Bytex Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 (endret) I og for seg ganske rart, siden metalmiljøet i Trondheim er stort. Mange kjente band som kommer derfra. Alt fra Keep of Kalessin til Chthon til TNT og Stage Dolls. Jeg hadde noen kompiser på 90-tallet som flytta fra Harstad til Trondheim for å satse på musikken. Han ene ble fast bassist i Keep of Kalessin. Endret 10. august 2014 av Bytex Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Det er litt på blæst ja som det sies, det er også julepønk på verkstedhallen hvert år og litt annet kos. Fru lundgreens har også noen små konserter nå og da. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Av en eller annen grunner glemmer jeg til standighet av hvor bra Candlemass er: Endret 11. august 2014 av Runarbs 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Hvorfor glemmer du det? De er alltid konge. Så dem live før Messiah sluttet, det var en fantastisk konsert på et fullstappa Rockefeller. Endret 11. august 2014 av Bytex Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Finnes så ufattelig mange undervurderte band der ute at det er til å gråte av. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Kunne vel tatt dette i konsertdelen av musikkforumet, men men. Jeg flytter til Trondheim i slutten av september (fra Bergen), og må si jeg kommer til å savne de flotte pubene/konsertstedene Garage, Verftet, Hulen og Apollon (kommer jo selvfølgelig til å dra til Bergen på konserter av og til) Så jeg lurer på, finnes det noen lignende puber/konsertlokaler i Trondheim? Og pleier det å være noe særlig med metal/rockekonserter i byen? Konsertene er vel kanskje ikke like hyppige, dessverre, men synes både Byscenen, Familien, Verkstedhallen, Samfundet og Rockheim har vært relativt flinke til å booke flotte metalband (Familien fikk jo selveste Agalloch til å komme, konsertopplevelse av kaliber) (Gojira spilte i Verkstedhallen i høst. Epic). Ellers er det er jo alltids Blæst og Fru Lundgrens, som spiller god musikk i tillegg til å booke mer eller mindre gode band med ujevne mellomrom. Også er det jo den Rock Star eller hva den nå heter nedi Fjordgata (noen som kan bistå med korrekt navn her?), men den blir noe for harry for min smak. Ikke hadde godt øl heller, sist jeg var innom uansett.. EDIT: dobbelpost, av en eller annen grunn.. Endret 18. august 2014 av E.I. Lonoff Lenke til kommentar
Taik0n3 Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 https://www.youtube.com/watch?v=gxJ1ZXQBff4 Oppdaget dette bandet for noen dager siden. Må si at jeg liker albumet godt. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Noen som har spotify liste å dele? Alltid på jakt etter noe nytt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Kan gi deg en liste, men musikken der finner du ikke på spotify. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 Da er det ikke interessant i såfall. NOE har du vel å dele som man finner på Spotify? :-) Jeg leter hovedsakelig etter ting som er så latterlig bra at man som generell musikknyter ikke kan la vær å nyte det. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Noen her som har tenkt seg på ''Beyond the Gates'' i Bergen neste uke? Endret 18. august 2014 av Skogslik Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Jeg er der på Torsdagen, men bare den dagen! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Da er det ikke interessant i såfall. NOE har du vel å dele som man finner på Spotify? :-) Jeg leter hovedsakelig etter ting som er så latterlig bra at man som generell musikknyter ikke kan la vær å nyte det. Prøv Venenum 2011. Ligger i øvre skala av brutalitet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Faen jeg digger stemmen til Hansi Kursch 1 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Kunne vel tatt dette i konsertdelen av musikkforumet, men men. Jeg flytter til Trondheim i slutten av september (fra Bergen), og må si jeg kommer til å savne de flotte pubene/konsertstedene Garage, Verftet, Hulen og Apollon (kommer jo selvfølgelig til å dra til Bergen på konserter av og til) Så jeg lurer på, finnes det noen lignende puber/konsertlokaler i Trondheim? Og pleier det å være noe særlig med metal/rockekonserter i byen? Konsertene er vel kanskje ikke like hyppige, dessverre, men synes både Byscenen, Familien, Verkstedhallen, Samfundet og Rockheim har vært relativt flinke til å booke flotte metalband (Familien fikk jo selveste Agalloch til å komme, konsertopplevelse av kaliber) (Gojira spilte i Verkstedhallen i høst. Epic). Ellers er det er jo alltids Blæst og Fru Lundgrens, som spiller god musikk i tillegg til å booke mer eller mindre gode band med ujevne mellomrom. Også er det jo den Rock Star eller hva den nå heter nedi Fjordgata (noen som kan bistå med korrekt navn her?), men den blir noe for harry for min smak. Ikke hadde godt øl heller, sist jeg var innom uansett.. Kunne vel tatt dette i konsertdelen av musikkforumet, men men. Jeg flytter til Trondheim i slutten av september (fra Bergen), og må si jeg kommer til å savne de flotte pubene/konsertstedene Garage, Verftet, Hulen og Apollon (kommer jo selvfølgelig til å dra til Bergen på konserter av og til) Så jeg lurer på, finnes det noen lignende puber/konsertlokaler i Trondheim? Og pleier det å være noe særlig med metal/rockekonserter i byen? Konsertene er vel kanskje ikke like hyppige, dessverre, men synes både Byscenen, Familien, Verkstedhallen, Samfundet og Rockheim har vært relativt flinke til å booke flotte metalband (Familien fikk jo selveste Agalloch til å komme, konsertopplevelse av kaliber) (Gojira spilte i Verkstedhallen i høst. Epic). Ellers er det er jo alltids Blæst og Fru Lundgrens, som spiller god musikk i tillegg til å booke mer eller mindre gode band med ujevne mellomrom. Også er det jo den Rock Star eller hva den nå heter nedi Fjordgata (noen som kan bistå med korrekt navn her?), men den blir noe for harry for min smak. Ikke hadde godt øl heller, sist jeg var innom uansett.. Det var rock city før, nå er det "the roxy" og ja det er ikke en plass det har fristet å besøke nei. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 The Roxy ja. Stødig navn.. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 (endret) Pale Communion ute på Wimp nå. Noen som har hørt i gjennom? Satt det på for første gang nå, lover bra! Edit: Synes de har ryki på samma smellen som Ulver. All metalen er jo borte. Skjønner ikke utviklinga. Siste skiva til Alcest er akkurat samme greia. Det er så rolig! Hva skjedde med sounden i fra Watershed? Still Life? Blackwater Park? Pale Communion er teknisk fin, for all del, men det er vel ikke eneste kriteriet i en progressiv metal plate? Det kan i alle fall ikke beskrives som progressiv death metal lenger, mener nå jeg. Endret 18. august 2014 av E.I. Lonoff Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 The Roxy ja. Stødig navn.. Og yes slagordet deres er enda bedre "rock in a hard place" I motsetning til rock city hvor man innimellom kunne høre ei godlåt og snittalderen var under 40 grunnet at de ga faen i at du var overstadig så er det da kun avdanka puddelrockere som henger der. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Enjoy. https://www.youtube.com/watch?v=j7Yxk6h_-Hg Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Faen jeg digger stemmen til Hansi Kursch Fullstendich enig. Har veldig lyst til å oppleve Guardian live en gang. Spiller de ennå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå