Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Ikke metal, men tar det her uansett:

 

Finishing the composition work of the third LES DISCRETS album. So far it's very different from the previous albums. No acoustic drums, tons of electronic elements, low vocals very loud in the mix, with a post-punk / trip hop / shoegaze feel. Work on that album has been huge, lots of refinements on each song so that they all sound exactly the way I want. Unfortunately I'm not going to record it till October or November 2014. For a possible release in 2015.

 

 

Visste at det kom til å bli store forandringer, men jeg hadde håpt han skulle ombestemme seg og heller gi ut denne under et annet navn som først planlagt. Vil ha mer av det han gjorde på de to første, helt fantastiske skivene.

 

 

Den nye Lantlos går også i en annen retning enn hva jeg hadde håpt:

 

 

Er visstnok ikke no' skrikevokal på skiva, og langt mindre metal enn før.

 

Her er en tidligere låt av bandet. Herre jesus så bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jo hørt no pre-prod greier fra den kommende skiva, men det har sånn ca. ingenting til felles med de to første skivene. Det er snakk om musikk som orginalt var skrevet for et annet prisjekt, før han ombestemte seg og ville gi det ut under Les DIscrets.

Lenke til kommentar

Av og til finner jeg gamle svartmetall-"perler", som jeg av en eller annen grunn aldri har hørt før... et eksempel er Kvist, som jeg først hørte for et par mnd siden. Og nå dette. Har hørt om bandet/prosjektet før, men først nå jeg har satt meg ned for å høre en sang. Og har selvfølgelig hørt mye på Emperor og Frost/Satyricon.

Fy faen som dette sparker ræv :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen nyhet og jeg har hørt at de har fått "aksept" av flere hardbarka fans.

 

Synes det er så typisk, et vinnende lag splitter opp, og Udo prøver å få til sitt eget men det er ikke så mange Accept-fans som synes det fenger tilstrekkelig. Synes soloprosjektet har noen fengende låter iblant, men jevnt over svært kjedelig. Han er jo tvunget til å kjøre minst et par accept-låter ved hver konsert og det er nødvendigvis de som får mest respons blant publikum.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Accept uten Udo Dirkschneider? Pffff...

 

Eg har begge platene de har gitt ut med Tornillo på vokal, og det er minst like tøft og bra som med Udo. Platene er skikkelig gode.

 

Eg har vore på begge konsertene på Rockefeller, og de er begge blandt de beste konsertene mine noensinne.

 

Dagens Accept er etter min mening fullt på høyde med det gode gamle fra 80-tallet, og bedre enn det Udo gjør solo idag.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Jeg fulgte rådene jeg fikk i denne tråden og skaffet en denim vest fra Ebay og fikk kjøpt noen lapper! Fikk en skredder til å sy for meg, som gjorde en god jobb, men de klarte dessverre å sy Horna logoen opp ned. Jeg rekker nok ikke å fikse det før Infernofestivalen, men tenker å fikse det senere i tillegg til at jeg skaffer noen flere lapper.

 

Band på forsiden:

IMG_09141_zpsb4652cf2.jpg

Peste Noire

Baptism metal pin

Horna (opp ned)

Mütiilation

Summoning

Drowning the Light

 

Band på baksiden:

IMG_09151_zps216c78ad.jpg

Burzum

Darkthrone

Taake

Paysage d'Hiver

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke metal, men tar det her uansett:

 

Finishing the composition work of the third LES DISCRETS album. So far it's very different from the previous albums. No acoustic drums, tons of electronic elements, low vocals very loud in the mix, with a post-punk / trip hop / shoegaze feel. Work on that album has been huge, lots of refinements on each song so that they all sound exactly the way I want. Unfortunately I'm not going to record it till October or November 2014. For a possible release in 2015.

 

 

Visste at det kom til å bli store forandringer, men jeg hadde håpt han skulle ombestemme seg og heller gi ut denne under et annet navn som først planlagt. Vil ha mer av det han gjorde på de to første, helt fantastiske skivene.

 

 

Den nye Lantlos går også i en annen retning enn hva jeg hadde håpt:

 

 

<SNIP>

Må innrømme at jeg faktisk likte dette.

Lenke til kommentar

Fet vest Fjellkriger!

Har lyst på en ny en selv, er full den jeg har nå,hehe.

Hva kostet den, og er det flere å få kjøpt?

Takk, ganske fornøyd selv!

Kjøpte fra "superhero-collector" på Ebay. Er visst en large en igjen. Syntes prisen var grei, men litt kjedelig å bestille fra USA.

 

Den var jævlig nice! Holder på med ett lite prosjekt selv, men den var fet altså! Hadde en jakke som skulle då kjørt seg, men den egnet seg kanskje ikke så godt som jeg først trodde .

Hyggelig å få positiv respons! Syntes det var spennende å styre med å finne en vest og finne ut hvilke lapper jeg skal kjøpe, og hvor på vesten de havner. Har plass til mer på min, så prosjektet er ikke over enda!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...