter?Opera vokaler er mye mer heavy metal enn balle-skriking? da diskvalifiserte du nettopp halvparten av thrash sjangren. Maiden? Blytunge gitarer? at det var? gi meg EN, link der gitarene til maiden er NOTE MESSIG, tyngre enn mine tidligere nevnte Zeppelin sanger. Jeg skjønner ikke hvordan musikken til Maiden er "tyngre" som i "mørkere" enn mange av zeppelins sanger, unntatt tekst-messig. Ja, spennvidden mellom maiden og zeppelin er stor, men det er den også mellom maiden og anal nattdrakt, det er det som gjør heavy-metal så genialt, fordi det er det grunnleggende som binder bandene sammen. At du nevner det der i samme setning er uhørt. Du vil altså kalle Zep, Maiden og Anal for heavy metal. Du synes altså at det er en så enorm sjanger at man kan putte alskens mulige band inn i den? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Ja. Fordi Heavy metal er et av de generelle sjanger trekkene til tyngre metal. Nå må du huske på at Heavy metal navnet kom FØR "metal" navnet, derfor er egentlig Heavy-Metal det grunnleggende begrepet for "tyngre enn rock" sjangeren. At det i dag bare brukes om band som maiden og manowar er rarere enn mitt utsagn tør jeg å si. Endret 7. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Så når jeg gir Zeppelin oppmerksomhet som et metalband i en metal-tråd (som du korrekt utpeker har manglet oppmerksomhet, men det gjør ikke bandet mindre metal for det), skal du komme og si til meg at det heller skal diskuteres i en mindre metal tråd? logikken var? jeg bryr meg fint lite om Zeppelin diskuteres i en tråd der de er mindre populære, så lenge de hører hjemme der. Det er en grunn til at vi har Tråden for klassisk rock/metal. Formuleringen av innlegget ditt er en elusjon. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg er sjokkert! Unnskyld meg, men hvordan i Alpakka kan du finne på å sette disse i samme sjanger?; http://youtube.com/watch?v=svR3iXKTJvc http://youtube.com/watch?v=B6349Q-67eA Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Lès det jeg skrev om igjen, redigering medfølgte. Så når jeg gir Zeppelin oppmerksomhet som et metalband i en metal-tråd (som du korrekt utpeker har manglet oppmerksomhet, men det gjør ikke bandet mindre metal for det), skal du komme og si til meg at det heller skal diskuteres i en mindre metal tråd? logikken var? jeg bryr meg fint lite om Zeppelin diskuteres i en tråd der de er mindre populære, så lenge de hører hjemme der. Det er en grunn til at vi har Tråden for klassisk rock/metal. Formuleringen av innlegget ditt er en elusjon. Grunnen var mangel på oppmerksomhet rundt disse bandene, det betyr enda ikke at jeg ikke kan diskutere et "klassisk heavy metal band" i en metal tråd. Det er min mening, og om noen finner grunn til at det er feil, så PM en moderator om å slette innleggene mine om saken. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Så din mening er altså at alt som er tyngre en AC/DC (rock imo) kan kalles heavy metal da? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) alt som er tyngre enn heavy rock og faller under karakteristikken av heavy-metal, ja. husk at oversettelsen er TUNGMETALL, altså tyngre enn rock, som tungmetall begrepet jo var laget for å kunne skilles fra. og Led-Zeppelin, er ikke heavy rock. eller jo unnskyld, mange av sangene deres er det, men mange andre sanger de har har mye tyngre grunn riff enn de har i rock, derfor! ser jeg på zeppelin som et heavy rock/heavy metal band. Endret 7. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Så band som Mayhem, Satyricon, Anaal Nathrakh, Death, Metallica, Iron Maiden, Carcass, Behemoth og Vader er altså Hevy metal, fordi det er tyngre enn tung rock. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jupp. men de kan også deles inn i sine respektive undersjangre. Beklager for mine redigeringer, men jeg kommer på argumenter etter at jeg trykker "svar knappen", en lei uvane dessverre. Endret 7. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Meg og de som definerer heavy metal for hva heavy metal faktisk er. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Meg og de som definerer heavy metal for hva heavy metal faktisk er. Mayhem er ikke heavy metal. De tok heavy metal-stilen og gjorde den mye mer aggresiv og kalte den black metal etter inspirasjon fra Venom, som spilte en slags thrash metal med litt satanisk innhold. Altså black metal ikke heavy metal. Vader er et death metal band med morbide tekster. Kaller du Led Zeppelin morbid. Nei. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Da snakker vi om undersjangre, som blir en helt annen diskusjon. Alle disse bandene bindes sammen av det faktum at de er HEAVY-METAL, på et eller annet plan. Enten lær deg betydningen av ordet/oversettelsen/betydningen, eller la det være. og sist jeg sjekket var Venom det første black-metal bandet, de inspirerte bare ikke, men nok om det, black metal er ikke akkurat min nr.1 sjanger. Du tenker tydeligvis enda på heavy-metal som en undersjanger, men Heavy-metal er faktisk den grunnleggende sjangeren, og var den første antydningen til noe som hadde med metal å gjøre. Heavy-metal er TUNG musikk, er ikke Morbid Angel, Maiden, og zeppelin nettopp det? instrument messig? Endret 7. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 alt som er tyngre enn heavy rock og faller under karakteristikken av heavy-metal, ja. husk at oversettelsen er TUNgMETALL, altså tyngre enn rock, som tungmetall begrepet jo var laget for å kunne skilles fra. og Led-Zeppelin, er ikke heavy rock. eller jo unnskyld, mange av sangene deres er det, men mange andre sanger de har har mye tyngre grunn riff enn de har i rock, derfor! ser jeg på zeppelin som et heavy rock/heavy metal band. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 alt som er tyngre enn heavy rock og faller under karakteristikken av heavy-metal, ja. husk at oversettelsen er TUNgMETALL, altså tyngre enn rock, som tungmetall begrepet jo var laget for å kunne skilles fra. og Led-Zeppelin, er ikke heavy rock. eller jo unnskyld, mange av sangene deres er det, men mange andre sanger de har har mye tyngre grunn riff enn de har i rock, derfor! ser jeg på zeppelin som et heavy rock/heavy metal band. Prøver vi å holde seriøsitetsnivået litt mer enn på barnehagestadiet eller? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 alt som er tyngre enn heavy rock og faller under karakteristikken av heavy-metal, ja. husk at oversettelsen er TUNgMETALL, altså tyngre enn rock, som tungmetall begrepet jo var laget for å kunne skilles fra. og Led-Zeppelin, er ikke heavy rock. eller jo unnskyld, mange av sangene deres er det, men mange andre sanger de har har mye tyngre grunn riff enn de har i rock, derfor! ser jeg på zeppelin som et heavy rock/heavy metal band. Prøver vi å holde seriøsitetsnivået litt mer enn på barnehagestadiet eller? Det er seint og jeg sov ikke i natt. Ok? Vil ikke bli holdt ansvarlig for dette i morgen når jeg er sånn noen lunde oppvakt. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 jeg er trønder og kan ikke holdes ansvarlig for mine meninger om at jeg kan skrive om metal i en metal tråd, sorry. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå