T-ooT Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Beste Emperor-låten noensinne for meg er Into the Infinity of Thoughts. Den ble min "nasjonalsang" i nordnorge, for den beskriver norsk vinternatur på ekstremt bra vis. Var også den første svartmetallteksten jeg lærte meg utenatt. Sangen er lang, og så full av enorme stemninger. Og jeg holdt på å dø av lykke når de spilte den live på Inferno. I am the black wizards og Inno A Sathana slår nok den Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Her i gården er det With Strength I Burn og Night Of The Graveless Souls som er favoritt. Elsker "Gryntinga" i Night Of The Graveless Souls. Stemmen til Vegard var bare helt sjuk på di tidlige inspillingene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Jeg er litt sær da, siden jeg liker best en av låtene fra Nightside som de knapt spiller live Endret 2. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Wrath Of The Tyrant er det beste dei har. Prometheus er den einaste skiva som er skikkeleg drit. IX E er ikkje tidenes plate, men dårleg er den ikkje. Night Of The Graveless Souls er nok den heitaste songen. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg er litt sær da, siden jeg liker best en av låtene fra Nightside som de knapt spiller live Hvilken låt da? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Skrev jo det over. Into the infinity of thoughts er for MEG den komplette låten deres. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Skrev jo det over. Into the infinity of thoughts er for MEG den komplette låten deres. åh, er vist litt borte i dag. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Personlig synes jeg Anthem og IX Equilibrium er de beste skivene, men egentlig er det ganske vanskelig og "rangere" Emperor-skiver, de har så mye bra på alle sammen. Skal det være et par virkelig favoritt-låter så må det bli Ye Entrancemperium og Nonus Aequilibrium. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Satan for et herlig album! Tomas Lindberg ftw. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Borknagar var jævlig fett, noen første plater jeg burde starte med? For å komme inn i Borknagar. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Empiricism og The Archaic Course er mine favoritter, knall album med henholdsvis Vintersorg og Vortex på vokal. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Borknagar er den einaste skiva som er OK. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Empiricism og The Archaic Course er mine favoritter, knall album med henholdsvis Vintersorg og Vortex på vokal. Simen og Vintersorg er råe vokalister^^ men for å sette meg inn i standar lyden dems er det disse platene jeg burde velge da? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Emperor er en av favorittbandene mine, begynte først å høre på dem via sisteplaten. Det falt seg natuturlig da jeg på det tidspunktet ikke hørte så mye på black metal, men var glad i prog. (Er forsåvidt forsatt glad i det.) Digga det fra første sekund, etterhvert så jobbet jeg meg bakover og frem og tilbake i diskografien deres. Wrath of the Tyrant er ansvarlig for at jeg har begynt å høre på "ekte" black metall. Favoritten er In The Nightside Eclipse, og sangen er Inno A Satana. Den står for meg som et mesterverk i det svarte musikalske kunster. Wrath of the Tyrant skal forøvrig ikke undervurderes, mange sanger som har et litt anerledes preg enn det Emperor har ellers i diskografien. (Noen sanger har nesten-doom riff, og det var her Ihsahn's vokal var på sitt grimmeste, selv om jeg ikke forakter det han utvikla seg.) Sistesangen på sisteplaten har forøvrig en helt syk "Wall of sound" produsering som ikke ligner grisen. Borknagar var jævlig fett, noen første plater jeg burde starte med? For å komme inn i Borknagar. Jeg begynte med Epic. Det kommer vel strengt tatt på hva du liker, den første skiven er mest black, den neste er litt mer folk(rett meg hvis jeg tar feil), etter det så blir det mer prog inn i musikken, uten at folkeaspektene forsvinner. Quintessence er vel deres mest anerkjente? (Sangen Collossus er vel, kolosal!) Hvis du liker akustisk folk rock så kan du sjekke ut deres siste. Borknagar har et ganske sterkt særpreg igjennom de fleste platene sine, så er ikke noen som er spesielt ustandard. (Hvis du var redd for det.) MySpacen deres: http://www.myspace.com/borknagar Der finner du noen sanger, men også noen musikkvidoer(og selve videoene er ikke så bra, men du får i det minste høre sangen.) Borknagar er den einaste skiva som er OK. Ikke alle hater prog her. Endret 2. januar 2008 av TLZ Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Borknagar har et ganske sterkt særpreg igjennom de fleste platene sine, så er ikke noen som er spesielt ustandard. (Hvis du var redd for det.) What he said. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Fikk låne Volcano Albumet(Satyricon sitt) og må si det var ganske bra. Hva syntes dere? Personelig liker jeg best albumene Dark Medival Times og Nemesis Devina Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Har nå veldig mye musikk med growling og liker det godt Noen som har noe like tung musikk uten growling ? Arctus er vell eneste for min del og delev av Borknagar Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Black Sabbath. Anerkjent som det første metalbandet. Uansett, du bør lete i doom og goth sjangeren. Finnes en del der som er tungt og seigt, uten at de har brumlevokal. (Kommer ikke på konkrete artister i fargen..) Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 One Man Army and the Undead Quartet Koselig svensk death/thrash. Lenke til kommentar
Kjobben Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 My Dying Bride har jo litt blanding av sentimental clean vokal, og hard og brutal growl. Anbefales hvertfall om du ikke har hørt noe av de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå