Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Det er jo fordi majoriteten av folkene som har postet her inne de siste to årene ikke er noe glad i den typen musikk. Er ikke noe verre enn det, og det er vel ikke så mye å bry seg om heller?

 

Og det er fordi det er en liten klikk som tror de eier denne tråden, og kan bestemme kva som skal kunne diskuteres her. Om noen skriver noe medlemmene i denne klikken ikkje liker, blir det enten ignorert eller latterligjort. Derfor har metalfolk flest gitt opp tråden. Untatt Perrern og noen få til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tull og tøys. Det er ingen som bestemmer hva som skal diskuteres her. At folk velger å ikke poste noe de liker fordi de er redd det de poster ikke vil bli "godtatt" (aka HYLLET!) av majoriteten av aktive brukere i denne tråden er ikke de andre brukerne's feil.

 

Folk diskuterer det de synes er interessant. Om noe ikke blir diskutert er det mest sannsynelig fordi folk ikke synes det er interessant. Ser ikke helt problemet.

 

Det er ingen som sier at man ikke skal kunne diskutere power metal her. Men man kan ikke forvente en enorm respons eller positive tilbakemeldinger på det, nå de fleste i denne tråden hater power metal. Det er jo bare sånn det er. Men man kan fortsett prøve.

 

 

PS: jeg liker masse power metal.

Endret av Sexy Mann29
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jo fordi majoriteten av folkene som har postet her inne de siste to årene ikke er noe glad i den typen musikk. Er ikke noe verre enn det, og det er vel ikke så mye å bry seg om heller?

 

Og det er fordi det er en liten klikk som tror de eier denne tråden, og kan bestemme kva som skal kunne diskuteres her. Om noen skriver noe medlemmene i denne klikken ikkje liker, blir det enten ignorert eller latterligjort. Derfor har metalfolk flest gitt opp tråden. Untatt Perrern og noen få til.

 

Takk. Du formulerte deg faktisk akkurat slik jeg tenkte, men ikke klarte :)

Dog er jeg ikke så langt unna å gi opp tråden selv, så poster ikke så mye her lenger. Men det er jo synd at det er flere enn meg som føler det slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke svartmetall gått ut av det som regnes som godkjent hos de mest konservative?

Mitt inntrykk er at det går i thrash og heavy, alt old-school eller underground såklart. Hørt mye kritikk av black metal, kanskje fordi det er blitt så mainstream. Vanskelig å si hva det er, men i bunn ligger det en sterk musikkinteresse som gjerne ekskluderer mye av de nyere, glattere musikken. Jeg har lett å se at den beste musikken klart ligger der, men kan også fint høre kvaliteter i The Agonist og Arch Enemy, selv om førstnevnte ikke er aggressivt nok for min smak.

Jeg liker veldig godt band som Rhapsody, Amon Amarth og svært mange black metal band som de jeg kjenner bare fnyser av.

Det som er morsomt med Rhapsody, hvertfall for en 10 år siden, var at alle medlemmene hadde den perfekte power metall looken. Lurer på hva som ligger bak splittelsen i bandet, men de har jo holdt på lang tid så er ikke unaturlig at de blir lei av hverandre. Problemet for Luca Turilli er at han aldri finner en bedre vokalist.

Han er ganske allsidig type, hør her for eksempel:

 

Har ironisk nok hørt mer positiv snakk om Aha og lignende popmusikk fra folk som misliker sterkt band som for eksempel Gorgoroth.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Åja. Hva var det som var galt med svaret mitt? Hva er det som er feil? Svarte da på en ordentlig måte nå, eller er du uenig?

 

Nei.

 

Svaret ditt er ett typisk eksempel på hersketeknikker. Istedenfor å prøve å sette deg inn i korfor eg mener det eg mener så latterligjør du synspunktene mine. Å påstå at du svarer på en ordentlig måte er drittpreik.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor latterliggjør jeg dine synspunkter? Kom gjerne med noen skikkelige eksempler.

 

At jeg mener det er tull og tøys at det er en klikk her inne som bestemmer hva som skal diskuteres og ikke, er ikke latterligjøring. Det er fakta. Det er ingen som bestemmer noe som helst om hva som skal diskuteres og ikke, og folk har muligheten til å poste, og diskutere, akkurat hva de vil. Så akkurat det stemmer jo ikke i det hele tatt.

Endret av Sexy Mann29
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvorfor går det da ikke ann å ta opp nyere moderne ting eller lignende uten å enten bli ignorert eller gjort narr av? Og jeg vil ikke akkurat si at deres eksempler på: Se, vi kan jo gjøre det for å bevise et poeng hjelper. For hver eneste gang jeg tar opp noe, ender det opp med å bli ignorert eller latterliggjort.

Lenke til kommentar

Se her ja, her er problemet.

 

Så hvorfor går det da ikke ann å ta opp nyere moderne ting eller lignende uten å enten bli ignorert eller gjort narr av?

 

Du tar opp noe, folk liker det ikke, skriver ingenting = du blir ignorert, det er galt.

 

Du tar opp noe, folk liker det ikke, og skriver det ) du blir gjort narr av, det er galt.

 

Her har vi en situasjon hvor, ifølge deg, er galt uansett hva man gjør, om man da ikke liker musikken da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg gir opp denne tråden jeg nå jeg også. Som mange andre av de som var aktive i en lengre periode av den. Jeg har kommet med flere eksempler, og det er et par andre som har kommet fram og sagt ifra at de føler akkurat det samme. Men dere nekter å se det fra noen andres perspektiv å vedgå at det kanskje kan være noen litt negative syn inne her og gå. Minner egentlig veldig mye om respons Oslo Metal Alliance fikk på Gitar Norge forumet..

 

For øvrig, på hvilket tidspunkt er det positivt for en debatt at man tar opp noe og blir gjort narr av?

Det har jo til og med vært ganger hvor jeg direkte har spurt om noe, og enten følt meg gjort narr av/faktisk blitt gjort narr av, jamfør lydmiksen. Eller alle de gangene jeg har spurt ut her, hey er det noen som er keen på å høre på nye låten ekstrem metal bandet mitt har gitt ut, og gi respons. Da er blir det jo ikke latterliggjort en gang.

 

Klikket er her, men selvfølgelig ser de det ikke selv. Jeg synes det er synd at denne tråden har blitt sånn. Og åpenbart er det flere som føler det samme som meg.

 

Det er jo kjipt, for jeg husker mange gode diskusjoner herifra, og mye god musikk og mye deling av forskjellige sjangre. Før de to siste årene da.

Endret av Perrern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja for all del, folk må kritisere bandet jeg spiller i alt de vil. Jeg hadde bare et eksempel, særlig da ignoreringseksempel det tilfellet der.

 

Vel, dette er jo en METAL tråd, så en skulle jo tro at når folk posta metal så ble det ikke bare: "HAHAHA Så pinlig dritt det der er as."

 

Men igjen, jeg trekker meg. Så, same shit, det er jo bare koselig hvis dere deler musikk dere liker. Det tråden er til for, men litt skjipt at noen av oss da føler oss eksludert bare fordi vi har en litt annen smak.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Det er jo ikke bare det. Jeg har postet masse "moderne metal" (hater det uttrykket), og har aldri hatt samme inntrykk som det du sitter med. Hva er forskjellen på oss?

 

Forskjellen er at du er med i klikken, og en del av problemet. Naturligvis opplever ikkje du det som ett problem.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...