Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gamle Anthrax er genialt. Case closed.

Reknar med at du allereie har sjekka ut S.O.D., Metalfart.

Nei, det har jeg ikke. Er det noe å sjekke ut?

edit: Jeg viste en kompis Exhorder og nå er han helt hekta på Slakt i Vatikanet, så jeg lurer på om jeg skal tipse han om noen flere band? Nesle :innocent:

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar

edit: Jeg viste en kompis Exhorder og nå er han helt hekta på Slakt i Vatikanet, så jeg lurer på om jeg skal tipse han om noen flere band? Nesle :innocent:

Pantera, sjølvsagt.

Sleng over Attomica - Disturbing The Noise også.

Lenke til kommentar

Pantera, sjølvsagt.

Sleng over Attomica - Disturbing The Noise også.

Pantera er det eneste bandet han hadde fra før av omtrent. Han har ikke peiling på musikk, han vet bare at han elsker Pantera. Han har alle skivene tror jeg.

Lenke til kommentar

Deler av Accident of Birth, den nyeste skiva(?). Høres til tider ut som Maiden etter et lite skudd med tyngre riff og noen rare elektroniske lyder som konstant kjøres lavt i bakgrunnen. Skal sies at "endel av skivene" var en grov overdrivelse, da det stort sett kun er den skiva. Ihvertfall av de jeg har hørt.

Eksempel.

Riktignok den samme lave elektroniske driten hele veien.

edit:

Husker ikke stort av hvordan The Chemical Wedding er, men minnes at det er flere enn en av skivene som inneholder dette tullet. Greit sideeffekt i låten jeg linket til, men å ha samme saken i bakgrunnen igjennom hele låten er noe overkill.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Deler av Accident of Birth, den nyeste skiva(?). Høres til tider ut som Maiden etter et lite skudd med tyngre riff og noen rare elektroniske lyder som konstant kjøres lavt i bakgrunnen. Skal sies at "endel av skivene" var en grov overdrivelse, da det stort sett kun er den skiva. Ihvertfall av de jeg har hørt.

Eksempel.

Riktignok den samme lave elektroniske driten hele veien.

edit:

Husker ikke stort av hvordan The Chemical Wedding er, men minnes at det er flere enn en av skivene som inneholder dette tullet. Greit sideeffekt i låten jeg linket til, men å ha samme saken i bakgrunnen igjennom hele låten er noe overkill.

Jeg skjønner hva du mener, men hverken Accident of Birth eller The Chemical Wedding er industrial metal. Ting som dette og dette er industrial metal ;)

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Starten på

(bortsett fra synginga) minner om industrial metal, men så svinger låta over i mer tradisjonell power metal/heavy metal. Å ha med elektroniske elementer kvalifiserer ikke automatisk til å bli kalt industrial ;)

Jeg anbefaler å lese her for å lære litt grunnleggende om hva industrial er (eller kan være).

Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over hva industrial er, men følte meg noe fristet til å dra begrepet langt da jeg så cun inne i tråden. Synes å huske han legge ut om at musikk en ikke klarte å klassifisere 100% havnet under industrial(om musikken hadde elektroniske elementer). Riktignok lenge siden det her. "Paraplyen industrial" om jeg husker rett. ;)

Holder meg nå som oftest vekk fra industrial, da jeg synes det meste er kjedelig. Fear Factory glimter til med et par låter, men ikke noe å feire av i det store og hele.

Lenke til kommentar
Jeg liker mest thrash i Metal Church-stilen..noen andre som dem? Annihilator er en selvfølge såklart. Det MÅ være skrikete raspevokal ellers er det IKKE thrash. Brøling er ikke ordentlig thrash. Bytex har talt.

Jeg har ikke hørt på Metal Church, men vil anbefale deg Sodom om du ikke har hørt de, JÆVLIG rå vokal. Elsker den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...