McBitch Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hører du nok svart metall så innser du at det er veldig mye forskjellig ute å går. Er en grunn til at ikke alle hører på de samme bandene. Men for et utrent øre kan det høres ganske håpløst ut ja. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hører vel på Svart Metal fordi det er konge, for å sitere Stubberud "Vår musikk er som Opera, man må venne seg til det". Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hører vel på Svart Metal fordi det er konge, for å sitere Stubberud "Vår musikk er som Opera, man må venne seg til det". Kan du begrunne hvorfor det er konge? Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hører vel på Svart Metal fordi det er konge, for å sitere Stubberud "Vår musikk er som Opera, man må venne seg til det". Kan du begrunne hvorfor det er konge? Lytt til låten "Inno A Sathana" av Emperor og det forklarer det meste Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg får følelser av black metal. Noe hører jeg på når jeg er sint, noe når jeg er trist, noe når jeg vil høre noe sykt. Det er veldig mye forskjellig i denne sjangeren. Man får alt fra det melodiske, symfoniske Old Man's Child, til det iskalde Darktrone f.eks. Old Man's Child klarer ikke å bygge den samme iskalde følelsen f.eks. Darkthrone, fordi OMC er tungt og mektig og slagkraftig, mens Darkthrone er kjapt, kaldt og litt rølpete. Dog jeg liker begge følelsene. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hører vel på Svart Metal fordi det er konge, for å sitere Stubberud "Vår musikk er som Opera, man må venne seg til det". Kan du begrunne hvorfor det er konge? Blir vel som å spørre enhver om hvorfor den personen liker den musikken. Vil du skjønne det noe bedre likevel? Var vel ikke Stubberud som kom med den kommentaren, jeg tenker mer Hellhammer, eller av en eller annen grunn Hade Jørn, men setter pengene mine på Hellhammer. Deathcrush er forøvrig et fantastisk album. Deilig å sette på Lpen og høre Silvester Anfang starte driten. Etter min mening det beste av Mayhem. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Silvester Anfang er den mest geniale introen til en plate noen sinne! Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Hvor starter jeg med Bolt Thrower? Bolt thrower - This time it's war Endret 28. desember 2007 av Dr. Jacoby Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Er det bare meg, eller funker ikke metal-archives idag? Noe jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Funka ikke i går heller. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Har vært nede et par dager ja. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Okay, da er det ikke min feil i hvertfall (eller nettleseren min) Lenke til kommentar
Wobe Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Glorior Belli - Severed From the Self Nå snakker vi god fransk black metal. Jeg synes dette var elendig jeg. Makan til vrøl. For et fælt band. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Leter etter et amerikansk enmannsband jeg hørte på Tinitus, tror det heter noe sånt som Saster eller noe i den dur. Den sangen jeg hørte var nekro svartmetall. Noen som kan hjelpe meg? En myspace eller noe slikt hadde vært fint, bare synd at metal-archives er nede. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Hører vel på Svart Metal fordi det er konge, for å sitere Stubberud "Vår musikk er som Opera, man må venne seg til det". Kan du begrunne hvorfor det er konge? Musikk er subjektivt. Det er flåsete å be noen berunne hvorfor de liker en type musikk. Gi det en sjanse og se om du liker det. Be gjerne om noen tips til gode låter. Hvis du ikke gjør det kan ingen forklare deg hvordan du skal like det. Selv er jeg svært kresen når det gjelder Black Metal. 99% er totalt uinntresant, men en liten andel innehar en stemning og en råskap man ikke finner andre steder. Leter etter et amerikansk enmannsband jeg hørte på Tinitus, tror det heter noe sånt som Saster eller noe i den dur. Den sangen jeg hørte var nekro svartmetall. Noen som kan hjelpe meg? En myspace eller noe slikt hadde vært fint, bare synd at metal-archives er nede. Du tenker på Xasthur. Sjekk også ut Leviathan hvis du liker det. Endret 28. desember 2007 av Bagge Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg synes dette var elendig jeg. Makan til vrøl. For et fælt band. For en fæl låt, mener du vel Var ikke så dårlig, da. Det er imidlertid litt fantasiløst og "hemmende" at så mange BM-band insisterer på den hersens blastbeatinga. Ødelegger mye av stemninga når det høres ut som om de har tatt med seg ei snekke i studio. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hvor starter jeg med Bolt Thrower? "...For Victory" er best, men "Mercenary" er lettest å komme inn i. Sisteskiva var svært habil den også. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Takker Bagge, var ikke så lett å se at bandet skrives slik etter kun ha hørt navnet på radio Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Litt ujevnt og intetsigende til tider, men på sitt beste er Xasthur helt fantastisk. Disharmonisk, støgg, seig og desperat black metal med tykt og "ødelagt" lydbilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå