grim Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Jeg har ikke metalpauser i den forstand, det er ikke slik at jeg kun hører på metal for så å høre på noe annet når jeg er "gått lei". Metallen har bare vært størst og viktigst. Jeg varierer nok ganske mye til det daglige. Utenom metal (som i seg selv er et ullent begrep, kunne aldri falle meg inn å høre på f.eks. moderne power metal eller nu-metal) hører jeg endel på jazz (Charlie Mingus og Herbie Hancock er favoritter), blues (alt fra Vaugh til Muddy Waters), klassisk (gjerne Dvorak eller annen romantikksymfoni), electronica (alt Tellé har gitt ut er gull), country (mest outlaw, som Johnny Cash og David Allan Coe), prog(kan styre meg for canterbury og neoprog, men glad i krautrock og den italienske 70talls-scenen) og rock (hardrock og stoner blir spilt like mye som metal). For ikke å glemme Kate Bush, greatest female artist ever. Endret 17. desember 2007 av grim Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Når jeg ikke hører på metal er det godt å slappe av til progrock eller en gang i blandt Rainbow. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 "...canterbury og neoprog, men glad i krautrock" Hmmm, ukjente begreper... Referanser? Eksempler? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Jeg tror ikke begrepet "metallpause" eksisterer for 99% av trådens innbyggere Glint er den med best smak, forøvrig. Når metallen tar seg pause, er det drone, 90-tallsdance og J-pop det går i Og dra forhastede konklusjoner eksisterer 110% hos deg. Jeg hører mye på Jazz, Rock, Blues, Jungle, Eksperimentellt (Kayo Dot, Fantômas, Mr. Bungle (om dette faller innenfor denne sjangeren da)), Drone, Prog og Country. Edit: Og litt electronica. Endret 17. desember 2007 av Torpern Lenke til kommentar
grim Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 "...canterbury og neoprog, men glad i krautrock" Hmmm, ukjente begreper... Referanser? Eksempler? Naturligvis http://en.wikipedia.org/wiki/Canterbury_scene http://en.wikipedia.org/wiki/Neo-progressive_rock http://en.wikipedia.org/wiki/Krautrock Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Neo-progressive_rock Ahh.. The Flower Kings. En drita kammerat av meg kjøpte hele diskografien på wacken, så var han tom for penger i 2 dager. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Og dra forhastede konklusjoner eksisterer 110% hos deg. Nå kommer namedroppinga Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har heller ikke pauser, men har da noe annet i spillelista mi. Typ eurodance og Ike Ike. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ahh, der ja. Ingen metaltråd uten Hinoi Team Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 "...canterbury og neoprog, men glad i krautrock" Hmmm, ukjente begreper... Referanser? Eksempler? Naturligvis http://en.wikipedia.org/wiki/Canterbury_scene http://en.wikipedia.org/wiki/Neo-progressive_rock http://en.wikipedia.org/wiki/Krautrock Kraut var jo konge! :!: Hørte hele Hallogallo. Rockens røtter. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Og dra forhastede konklusjoner eksisterer 110% hos deg. Nå kommer namedroppinga Ok, jeg overdreiv, men er så mange som tror at folk som liker metall KUN liker metal, Jeg liker god musikk, samme åssen sjanger, men for min del er det metall delen av musikkuniverset som inneholder mest god musikk (selv om jeg også syns det er utrolig mye dårlig metall) Peace? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Selvfølgelig er det peace med deg, niccuh. Jeg glemmer ikke at du lagde et logoforslag til meg Metal er sköi det, skulle bare ønske det fantes like store communities for andre sjangre her på forumet også. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Er det noen som har sett "Shipwrecked in Oslo" med Arcturus her? I såfall kan eventuelt den personen fortelle meg om det er noe å samle på? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Er det noen som har sett "Shipwrecked in Oslo" med Arcturus her? I såfall kan eventuelt den personen fortelle meg om det er noe å samle på? Ja og ja. Har special edition og den er konge. Utrolig bra konsert. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Tusen takk! Var akkurat det jeg hadde håpet på. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Deffinitivt noe å samle på. Tror det er den beste live-DVD-en jeg har. Endret 17. desember 2007 av fBlikeng Lenke til kommentar
Seian Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Metal er sköi det, skulle bare ønske det fantes like store communities for andre sjangre her på forumet også. Når størsteparten her på forumet ligger i snitt på noe mellom 14-18 år, så tror jeg ikke du vil få noe øye på et industrial-felleskap med det første. Gi meg et eksempel på en 15 åring som har hørt og kan definere industrial, så er det en mulighet i en fjern framtid . Ikke at jeg tror at du har ikke tenkt på akkurat dette, men måtte resonnere selv. Men ja, har selv en snartenkt mening om at fleste metalhoder er en smule låst. De sier de hører på absolutt "alt", som vil si alt utenom <list opp sjangere her>. Skal også nevne at jeg er også jæskla lei det med at folk med så eklektisk smak skal være så fandens fantastiske og at det blir nesten et press på andre om at de og skal følge opp. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Er det noen som har sett "Shipwrecked in Oslo" med Arcturus her? I såfall kan eventuelt den personen fortelle meg om det er noe å samle på? Ja og ja. Har special edition og den er konge. Utrolig bra konsert. Er ikke lyden litt ute av sync? Leste om det på screamforumet, og lasta ned for å være sikker på å ikke gjøre ett bomkjøp, og jaggu faen var ikke lyden mongo... ikke veldig mye, men jeg plages jævla lett av slikt... Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Er det noen som har sett "Shipwrecked in Oslo" med Arcturus her? I såfall kan eventuelt den personen fortelle meg om det er noe å samle på? Ja og ja. Har special edition og den er konge. Utrolig bra konsert. Er ikke lyden litt ute av sync? Leste om det på screamforumet, og lasta ned for å være sikker på å ikke gjøre ett bomkjøp, og jaggu faen var ikke lyden mongo... ikke veldig mye, men jeg plages jævla lett av slikt... På min er den hvertfall bra. Mulig det kan ha noe med at det er rippa å gjøre at det er ute av sync? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Når det var snakk om det på screamforumet så var det personer som hadde kjøpt dvden... så ikke vet jeg... men kommer nok ikke til å kjøpe den, får heller kose meg med skivene og minnene fra Infernokonserten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå