Programvare Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Anthrax - Amon The Living er en av tidenes thrash-skiver, så den bør passe fint Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Anthrax - Amon The Living er en av tidenes thrash-skiver, så den bør passe fint Nja, den er bra den, men det finnes mange bedre thrash-skiver. Liker ikke helt vokalen til Joey Belladona (?), blir litt for myk for meg. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Anthrax fungerer, men det blir litt for kjedelig i lengden for meg. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Gamle Anthrax er genialt. Case closed. Reknar med at du allereie har sjekka ut S.O.D., Metalfart. Endret 13. desember 2007 av Neslepaks Lenke til kommentar
aemil Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg vil helst ikke ha noe med 100% daumetallvokal. Mere som på sangen Eraser. Da kjøper du deg The Arrival. Ellers er Virus og The Final Chapter å anbefale, men hakket drøyere vokal der (uten at det er en dårlig ting). Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Så noen nevnte Parlamentarisk Sodomi. Har hørt på det siden Myspace siden ble opprettet, jævlig bra greier. Får håpe fyren drar dette langt. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Gamle Anthrax er genialt. Case closed. Reknar med at du allereie har sjekka ut S.O.D., Metalfart. Nei, det har jeg ikke. Er det noe å sjekke ut? edit: Jeg viste en kompis Exhorder og nå er han helt hekta på Slakt i Vatikanet, så jeg lurer på om jeg skal tipse han om noen flere band? Nesle Endret 13. desember 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Jeg liker mest thrash i Metal Church-stilen..noen andre som dem? Annihilator er en selvfølge såklart. Det MÅ være skrikete raspevokal ellers er det IKKE thrash. Brøling er ikke ordentlig thrash. Bytex har talt. Endret 14. desember 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg holder på å skjekke ut Mnemic. Virker lovende til nå. Jeg liker litt instrumental (space) metal slik som Kovenant. Og folkmetal. Noen som har forslag til noe konge band? Har allerede hørt alt av Ensiferum, litt av Finntroll (ikke alt faller i smak). Tell, tell. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Ásmegin er et av de beste folkemetal-bandene som eksisterer etter min mening! Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Myrkgrav falkenbach Equilibrium Lumsk (roligere) Windir månegarm Tyrfing Moonsorrow Amon amarth take your pick Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Gamle Anthrax er genialt. Case closed. Reknar med at du allereie har sjekka ut S.O.D., Metalfart. Nei, det har jeg ikke. Er det noe å sjekke ut? edit: Jeg viste en kompis Exhorder og nå er han helt hekta på Slakt i Vatikanet, så jeg lurer på om jeg skal tipse han om noen flere band? Nesle Pantera, sjølvsagt. Sleng over Attomica - Disturbing The Noise også. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Gamle Anthrax er genialt. Case closed. Reknar med at du allereie har sjekka ut S.O.D., Metalfart. Nei, det har jeg ikke. Er det noe å sjekke ut? edit: Jeg viste en kompis Exhorder og nå er han helt hekta på Slakt i Vatikanet, så jeg lurer på om jeg skal tipse han om noen flere band? Nesle Pantera, sjølvsagt. Sleng over Attomica - Disturbing The Noise også. Pantera er det eneste bandet han hadde fra før av omtrent. Han har ikke peiling på musikk, han vet bare at han elsker Pantera. Han har alle skivene tror jeg. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Bruce Dickinsons eget prosjektband Bruce Dickinson er bra heavy metal. Indistrial metal passer bedre på endel av skivene. Mye av det er veldig bra, mye av det er grei bakgrunnsstøy. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Bruce Dickinson og industrial? Hvilket album av ham skal overbevise meg om det? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Deler av Accident of Birth, den nyeste skiva(?). Høres til tider ut som Maiden etter et lite skudd med tyngre riff og noen rare elektroniske lyder som konstant kjøres lavt i bakgrunnen. Skal sies at "endel av skivene" var en grov overdrivelse, da det stort sett kun er den skiva. Ihvertfall av de jeg har hørt. Eksempel. Riktignok den samme lave elektroniske driten hele veien. edit: Husker ikke stort av hvordan The Chemical Wedding er, men minnes at det er flere enn en av skivene som inneholder dette tullet. Greit sideeffekt i låten jeg linket til, men å ha samme saken i bakgrunnen igjennom hele låten er noe overkill. Endret 14. desember 2007 av Nyhus Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Deler av Accident of Birth, den nyeste skiva(?). Høres til tider ut som Maiden etter et lite skudd med tyngre riff og noen rare elektroniske lyder som konstant kjøres lavt i bakgrunnen. Skal sies at "endel av skivene" var en grov overdrivelse, da det stort sett kun er den skiva. Ihvertfall av de jeg har hørt. Eksempel. Riktignok den samme lave elektroniske driten hele veien. edit: Husker ikke stort av hvordan The Chemical Wedding er, men minnes at det er flere enn en av skivene som inneholder dette tullet. Greit sideeffekt i låten jeg linket til, men å ha samme saken i bakgrunnen igjennom hele låten er noe overkill. Jeg skjønner hva du mener, men hverken Accident of Birth eller The Chemical Wedding er industrial metal. Ting som dette og dette er industrial metal Endret 14. desember 2007 av Eldritch Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Starten på (bortsett fra synginga) minner om industrial metal, men så svinger låta over i mer tradisjonell power metal/heavy metal. Å ha med elektroniske elementer kvalifiserer ikke automatisk til å bli kalt industrial Jeg anbefaler å lese her for å lære litt grunnleggende om hva industrial er (eller kan være). Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg er fullt klar over hva industrial er, men følte meg noe fristet til å dra begrepet langt da jeg så cun inne i tråden. Synes å huske han legge ut om at musikk en ikke klarte å klassifisere 100% havnet under industrial(om musikken hadde elektroniske elementer). Riktignok lenge siden det her. "Paraplyen industrial" om jeg husker rett. Holder meg nå som oftest vekk fra industrial, da jeg synes det meste er kjedelig. Fear Factory glimter til med et par låter, men ikke noe å feire av i det store og hele. Lenke til kommentar
Metalhead Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg liker mest thrash i Metal Church-stilen..noen andre som dem? Annihilator er en selvfølge såklart. Det MÅ være skrikete raspevokal ellers er det IKKE thrash. Brøling er ikke ordentlig thrash. Bytex har talt. Jeg har ikke hørt på Metal Church, men vil anbefale deg Sodom om du ikke har hørt de, JÆVLIG rå vokal. Elsker den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå