Bytex Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Jeg tror det er en slags humor I det, at masse fulle metalheads synes det er DRITMORSOMT å spille musikk man ikke "skal" høre på. For 15 år siden var jeg på Wacken, der spilte tyskerne barnesanger og sang og bråka på campen. Endret 14. juli 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) I noen tilfeller tviler jeg på at det engang er metalheads, får inntrykk av at det bare er tilfeldige alternative fokl som har forvilla seg med noen andre. Endret 21. juli 2014 av Abigor Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Skulle ønske jeg var like hardcore som Abigor. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Saklig! Snakker ikke om meg selv bare hørt fra andre. Lenke til kommentar
Fjellkriger Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Skogslik tipset meg om dette bandet: Heftige saker. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Er fortsatt smådeppa over at jeg ikke dro på Red Fang-konsert i vinter. De gutta har no groovy rock på samvittigheten. Endret 18. juli 2014 av Deadringer Lenke til kommentar
""" Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Skogslik tipset meg om dette bandet: Heftige saker. Synes ikke alt er like heftig, men på sitt beste er Moonblood jævlig bra. Mye unødvendig dritt i diskografien, og en del av utgivelsene er jævlig kjipe. Føles som om en del av det er gitt ut utelukkende for å skape blæst rundt bandet og gi bandet en kultstatus i undergrunnen. https://www.youtube.com/watch?v=AS4gDr-0OEI For en jævlig bra låt, og demoen er fet au. Lycanthropy's Spell kan være fint å sjekke ut om man liker Moonblood. Tok navnet sitt fra en Moonblood-låt, og det er mye Moonblood i soundet. Dessverre er ikke produksjonen like bra på alt, men om man greier å se forbi produksjonen er det mye fett å finne der. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Kan noen gi ett tips eller to om metalband som synger på norsk? Digger Kverlertak og Ørkenkjøtt, men der stopper det litt. Finnes mye Black der ute, men det er ikke helt min sjanger. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Jeg gir dere verdens tøffeste musikkvideo: https://www.youtube.com/watch?v=qNykzF4hZ8A Hint: Don't eat red snow Lenke til kommentar
Blackmarsh Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Kan noen gi ett tips eller to om metalband som synger på norsk? Digger Kverlertak og Ørkenkjøtt, men der stopper det litt. Finnes mye Black der ute, men det er ikke helt min sjanger. Myrkgrav er ganske kult, enmans band og han synger både clean/growl Lenke til kommentar
Espp Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Myrkgrav er ganske kult, enmans band og han synger både Takker. Har hørt gjennom alt jeg kunne finne og noe av det er veldig kult! Litt "folk / viking" preg, men mye kult anyway. Det er bare noe spesielt med metal som synges på norsk, jeg liker det veldig godt. Tar imot flere tips med glede Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Myrkgrav er ganske kult, enmans band og han synger både Takker. Har hørt gjennom alt jeg kunne finne og noe av det er veldig kult! Litt "folk / viking" preg, men mye kult anyway. Det er bare noe spesielt med metal som synges på norsk, jeg liker det veldig godt. Tar imot flere tips med glede Myrkgrav er fantastisk! Du kan sjekke ut Khold, Vreid, Glittertind og Dunderbeist. Sistnevnte har ei skive med bare norske tekster på hedmarksdialekt. Endret 1. august 2014 av Perfidus Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Også har man jo det gamle Storm. De gjorde metalversjoner av gamle norske folkesanger med en ganske ustø cleanvokal. Bandet var satt sammen av "black metal superstars" på den tiden (midten av 90-tallet) Endret 1. august 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Noen låter på norsk ihvertfall. Eneste låten de synger på norsk, men den er fet da. Kun norsk. Endel norske låter her og der. For det meste norsk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Black Debbath ja...de balanserer hårfint på "bare tullball"-knivseggen. På den ene siden ser jeg dem som enda ett av "bare egil" sine utallige bandprosjekter. Men på den andre er de jævla dyktige musikere som spiller skikkelig bra groovy metal. Det er bare synd tekstene er så tullete. Endret 1. august 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 De er et av få band med humoristiske tekster man kan høre på, rett og slett fordi musikken er fet. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Jepp, musikken er konge, men jeg sliter med tekstene. Det er litt som om Otto Jespersens Barron Blod skulle starta et "seriøst" black metal band og gi ut plater og spille konserter på ordentlig. Endret 1. august 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Er fortsatt smådeppa over at jeg ikke dro på Red Fang-konsert i vinter. De gutta har no groovy rock på samvittigheten. Nei, spillte de i vinter? :oo Fikk ikke med meg noenting..... håper dem spiller igjen! Nå ble jeg litt smådeppa over å ikke ha fått det med meg.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Nei, spillte de i vinter? :oo Fikk ikke med meg noenting..... håper dem spiller igjen! Nå ble jeg litt smådeppa over å ikke ha fått det med meg.. Jepp, var på Rockefeller i februar, tror jeg. Var en torsdag, som var eneste grunnen til at jeg ble hjemme. Dårlig grunn. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Første albumet til Lumsk er også verd å nevne. Endret 1. august 2014 av Runarbs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå