Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vagte og prøve meg på Nightfall in Middle-Earth og A Night at the Opera igjen, men de var like dårlige som jeg husket de som. Jeg synes ikke den silkemyke og smått svulstige stilen kler bandet i det heletatt, og begge skivene er i tillegg alt for lange. And Then There Was Silence er bra, da, men det er også den eneste av låtene på disse to skivene som holder mål. Nei, gi meg heller hvilken som helst av de fem første skivene. Finnes ikke en eneste svak låt på noen av de skivene.

Lenke til kommentar

Night at the opera har jeg knapt hørt på en gang. Men faktisk, den nyeste i 2010 er godt hørbar.

Ellers er det bare å holde seg til gamle plater hvis man vil :) I 2012 har de faktisk fremført Wizard's Crown flere ganger, en låt fra tiden før de het Blind Guardian.

Det er ganske sprekt, for den er rein thrash. Sangen starter på 0:35.

Og en annen sjefsklassiker, Somewhere Far Beyond spiller de også fremdeles i livesett

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Wizard's Crown er drøyt bra, men den var bedre som Halloween på den første Lucifer's Heritage demoen. Begge demoene utgitt under navnet Lucifer's Heritage dritbra. Rå og upolert speed metal på sitt beste. De fire låtene som de spilte inn på nytt under navnet Blind Guardian var også mye fetere i demoform på de to demoene, sev om de er helt topp på BoF au.

Endret av Jack Burton
Lenke til kommentar

Jeg regner med at Bytex mener Hell, og jeg har full forståelse for at ikke alle digger den teatralske, over the top og dramatiske vokalen til David Bower. Men jeg elsker den og synes den kler bandet veldig bra. Skal jeg utsette noe på bandet er det at det låter i overkant moderne av produksjonen, men det plager meg ikke enormt mye siden resten er tipp topp.

Lenke til kommentar

Hell hørtes ut som om de kunne ha no gode greier, mens the Hell var.. forkastelig? Kan ikke si jeg dykket dypt, men videoen de hadde på hjemmesida si var brutal å se på. Jeg klarte kanskje 30sekunder.

Hva med no bra rock isteden?

Alle sangene til The Hell er ikke bra, det kan jeg innrømme. Men jeg liker sangen "Groovehammer". Den har blitt spilt på Pyro et par anledninger.

Lenke til kommentar

Alle sangene til The Hell er ikke bra, det kan jeg innrømme. Men jeg liker sangen "Groovehammer". Den har blitt spilt på Pyro et par anledninger.

Skal sjekke den ut.

Uavhengig så må du jo bare nyte musikken du liker, enten folk her inne synes det er fett eller ei. ;)

edit:

Jeg liker mye rart, men ikke det greiene her

Linker til no go'rock for å vaske the hell av hendene mine.

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar

Skal sjekke den ut.

Uavhengig så må du jo bare nyte musikken du liker, enten folk her inne synes det er fett eller ei. ;)

edit:

Jeg liker mye rart, men ikke det greiene her

*snip*

Linker til no go'rock for å vaske the hell av hendene mine.

*snip*

Ahh, Mastodon! :w00t:

Noen som har noe tanker fra det nye albumet de slapp ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...