Fjellkriger Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Den Saakaldte slipper nytt album om noen dager. Noen som har trua? Kjøpte splitten med Horna / Den Saakaldte hovedsaklig for Horna sin side, men låten til Den Saakaldte var ikke så dum heller. Har bestilt det nye albumet, så blir spennende å se om det er noe tess. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Noen som vet om noe lignende? https://www.youtube.com/watch?v=B_2QKHpEUK8 Lenke til kommentar
""" Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Gauhaert låter som en enda fullere og mer folky versjon av Uraust. Gitaristen/vokalisten i Urfaust er også gitarist og vokalisten i Gauhaert. Noenum har et veldig typisk finsk sound. Sargeist - Satanic Black Devotion er et greit sted å starte. Endret 25. mai 2014 av Jack Burton Lenke til kommentar
2ore Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Hva nekromannen sa. Synes det høres litt ut som en blanding av Burzum og Horna Lenke til kommentar
""" Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Jau, Horna og alle de andre og. Da spesielt Envaatnags Eflos Solf Esgantaavne som låter superfinsk, og er djevelsk fet. Catchy saker. https://www.youtube.com/watch?v=G6NlZUTrKDU Satanic Warmaster er jo et annet band som fort kan falle i smak. Er ingen fan selv, men denne låta er sykt kul: https://www.youtube.com/watch?v=svdtotZa1UE Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Jeg er usikker på om jeg har postet denne før, men samme det.. hehe.Give it a try, jeg er rimelig sikker på at du ikke vil angre. "Born of Ice / Stream of Shadows" http://www.youtube.com/watch?v=3isGs5se-Z8 Lyrics: Through the death of the sunA new world is bornA drop of water in coldTo run on the hands of manOne note of the still landscapeCarries afar on the quiet lakeNot even leaves move under my eyesColdness alone floats under the surfaceAnd my body yearns for waterIt screams out for freedomNot from here to be foundFrom nowhere for nowWho would show the way to the one who is lostWhen time only approaches its endDeath drifts onThe stream of shadowsThe soil is greyAnd my heart goneSomewhere the road has forked astraySnow is covering the footprints from hereOnly the colours change under my eyesThe solitary calmed down by coldness aloneAnd my body yearns for waterIt screams out for freedomIn a foreign cityEndless search for beautySoon everything will be purposelessHeaven's eyes already cast awayOne step to suffering, one step to freedomShould I stay here and nothing will I findHere only the shadows passOne after anotherThey wait for no oneBefore me I see the mountains crumbleYet for a while I stand stillAs I feel how the flood is risingHow I would desire to trick my fateTo see the light and returnSomewhere the sun always risesShe whispers and points to the roadIt doesn't rain from the sea any longerWould it whip me awake, I wonderAlone among a thousand peopleAlways somewhere elseRoots torn up from the earthOnce sent to live and to dieHow I would desire to trick my fateTo see the light and returnHence for a while I stand stillAs I feel how the flood is risingDeath drifts onThe stream of shadowsThe soil is greyAnd my heart goneSoon everything will be purposelessHeaven's eyes already cast awayOne step to suffering, one step to freedomShould I stay here and nothing will I find Endret 27. mai 2014 av Rafngrim Lenke til kommentar
""" Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Glimrende band. Alt er helt fantastisk, men den mørke, progressive trioen Verisäkeet, V: Hävitetty og Tulimyrsky stikker seg ut som de klart beste utgivelsene. Men som sagt, alt er helt topp. Denne saken slippes i disse dager: Jeg står over. Den ser jo veldig fin ut og alt det der, men den er djevelsk dyr, og Varjoina kuljemme kuolleiden maassa mangler siden den allerede har fått en ålreit vinylutgivelse. Men å gi ut den typen boxerer het unødvendig så lenge bandet fortsatt er aktivt og slipper nye plater, med mindre man har planer om å gi ut en ny box seinere. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Moonsorrow er konge, enkelt og greit. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Finnes det bildet nederst der noe sted på nettet mon tro, i "stor størrelse"? Lenke til kommentar
""" Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Nei, ikke enda tror jeg. Er vel spesielt laget for denne utgivelsen. Men kommer nok etterhvert. Hvert album har fått nye cover au. Litt forskjellige fra albumenes originale cover, og i svart hvitt. Lekre greier. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Det suger balle å surfe gjennom jobb servere som står i Tyskland. GEMA blokker jo pokker meg all mulig musikk. Fikk ikke lov å se på moonsorrow Lenke til kommentar
Patton Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Det suger balle å surfe gjennom jobb servere som står i Tyskland. GEMA blokker jo pokker meg all mulig musikk. Fikk ikke lov å se på moonsorrow Ja, det er jævlig irriterende. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) Hva er det dere egentlig ser i black metal eller hva det er som er postet over? Er det det tekniske, atmosfæren, vokalen eller helhetsbildet? Synes egentlig det hørtes temmelig repetetivt og kjedelig ut. (ingen diss, er bare nyskjerrig) Endret 29. mai 2014 av PgUp Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) Jeg ser etter melodier, de kan være godt skjulte. Og gjerne de intense følelsene musikken får sammen med vokalen. Og veldig ofte riff såklart. Noe som først høres kjedelig og repetetivt ut kan plutselig vise seg å være noe helt annet. Så får man en aha-følelse. Ta for eksempel Satanic Warmaster - ...Of the Night. Som starter omtrent slik du beskriver det, men som midt ut i låta plutselig endrer seg og blir helt fantastisk melodiøs. På samme måte har jeg det med Enslaved sin låt Heimdallr. Endret 29. mai 2014 av Abigor Lenke til kommentar
""" Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) I black metal er det for det meste evnen til å skape atmosfæren som gjelder for min del, i motsetning til f.eks thrash hvor det handler om agressivitet og fete riff. Men at Moonsorrow-låta postet oppi her (om det var den du siktet til) er repetetiv, skjønner jeg ingenting av. Det er jo nesten ingenting som repeteres i låta og hele låta flyter fra et part til et annet, og sånn fortsetter det, og det føles helle ikke som fem-seks forsjellige låter som bare er klistra sammen. Det er en rød tråd gjennom hele, uten at det blir repetetivt eller noe sånt. At band som f.eks Hypothermia blir for repetetivt, det skjønner jeg derimot godt.Lange låter uten særlig progresjon. Endret 29. mai 2014 av Jack Burton Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Den moonsorrow sangen var ikke så ille egentlig, litt mer variasjon her. Synes fremdeles at det blir litt kjedelig, men kanskje fordi jeg setter kompleksitet og avanserte rytmer over det meste. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Atmosfære har nesten alt å si i black metal. At det mye av det er repetitivt ser jeg på som en god ting. Er svært glad i minimalisme og ting som kverner om og om igjen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Mye av Enslaved og Darkthrone er veldig repetitivt, det er en gjenganger i "gammel" black metal. Man blir hypnotisert på en måte av stemningen. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Jeg liker at metall innebærer så mye forskjellig. Jeg er storfan av prog metal selv. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Rolig og melodiøs post metal. Atmosfære og laaange komplekse stykker som de får til å høres lett ut. <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå