Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Hirr, vi har deilige Sound of Noise i Oslo, metalbutikken over alle metalbutikker når det gjelder plater og DVD'r. Og masse gensere og skjorter også.

http://www.soundofnoise.net/catalog/

Også har han ene veggen full av signerte bilder av kjente band som har vært innom butikken (Rockefeller er rett over gata), f.eks. Iron Maiden, Dio, WASP og masse andre kjente folk.

Også er Rune en dødstrivelig fyr i tillegg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hirr, vi har deilige Sound of Noise i Oslo, metalbutikken over alle metalbutikker når det gjelder plater og DVD'r. Og masse gensere og skjorter også.

http://www.soundofnoise.net/catalog/

Også har han ene veggen full av signerte bilder av kjente band som har vært innom butikken (Rockefeller er rett over gata), f.eks. Iron Maiden, Dio, WASP og masse andre kjente folk.

SoN har vel utvalet, men prisane er for stive. Lenge leve nettet.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar

Nei, det er noe eget med å gå i en butikk en halvtime, høre god metal over stereoanlegget, browse gjennom plater man aldri har sett, høre litt, slå av en prat med eieren om Maiden (han er megafan), få anbefalinger man ikke visste om osv.

Nettbutikk blir aldri det samme som the real deal. Det syns hvertfall jeg.

Tenker ikke alltid bare på billigst mulig, det er liksom The Experience også. Impulskjøp på nettbutikk er også boring, fordi du må vente en uke før du får hørt skiva/DVD-en du fant.

Og utvalget på SoN er helt hinsides.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Nei, det er noe eget med å gå i en butikk en halvtime, høre god metal over stereoanlegget, browse gjennom plater man aldri har sett, høre litt, slå av en prat med eieren om Maiden (han er megafan), få anbefalinger man ikke visste om osv.

Nettbutikk blir aldri det samme som the real deal. Det syns hvertfall jeg.

Tenker ikke alltid bare på billigst mulig, det er liksom The Experience også.

Enig i det, men det blir jævla dyrt i lengda. Støttar også den lokale platebutikken av og til, men å betale 169 kroner for kvar einaste skive er fullstendig uaktuelt.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar
Det er ingen påstand.

Eksempel på en påstand:

Mor til cun er neger!

Ikke en påstand:

Jeg tror muligens mor til cun er en neger?

Synes å huske han legge ut om at musikk en ikke klarte å klassifisere 100% havnet under industrial(om musikken hadde elektroniske elementer)

Dette er en påstand fordi det framstår som å fortelle noe om noe. Du mener å huske at jeg har sagt noe spesifikt, du påstår altså det. Begge eksemplene dine er også påstander. Den første er en bastant påstand, den andre er en litt mer ydmyk påstand, en spørrende påstand (thesis på engelsk). Synonymer til påstand er erklæring, mening, utsagn og uttalelse, som alle passer til din, ja, uttalelse.

Lenke til kommentar
Har ikke Apollon åpnet en ny avdeling mer dedikert til metall, jazz og klassisk? har ikke vært på den selv, men tror nok det er en del der.

Og prog. Den ligg like ved Magnus Barfot i gata parallelt med Nygårdsgaten. Men der har dei ikkje merch eller noko slikt, berre plater.

Lenke til kommentar
Dette er en påstand fordi det framstår som å fortelle noe om noe. Du mener å huske at jeg har sagt noe spesifikt, du påstår altså det. Begge eksemplene dine er også påstander. Den første er en bastant påstand, den andre er en litt mer ydmyk påstand, en spørrende påstand (thesis på engelsk). Synonymer til påstand er erklæring, mening, utsagn og uttalelse, som alle passer til din, ja, uttalelse.

Uenig. En påstand er å legge ut noe som en sannhet. Det gjorde jeg aldri. Noe jeg heller aldri kommer til å gjøre, er å forstå hvorfor du gidder å bry deg så mye med det. Vi mimret litt, og du hang deg opp i detaljer. Unødvendig.

Jeg husket feil, så enkelt er det. Ser ingen grunn til å lage noe stor diskusjon ut av det her.

Lenke til kommentar
Uenig. En påstand er å legge ut noe som en sannhet. Det gjorde jeg aldri. Noe jeg heller aldri kommer til å gjøre, er å forstå hvorfor du gidder å bry deg så mye med det. Vi mimret litt, og du hang deg opp i detaljer. Unødvendig.

Jeg husket feil, så enkelt er det. Ser ingen grunn til å lage noe stor diskusjon ut av det her.

Du la ut noe som en sannhet, men på en spørrende og forsiktig måte. Begrepet sannhet er veldig vagt, selvsagt. Å påstå at jeg henger meg opp i saken når du like fullt er med på å holde liv i diskusjonen er en enorm selvmotsigelse.

Lenke til kommentar
Noen som har store forhåpninger til nytt Satyricon-materiale? Synes ikke Now Diabolical var så verst, men det er plass for forbedringer.

Er det ny Satyricon skive på vei!? :)

Uttrykket på Diabolical falt i smak hos meg, men skulle det være noe, kunne jeg tenkt meg den kommende noe mer brutal. :hmm:

Endret av PiratKamerat
Lenke til kommentar
Black'n'Roll slår ikke an.

Punkthrone og Sat1234KINGtyricon kunne prøvd en brainstorming med fansen og hørt hva de liker best.

Det kan slå veldig godt an, men det klarer ikkje Satyricon. Darkthrone og Carpathian Forest viser korleis det skal gjerast.

Yess. Det nyeste til båda två er genialt :)

Lenke til kommentar
Judas Priest på power metal.

Children Of Bodom på thrash metal.

Jaha?

Joda, det var derfor jeg skrev: "Et og annet band som er feilplassert her, men sjangrene står bra."

I tillegg til de du nevnte kan man kommentere at doom metal ikke eksisterer, Melvins som grunge og Candlemass som stoner mm. Poenget er at sjangrene er gode.

Jeg nevner heller noen band jeg hører på enn å lire av meg en hel ramse som "progmetal, powermetal, speedmetal, litt neoprog, litt satanrock, legorock, nisserock, death metal, grunge metal". Hvem faen bryr seg egentlig? Ikke de jeg snakker med, hvertfall. Man trenger jo ikke ramse opp lista man har på myspace-sida i samtale heller.

Og kommer man i snakk med fremmede på Rockin' (metalpub i oslo) er det bare å si "jeg digger metal" så er man bestekompiser for kvelden. Det er også flere måter å si Metal på. Sier man det i fistel som metaaaaaaaaaaaal (gjerne med vibrato) skjønner de det. Brøler man "metal" i kakemonster-stil, skjønner de det.

Joda, det gjør vi jo alle. Men når du da nevner et band, og vedkommende spør hvilken musikk de spiller. Da sier du bare god musikk? ;)

Og joda, har vært ute for den der. Men sier man metaaaaaaaaaaaal (gjerne med vibrato) på Rockin', eller hvor det nå skulle være, er sjangsen vel så stor for at du får et tørt smil og en kald skulder som en bestekompis for kvelden.

Lenke til kommentar

For min del pleier det aldri å dreie seg om så trivielle ting som "hvem liker hvilket band og hvorfor det er bedre enn det andre liker". Vi snakker heller om hvem som er kjekkest av Fenriz og Nocturno i Darkthrone. Tro meg, det er mye artigere enn å krangle om genrehoring.

Lenke til kommentar
For min del pleier det aldri å dreie seg om så trivielle ting som "hvem liker hvilket band og hvorfor det er bedre enn det andre liker". Vi snakker heller om hvem som er kjekkest av Fenriz og Nocturno i Darkthrone. Tro meg, det er mye artigere enn å krangle om genrehoring.

Misforstå meg rett, jeg snakker heller ikke om det i min omgangskrets.

Men her i denne tråden og i nettforum generelt later det til å være gjengs tone å snakke om sjangre, band eller album man liker og ikke liker. Mye for å lære unge og uerfarne opp i hva som finnes. Legg forresten merke til at jeg ikke har vært innom bedre eller dårligere. Bulldozers Day of wrath blir ikke dårligere bare fordi jeg plasserer den i black/thrash-båsen.

Og om jeg nå skulle ha kommet over et nytt band som de jeg snakker sammen med tilfeldigvis ikke har hørt om, og da snakker vi fort relativt obskurt, så vil jeg jo gjerne informere om hva det går i. Enten det når måtte være grindcore, EBM eller blackthrash.

Vi er nok ikke så uenige når det kommer til stykket, jeg vil bare at verden ikke skal tro at man kommer utenom sjangre og kategorier selv om de ikke alltid er i overflaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...