Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Powermetal uten hylevokal er ganske kult. Svensker ser ut til å ha monopol på den stilen, ref. Sabaton

80-tallets USPM ala Omen, Manila Road, Manowar, Jag Panzer, Liege Lord, Sanctuary osv. er ganske uenig i akkurat det. Men jeg er generelt enig at det er fett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iced Earth kan vel under tvil legges i den kategorien også. Hvertfall med Matthew Barlow på vokal, selv om han gikk opp i flaggermus-spekteret også.

God Powermetal gjør meg glad, og ingen er blidere på scenen enn Chris Bay. Stemmen er ikke HELT der den var på 90-tallet men det er bare sjarmør-etappe.

https://www.youtube.com/watch?v=NqqoOa9gVio

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Yeah, kan vel kanskje det. USPM i det minste, men ikke 80-talls. Men det var mye bra ellers au. Tenker da spesielt på Heavy Load og Cloven Hoof (Dominator og A Sultan's Ransom) som lett er blant det beste sjangeren har å by på, og ingen kjører hylevokal.

Lenke til kommentar

Aldri hørt noe av Annihilator (som jeg kan huske), men Alison Hell var fet som FAEN. Takk!

Jepp, er ei knallskive. Er dog enig med Burton, mesteparten av musikken deres er ikke allverden.

edit:

Mmmmmmh!

Hva i allverden er det greiene her? Jeg likere.

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...