TLZ Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Løsningen på miljøkrisen: Endret 6. januar 2008 av TLZ Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendid=55016317Et av verdens mest skittene band! Rått! Du har tydeligvis ikke hørt Mistress Thrash-Grindcore-Sludge fra samme gutta som Anaal Nathrakh. RØLP! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Føler jeg trenger en dusj etter hver gjennomlytting av sisteplata deres. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Litt feil tråd, men jeg fikk akkurat Led Zeppelins Mothership, så nå skal jeg kose meg hardt og lenge! edit: Anbefaler de som har Slaughter in The Vatican-skiva til Exhorder og høre trommene på de siste 35 sekundene av Desecrator! Endret 6. januar 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Litt feil tråd, men jeg fikk akkurat Led Zeppelins Mothership, så nå skal jeg kose meg hardt og lenge! edit: Anbefaler de som har Slaughter in The Vatican-skiva til Exhorder og høre trommene på de siste 35 sekundene av Desecrator! Feil tråd? Sist jeg sjekka var det har man skulle diskutere Metal? Endret 6. januar 2008 av Sauegjetteren. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Litt feil tråd, men jeg fikk akkurat Led Zeppelins Mothership, så nå skal jeg kose meg hardt og lenge! edit: Anbefaler de som har Slaughter in The Vatican-skiva til Exhorder og høre trommene på de siste 35 sekundene av Desecrator! Feil tråd? Sist jeg sjekka var det har man skulle diskutere Metal? Nettopp. Jeg vil ikke kalle Led Zeppelin metal. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Opprinnelig var det vel kaldt Heavy Metal. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 På 70-tallet ble det kanskje kalt heavy metal, men i dag tror jeg det blir ansett som Classic Rock. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Garantert 80 tallets høydepunkt: Se filmen hos Youtube Stereo og bedre lyd og bilde: http://www.youtube.com/watch?v=H1k81E_1UGI...feature=related Endret 6. januar 2008 av Lidskjalv Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Akkurat vært å lånt For All Tid av broren min, følte jeg skulle prøve noe nytt idag. Og det var skikkelig innertier, lenge siden jeg har likt et album så godt første gang jeg hører det(på lenge, hørt på det litt før). Noe mer å anbefale innenfor den slags type musikk? (ikke BM, men den slags BM som er på albumet, vanskelig å forklare.) Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Akkurat vært å lånt For All Tid av broren min, følte jeg skulle prøve noe nytt idag. Og det var skikkelig innertier, lenge siden jeg har likt et album så godt første gang jeg hører det(på lenge, hørt på det litt før). Noe mer å anbefale innenfor den slags type musikk? (ikke BM, men den slags BM som er på albumet, vanskelig å forklare.) For All Tid av Dimmu Borgir, right? Vel... Stormblåst av samme band er visst omtrent samme greiene, bare bedre. Ihvertfall det jeg har hørt av andre, personlig har jeg bare hørt nyinspillingen. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Stormblåst så klart! edit: Treig Endret 7. januar 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) På 70-tallet ble det kanskje kalt heavy metal, men i dag tror jeg det blir ansett som Classic Rock. Led Zeppelin har (og vil alltid være) et av de første heavy metal bandene, grunnet tyngden deres på flere sanger. Bare fordi at de høres "lettere" ut, enn mange av dagens rock-band, betyr ikke det at de ikke skal karakteriseres som heavy-metal. Er jo enda folk som kommer til meg og sier at Iron-Maiden "i dag" er rock, og det provoserer så jævlig når de tror at de har peil, det handler ikke om hvor tungt vokalisten synger/brumler, det har med helheten å gjøre. Bare fordi et band høres lettere ut den dag i dag, så kan man ikke bare forandre sjangeren bandet faktisk er. Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath, Blue Cherry,The Kinks og den gjengen der, er og vil alltid være blant de som startet Heavy-Metal, på en eller annen måte, i alle fall etter sånn jeg har skjønt begrepet heavy-metal. dog Classic Rock magazine karakteriserte en gang Led Zeppelin som Black-Metal, og DA, vil jeg si at man har gått litt... over streken. Endret 7. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 De bandene du lister der vil jeg heller karakterisere som Rock og Hardrock, unntatt Black Sabbath somn jeg vil kalle Doom/heavy metal. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Disse bandene som du kaller "rock og hardrock", grunnla såkalte "power-chords", som ble (og er den dag i dag) GRUNNLAGET, til samtlige heavy-metal bands, "Black Dog" av Led Zeppelin for eksempel, var noe av det tyngste man hadde på den tiden, og faller lett under karakteriseringen av Heavy-metal. Hvorfor er Iron Maiden så mye mer metal enn led-zeppelin for eksempel? gitarsoloene? Page spiller fletta av IMs samtlige gitarister, og det i samme tempo og "tyngde" også. Å kaste Led Zeppelin tilbake til "rock" klassen bare fordi at band i dag er "tyngre" er for meg rent tull. Noen andre her som har hørt noe av Arsis? Ufattelig tekniskt florida band. Endret 7. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvorfor er Iron Maiden så mye mer metal enn led-zeppelin for eksempel?gitarsoloene? Page spiller fletta av IMs samtlige gitarister, og det i samme tempo og "tyngde" også. Iron Maiden er et mye raskere, tungere, samt at de bruker mere distortion på gitarene og er mye mere aggresivt. Page er muligens en bedre gitarist, men at han spiller i samme tempo og tyngde er vås. Sammenlign de to følgende og se om du kan merke noen forskjell. http://youtube.com/watch?v=jgqxQmAbTBc http://youtube.com/watch?v=tTaOvzZKRxA Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Nå tok du jo Kashmir som eksempel da.. Ikke akkurat Zeppelins tyngste låt for å si det sånn, og tempo messig på Plants raskeste soloer er minst like utragerende som IMs gitarister, basta bom! Aggressivt? hva er mer aggresivt med the wicker man enn black dog? eller immigrant song som er et minst like bra eksempel? Zeppelin og disse andre heavy-metal bandene grunnla lyden som mange i dag kaller heavy-metal, blir det da feil å kalle disse heavy-metal band? Deep Purple og Saxon også for eksempel. Men enda har du ikke svart (så vidt som jeg kan se) hvorfor du ikke karakteriserer Zeppelin og de andre som heavy-metal band, du bare benekter påstanden. "-the bands that created heavy metal developed a thick, heavy, guitar-and-drums-centered sound, characterized by highly amplified distortion and fast guitar solos-" Endret 7. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvis man skal diskutere Zeppelin så må det da være her og ikke her. Dårlig gjort mot Zeppelin å diskutere Anal Nathrakh eller whatevah og Led Zeppelin i samme tråd. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=836238&hl= Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Metal er Metal (eller ikke, alt etter som hva folk mener om zeppelin), uavhengig av tid eller noe annet. Man kan jo diskutere Saxon og Deep Purple her også, så hvorfor ikke Zeppelin som jo er en av stamfedrene til metal generelt? Så det jeg mente, hva er forskjellen om jeg diskuterer Zeppelin som et metal band i en metal tråd, enn i en "classic metal" tråd? classic metal ER sist jeg sjekket, metal. Endret 7. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Nå tok du jo Kashmir som eksempel da..Ikke akkurat Zeppelins tyngste låt for å si det sånn, og tempo messig på Plants raskeste soloer er minst like utragerende som IMs gitarister, basta bom! Soloene till Plant er minst like utragende som IM's ja. Det er det ingen tvil om, men musikken er tyngre. Aggressivt? hva er mer aggresivt med the wicker man enn black dog? eller immigrant song som er et minst like bra eksempel? Hylende, opera-aktig vokal og blytunge gitarer med steintungt riff fra første til siste sekund. Det synes jeg er mer aggressivt enn litt saftig tromming og lav vreng på gitaren, ikke er vokalen like hylende eller agressiv. Zeppelin og disse andre heavy-metal bandene grunnla lyden som mange i dag kaller heavy-metal, blir det da feil å kalle disse heavy-metal band?Deep Purple og Saxon også for eksempel. Jeg synes forskjellen er ganske stor mellom Zeppelin, Deep Purple og Saxon. De grunnla lyden, men jeg vil ikke kalle de heavy metal band, bortsett fra Saxon som har en hylende, agressiv vokal og rytme og attpåtil tungere gitarer og sanger som Heavy Metal Thunder. DP har en mye mykere lyd og innslag av keyboard/organ og litt mer fengende, glade rytmer. (Burn f.eks.) Men enda har du ikke svart (så vidt som jeg kan se) hvorfor du ikke karakteriserer Zeppelin og de andre som heavy-metal band, du bare benekter påstanden. Grunnen er at jeg synes ikke Led Zeppelin er heavy nok til å kunne kalles heavy metal. Jeg synes spennevidden mellom Zeppelin og IM er meget stor. Jeg kaller IM heavy metal og dermed synes jeg det blir feil å sette de i samme "bås". Nøyaktige sjangerinndelinger er også viktig for meg og derfor orker jeg å ta opp dette temaet midt på natta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå