Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir hun ikke sett på som flink? Hun har en god teknikk, og det låter bra.

Og det er identifiserbart. Kan forøvrig si at jeg aldri fikk med meg at Arch Enemy var sunget av en kvinnelig vokalist før etter et par sanger. Men jeg var hooka lenge før det.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjønner virkelig ikke hatet. For all del, greit dere ikke liker musikken. Men hvorfor er det slik at bare fordi det er en dame som ser fin ut så MÅ det være derfor hun ble vokalist? Jeg har hørt min del av growlere, og jeg har spilt med mange forskjellige. Kan ikke høre verken hos hun her eller Angela at de er noe dårligere enn andre, begge to har veldig god teknikk på growlinga si, og begge vet hvordan man lager liv på konserter.

Så hvorfor er det en Gimmick å ha en kvinnelig vokalist som kan synge. Men ikke en gimmick å spille inn platene sine på en stein og mikse dem i en mobiltelefon? Eller å sminke seg og stå ute i skogen og se sure ut?

 

Vet egentlig ikke hvorfor jeg startet denne posten, fordi jeg vet jo hvordan det ender, men men: Haters Gonna Hate.

 

Helst skal man spille inn trommesporet på en kassettspiller i skaugen i 15 minus, og bruke kalde øser som trommestikker :) Evt frosne bevere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

For all del, du kan gjerne tenke det.

Jeg bare forstår ikke alt hatet, konstant. Før så kunne man diskutere alt fra powermetal til fuckings glam i denne tråden. Med en gang man prøver å poste noe nå som ikke er over ekstremt tr00 black metal så blir man bare latterliggjort eller sett stygt på.

 

Har det kvinnelig vokalist så er det en gimmick, har det keyboard så er det gay. Har det god lydkvalitet så er det overkommersielt skvip. Har det Core i navnet så er det bare wannabe dritt. Men er tatt opp på en mikrofon plassert midt i rommet som peeker konstant og mikset av en døv person som elsker å midscoope gitaren sånn at det bare er bass og høyfrekvent lyd i den som konstant kræsjer med bassgitaren, da er det pluttselig det beste noen gang og overgår alt annet som finnes av metal.

Endret av Perrern
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Med en gang man prøver å poste noe nå som ikke er over ekstremt tr00 black metal så blir man bare latterliggjort eller sett stygt på.

Vet ikke hva du kaller det, jeg.

 

Hva jeg kaller hva da?

Jeg synes i allefall det er trist at denne tråden har blitt sånn som den har blitt. For det er jo ikke noen andre tråder å diskutere metal her på forumet, men kan hende vi trenger en ny en.

 

Feks når jeg postet at Fleshgod Apocalypse la ut en ny sang. Elegy:

 

Så er liksom feedbacken bare: DRitt kjedelig, det der er ikke metal! Wannabe opplegg.

 

Selvom bandet helt klart faller under alle musikalske definisjoner av metal, og relativt ekstremt også.

For all del, folk må jo mene det. Men det er jo liksom ikke akkurat den store oppfordringen til å fortsette diskusjonen. Fordi det ikke går ann å ha seriøse diskusjoner rundt det. Enten så er det underground metal, eller så er det rett ut.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Du må da tåle litt negativ respons på internett? Poster man noe som ikke faller i smak hos de fleste vil responsen være negativ. Er det så jævlig farlig?

 

 

 

Fet låt, tøff, corny video.

 

 

Fet låt, tøff, corny video.

 

Nå forventer jeg negativ respons og bryr meg jævlig lite. Kommer fremdeles til å poste i denne tråden. Så stort problem var det.

Endret av Sexy Mann29
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så viktig hva andre mener om musikken du liker uansett? Det er jo ett fett.

 

En dag hører jeg på Rhapsody of Fire hele dagen, en anna dag kan det være Amon Amarth. Samma det, vel. Så lenge JEG liker det jeg hører.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare det å lese noen sider tilbake dreper teorien din.

Og leser du noen enda flere sider tilbake så kan du få brekreftet teorien min.

Når jeg feks startet diskusjonen om lydkvalitet, så var liksom hoveddelen av responsen: Ja, jeg var også ung en gang, og da hørte jeg på kommersielle band. Etterhvert som du blir eldre så kommer du også til å like musikk som krever at du tar et dypdykk, fordi støyete mikser legger lag på sangen, som gjør den mer verdt å høre på.

Når jeg postet Betraying the Martyrs og Fleshgod så var det bare drit. Og nå med Arch Enemy, så var det bare en gimmick som låt skikkelig drit, og hun hadde aldri blitt valgt til vokalist hvis ikke hun hadde vært dame. Og jeg er lavt på listen din fordi jeg faktisk synes det er fett, og at det hører hjemme i en metal tråd.

Er det bare jeg som synes det er litt ille at flere av oss som også liker ting som går utenfor undergrunds svartmetallen alltid starter med å skrive noe sånn som:

Kommer sikkert til å bli sett stygt på for å poste dette her, eller

Blir sikkert halshugd av div hardcore mørkemetalhuer her nå, men hva synes folk om nye Avenged Sevenfold-singelen som ble lagt ut i dag?

Tilfeldig eksempel som jeg fant fordi det ikke var så langt unna når jeg søkte etter mikse posten min.

Første svaret som var der var jo: "Det er jo bedre enn Jostein Bever", etterfulgt av neste post: "Så absolutt ikke."

 

Jeg synes i allefall det er skjipt.

Endret av Perrern
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...