Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Industrial er som sagt en paraplydefinisjon av flere former for fusjon mellom elektronisk musikk og rock, hvorav noise-musikken har en sentral plass.

Dette stemmer altså ikke overens med din påstand om at jeg har skrevet noe liknende om at industrial er "musikk en ikke klarer å klassifisere 100% (om musikken har elektroniske elementer)".

Quoter meg selv:

Du skrev noe i den gaten ihvertfall. Nøyaktig hva det var husker jeg ikke.

Jeg har ikke kommet med noe påstand, så du har ingen grunn til å gå inn i defensiv modus. Det er nesten to år siden du postet innlegget, ikke skyt meg fordi jeg ikke husker posten din punkt for punkt.

Ja, jeg digger Grimfist. Synes Ghouls Of Grandeur er det beste albumet dems.

10 Steps To Hell er en helt grei skive, men det jeg har fra Ghouls of Grandeur er utrolig mye fetere.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke kommet med noe påstand, så du har ingen grunn til å gå inn i defensiv modus. Det er nesten to år siden du postet innlegget, ikke skyt meg fordi jeg ikke husker posten din punkt for punkt.

[...] Synes å huske han legge ut om at musikk en ikke klarte å klassifisere 100% havnet under industrial(om musikken hadde elektroniske elementer). Riktignok lenge siden det her. "Paraplyen industrial" om jeg husker rett. ;)

Dette er en påstand. Greit nok at du understreker en viss tvil, men jeg må få lov til å falsifisere påstanden, selv om den har blitt tvilsatt av påstandgiver. Eller for å si det sånn: Er det ikke greit at jeg oppklarte i en eventuell misforståelse?

Lenke til kommentar
Ja egentlig. For meg er det bare 2 genre, bra musikk og homomusikk.

Dette er en eldgammel klisje som ikke blir bedre med tiden.

Når folk spør deg hvilken musikk du lytter til, så sier du god musikk?

Da høres man fryktelig uinteressant og lite bevisst ut.

Typisk person som aldri hører på musikk men lytter litt til radio i bilen.

Jeg sier ikke at alle skal være som meg og dele opp doom i traditional, drone, sludge, stoner, atmostpheric, death, funeral og avant-garde, men det hjelper fryktelig på når man snakker om musikk. Ta en titt her for en bra utvalg av sjangre og definisjoner.

Jeg kan altså ikke si at jeg hører på metal, for innen metal finnes både de beste og de verste bandene jeg kan få servert...

Sånn i forhold til band i diverse sjangre, og relasjonene mellom dem kan det være fint å ta en titt på A headbangers Journeys kart.

post-9009-1197723365_thumb.jpg

Et og annet band som er feilplassert her, men sjangrene står bra.

Endret av grim
Lenke til kommentar
hmpf, jeg sier jeg hører på metal til folk som ikke har peiling, hvis de har peiling kan det kanskje hende jeg utdyper mer.

Kjenner meg igjen der ja. Om jeg sier metal vil folk tro at jeg liker musikk som høres ut som en mann som rølper til lyden av en flymotor. Burde nesten ta med kartet over og peke :p

Ser at jeg heller en del mot venstresiden på kartet over :)

Judas Priest på power metal.

Hvor ville du ha lagt dem? Thrash?

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar

Jeg nevner heller noen band jeg hører på enn å lire av meg en hel ramse som "progmetal, powermetal, speedmetal, litt neoprog, litt satanrock, legorock, nisserock, death metal, grunge metal". Hvem faen bryr seg egentlig? Ikke de jeg snakker med, hvertfall. Man trenger jo ikke ramse opp lista man har på myspace-sida i samtale heller.

Og kommer man i snakk med fremmede på Rockin' (metalpub i oslo) er det bare å si "jeg digger metal" så er man bestekompiser for kvelden. Det er også flere måter å si Metal på. Sier man det i fistel som metaaaaaaaaaaaal (gjerne med vibrato) skjønner de det. Brøler man "metal" i kakemonster-stil, skjønner de det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
[...] Synes å huske han legge ut om at musikk en ikke klarte å klassifisere 100% havnet under industrial(om musikken hadde elektroniske elementer). Riktignok lenge siden det her. "Paraplyen industrial" om jeg husker rett. ;)

Dette er en påstand. Greit nok at du understreker en viss tvil, men jeg må få lov til å falsifisere påstanden, selv om den har blitt tvilsatt av påstandgiver. Eller for å si det sånn: Er det ikke greit at jeg oppklarte i en eventuell misforståelse?

Det er ingen påstand.

Eksempel på en påstand:

Mor til cun er neger!

Ikke en påstand:

Jeg tror muligens mor til cun er en neger?

At du avkrefter eller bekrefter noe er selvfølgelig vel og bra. Det var derfor jeg hintet til at noen skulle bla opp i backstage å finne dette paraplyinnlegget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...