Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Immortal og Emperor er fett det altså, men lurer på om du misforstod meg litt. (har ikke albumene, men sanger fra de) jeg vil ha det seigt, downtempo og depressivt. Striborg var forsåvidt greit nok etter det jeg hørte på myspace siden dems, men selve riffmaterialet imponerte ikke.

Kjør på med flere band.

Transilvanian Hunger er close til bæsj. Jeg ble anbefalt den fordi den liksom skulle være malen på BM, men det er jo fuckings drit kjedelig. Selve sangen er forsåvidt greit nok. Nei jeg liker heller andre ting av Darkthrone.

Endret av Dr. Jacoby
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha seigt, tungt og depressivt bør du heller prøve noe doom metal. My Dyinge Bride, Draconian e.l

Takk,jeg er klar over at vi er i grenseland mellom doom/black, men jeg vil ha det innenfor Blackmetal, jeg liker lydbildet som er i de sangene jeg nevnte.

Dissection skal jeg absolutt ta en titt på uansett, straks bursdag og da renner penga inn=)

Lenke til kommentar
Transilvanian Hunger er close til bæsj. Jeg ble anbefalt den fordi den liksom skulle være malen på BM, men det er jo fuckings drit kjedelig. Selve sangen er forsåvidt greit nok. Nei jeg liker heller andre ting av Darkthrone.

Å kalle den plata close til bæsj er skjending mot god black metal.. Den er så black metal at det går ann!!

Lenke til kommentar

Å kalle den plata close til bæsj er skjending mot god black metal.. Den er så black metal at det går ann!!

Greia er jo at selve "malen" eller lybildet er ganske tøfft, i den riktige BM ånd. Men riffene er kjedelige.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er ensformigheten som gjør det så bra. Man kommer inn i en slags transe siden alt går om og om igjen. Bare hør på en klassiker som Enslaved - Slaget i Skogen Bortenfor. Den repeterer samme riffene om og om igjen i 9 minutter, men FAEN så bra den er.

Det er også den låten fansen alltid går berserk på når den spilles live. Den er fra splitten Hordanes Land sammen med Emperor (de har 3 låter hver på plata). Og den kom før In The Nightside Eclipse. Ihsahn gikk faktisk på skolen fortsatt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Greia er jo at selve "malen" eller lybildet er ganske tøfft, i den riktige BM ånd. Men riffene er kjedelige.

Synes riffene er geniale, akkurat slik bm skal være mener nå jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg syns det er ensformigheten som gjør det så bra. Man kommer inn i en slags transe siden alt går om og om igjen. Bare hør på en klassiker som Enslaved - Slaget i Skogen Bortenfor. Den repeterer samme riffene om og om igjen i 9 minutter, men FAEN så bra den er.

Det er også den låten fansen alltid går berserk på når den spilles live. Den er fra splitten Hordanes Land sammen med Emperor (de har 3 låter hver på plata). Og den kom før In The Nightside Eclipse. Ihsahn gikk faktisk på skolen fortsatt.

Der har du også Emperors fantastiske Night Of The Graveless Souls.

Lenke til kommentar
Hmm...Jeg er ingen fanboy av BM, men dette kunne jeg faktisk høre på. Ikke værst etter mine standarder.

Høres ut som noe en gjennomsnittlig dimmu borgir fan kunne sagt.

Hva mener De? Kan De være så elskverdig å uttrykke Dem mer presist?

Kommer seg nå som Super Jewel Box kommer til å bli standard.

Nei. Passer jo faen ikke inn i hylla!

De gjør de vel faenmeg! Nøyaktig lik dimensjoner som nåværende cover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...