Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En kollega på jobb mener growling/skriking ikke er noe bra/vanskelig og spurte om hvordan en hørte forskjell på om de var bra eller ikke. Så ba han meg finne 2 youtube med denne typen vokal og så skulle han selve greie å finne ut om de var bra eller ikke.

Noen som vet om 2 klipp, en med bra og en med dårlig? (Helst samme sjanger, blir feil å sammenligne fks. doom metal og black metal)

Bra growling

Immortal - One by One

Dårlig growling

Burzum - War

Lenke til kommentar

Jeg skal være ærlig og innrømme at første gang jeg hørte Burzum - War så trodde jeg at det var en spøk. Var ofc ikke så glad i BM likte bare band som Dimmu Borgir og Satyricon(Now Diabolical). Likte bedre DM på den tiden.

Jeg har et spm: Hadde dere syntes at Burzum hadde vært like kult hvis det var en annen så hadde lagt musikken? Altså ikke varg og tror dere at dere hadde syntes at Burzum var like kult hvis det kom ut i dag?

Lenke til kommentar
Pøh. Burzum - War har fin growling den. Den krever bare litt mer av lytteren enn Abbaths growling.

Varg har aldri vært noen flink growler, han suger utrolig til å growle noe som er med å gjøre musikken genial. Abbath derimot er mesteren innen growling.

Jeg skal være ærlig og innrømme at første gang jeg hørte Burzum - War så trodde jeg at det var en spøk. Var ofc ikke så glad i BM likte bare band som Dimmu Borgir og Satyricon(Now Diabolical). Likte bedre DM på den tiden.

Jeg har et spm: Hadde dere syntes at Burzum hadde vært like kult hvis det var en annen så hadde lagt musikken? Altså ikke varg og tror dere at dere hadde syntes at Burzum var like kult hvis det kom ut i dag?

Ingen kan lage Burzum bedre en Varg men hvis det var akkurat det samme som Varg har skrevet men bare at det foreks var en random fyr som hadde laget det så hadde jeg likt det.

Lenke til kommentar

Jeg hata War før fordi jeg synes vokalen var helt forjævlig å høre på. Ga den en sjangse til noen måneder senere og synes faktisk ikke den var så verst. Nå elsker jeg den sangen.

Jeg hørte Dimmu Borgir en gang da jeg gikk i 4. klasse. Da trodde jeg det var en spøk. Og nå, 6 år senere liker jeg band som Silencer, Burzum, Bethlehem, og andre ganske ville, ekstreme band.

Angående Burzum. Jeg tror ikke musikken til Vikernes hadde blitt så kjent som det er i dag pga. all opphypingen av media på 90-tallet. Så sannsynligvis hadde jeg ikke hørt om det. Hadde det kommet ut i dag tror jeg kanskje jeg hadde likt det.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Har aldri trodd at DB var en spøk personelig, jeg likte veldig godt de Symfoniske innslagene deres. Kan ikke si at jeg er noen stor fan av DB nå. Liker 2-3 sanger men ellers liker jeg det ikke. Liker Burzum nå men personelig så syntes jeg at det er litt overated.

En liten ting jeg lurer på: Mange klager på DB pga det symfoniske og melodicen men hvorfor klager ikke folk på Emperor?

Liker Emperor men syntes folk har en veldig negativ holdning mot DB.

Lenke til kommentar

Fordi Dimmu Borgir er mye mer PR-kåte og frempå i media enn Emperor. DB kan (nesten) kalles mainstream, da det er utrolig mange som liker det, mens Emperor er ikke like frempå i media.

edit: Jeg var Metalheart ja. Bytta visningsnavn. Skulle egentlig kalle meg Wintermoon, men det skal sies at jeg ikke var i mine fulle fem den dagen, så det ble litt surr og vips så het jeg Vintermåne :p

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...