thyes Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Jeg trenger noen gode dokumentarer å se. Siste jeg så var Flight 666, er i en skikkelig Maiden periode nå for tida. Men gjerne noe som kan sammenlignes med A Headbangers Journey! Også gjerne noe som kan streames. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 (endret) Fant denne etter et raskt søk på Youtube. Mulig du allerede har sett den? https://www.youtube.com/watch?v=4LwQnbKdoGE Endret 17. juni 2020 av Dusken Lenke til kommentar
""" Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Finnes lassevis av gode greier på youtube både rundt div. sjangere og band. Get Thrashed, Slave to the Grind og Heavy Metal Parking Lot er alle verdt å se. Sistnevnte er legendarisk bra. Vio-lence: Blood and Dirt og Cannibal Corpse - Centuries of Torment er meget gode banddokumentarer. Men ja, mye bra på youtube. Enkelt å finne også. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Dusken skrev (7 timer siden): Fant denne etter et raskt søk på Youtube. Mulig du allerede har sett den? https://www.youtube.com/watch?v=4LwQnbKdoGE Den har jeg ikke sett! Startet å se litt på den tidligere i dag, virket lovende. Liker å høre litt om opphavet til heavy metal. Takker Ja, jeg vet det er mye dokumentarer på youtube, men det er også mye av ymse kvalitet. Enkelte av greiene man finner der kan man jo telle pikslene på omtrent. Men takk for tipsene, Heavy Metal Parking Lot og Get Thrashed skal sjekkes ut snart! Kan vel komme med et par anbefalinger selv; Blackhearts, norsk black metal og dens innflytelse ellers i verden. Mye turister som kommer til vårt lille land bare pga black metal. Until the light takes us - også om black metal miljøet her til lands. As the palaces burn - Lamb of God dokumentar. Jeg håper Sam Dunn lager flere dokumentarer, veldig flink fyr. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 thyes skrev (1 time siden): Den har jeg ikke sett! Startet å se litt på den tidligere i dag, virket lovende. Liker å høre litt om opphavet til heavy metal. Takker Ja, jeg vet det er mye dokumentarer på youtube, men det er også mye av ymse kvalitet. Enkelte av greiene man finner der kan man jo telle pikslene på omtrent. Men takk for tipsene, Heavy Metal Parking Lot og Get Thrashed skal sjekkes ut snart! Kan vel komme med et par anbefalinger selv; Blackhearts, norsk black metal og dens innflytelse ellers i verden. Mye turister som kommer til vårt lille land bare pga black metal. Until the light takes us - også om black metal miljøet her til lands. As the palaces burn - Lamb of God dokumentar. Jeg håper Sam Dunn lager flere dokumentarer, veldig flink fyr. As the palaces burn har jeg ikke hørt om. Kjenner jeg fikk lyst å prøve flere metal-dokumentarer nå. Har sett de fleste innen blackmetal og Norsk blackmetal, men ikke beveget meg ut over det. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 Den er bra den, verdt å sjekke ut. Om du ikke har sett A Headbanger's Journey så kan jeg ikke få anbefalt den sterkt nok! Lenke til kommentar
""" Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 Global Metal, også av Sam Dunn, er også verdt en titt. Heavy Metal in Baghdad var veldig kul. The Decline of Western Civilization Part II: The Metal Years er tipp topp. Og i samme slengen anbefales The Decline of Western Civilization (som omhandler punk i Los Angeles) og The Decline of Western Civilization III (som omhandler gutter punks). Death by Metal, en dokumentar om Death og Chuck Schuldiner er meget, meget bra. Anvil: The Story of Anvil er jo et must. Kultklassiker! I Am Thor er jo også et must. Dokumentar om bodybuilderen og heavy/power metal artisten Jon Mikl Thor. Nydelig dokumentar. Last Days Here, om Pentagrams legendariske frontmann Bobby Liebling, er et must. Tung og dyster sak. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 Takk for tipsene, skal sjekkes ut! Jeg satt akkurat å så gjennom bildene fra Wacken 2018, herregud jeg klør etter å dra på konserter nå. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Fett! Og så i en container da! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 Har fulgt den gjengen der noen år på Instagram Lenke til kommentar
""" Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 (endret) Ghetto Ghouls er ute med noe nytt, og denne gangen hyller gutta slasherne Silent Night, Deadly Night Part 2 i Garbage Day, og Edge of the Axe i Edge of the Axe. Endret 18. desember 2020 av """ Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 Alexi Laiho (Children of Bodom) er død. Gode minner med dette bandet fra ungdomstida. link til Facebook Hvil i fred mann. Lenke til kommentar
Lakrisen Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 Så trist å se at Alexi Laiho har gått bort. Jeg har vært fan av Children Of Bodom i mange år, og har dessverre ikke hatt gleden av å se dem live. Det var Children Of Bodom som gjorde meg interessert i metal i starten av tenårene. Musikken deres har fulgt meg gjennom mange år. Hvil i fred. ❤️ Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 Marko Hietala gir seg i Nightwish. De finner sikkert en ny bassist, men han har jo bidratt ganske mye på vokal også. Lurer på hvordan de løser den. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 Mye stusselige nyheter på metallfronten hittil i år. Bør vel også ta med at Iced Earth-sjef Jon Schaffer var med på å storme kongressen. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 Soen er ute med ny plate. Jeg elsker disse kara! Hodetelefoner er obligatorisk på den her. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Fikk ørene opp for disse i fjor, gjennomgående bra greier som leveres fra den kanten der ja Når det er sagt, kan virkelig anbefale denne herlige godbiten av en serie : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå