2ore Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Hmmm, jeg kjøpte min på Levi's-sjappa i Karl Johan i alle fall. Kostet rundt 500kr, men mulig den vanligvis ligger litt høyere pga. det var et eller annet salg i sjappa akkurat den. Den er så og si så standard som man får det. Endret 9. november 2013 av Spleen Lenke til kommentar
""" Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Tracklist:1. Wings2. Opale3. La Nuit Marche Avec Moi4. Voix Sereines5. L'Eveil Des Muses6. Shelter7. Away8. Délivrance"Shelter" is the fourth album by contemporary shoegazers Alcest, the destination of a long creative musical journey into vast new territories . More than ever the French outfit consisting of mastermind and multi-instrumentalist Neige and drummer Winterhalter embraces the dreamy guitar textures of shoegaze and blends it with the sweetness of british band Cocteau Twins- dream pop pioneers of the mid to late 80's era, epic, soundtrack-like melodies and progressive song structures.The album which features guest appearances from Slowdive's Neil Halstead (lead vocals on the song "Away"), Sweden's Promise And The Monster’s Billie Lindahl and Amiina's strings sections was recorded at Sundlaugin Studio, Iceland, with Sigur Rós producer Birgir Jón Birgisson who masterfully gave "Shelter" its light and ethereal sound.Conceptually, the title of the album "Shelter" says it all. The record is about the concept of shelter as a safe place that allows everybody to escape reality for an instant, to reunite with what we really are, deep down. Neige's own shelter turned out to be the sea, as well as the tracks of this album, all inspired by and dedicated to it.Release date: 17.01.2014North-American release date. 21.01.2014Åh, som jeg gleder meg! Lenke til kommentar
2ore Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Satser på at den blir bra. Jeg gleder meg i alle fall. Austere møter Amesoeurs: Lenke til kommentar
""" Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Dem låta der er blitt spilt mye det siste. Fantastisk låt. Har du hørt hele skiva? Debuten var skikkelig dårlig. Lenke til kommentar
2ore Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Niks! Oppdaget bandet i går tror jeg, så har kun spilt den nye skiva en gang eller to. Skulle virkelig ønske Audrey var fast medlem i bandet. Hun er glimrende i både Peste Noire og Amesoeurs Haha, tror jeg hopper greit over førsteskiva i så fall. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ny Alcest? Jeg trodde han skulle være opptatt med et eller annet filmprosjekt i en liten evighet, men dette klager jeg ikke på . Lenke til kommentar
""" Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Neida. Har vært klart ganske lenge at det kommer ei ny Alcestskive i starten av 2014. Denne gangen skal det vel ikke være igjen mye som minner om metal, og null skriking. Niks! Oppdaget bandet i går tror jeg, så har kun spilt den nye skiva en gang eller to. Skulle virkelig ønske Audrey var fast medlem i bandet. Hun er glimrende i både Peste Noire og Amesoeurs Haha, tror jeg hopper greit over førsteskiva i så fall. Kan jo hende du liker skiva, da, for det er mye bra musikk på skiva. Men det er mye irriterende synthbruk på skiva, og han burde droppa alt som er av electronicaelementer som finnes på skiva. Funker ikke i det heletatt for min del. Må få sjekka ut den skiva her i dag. De låtene jeg ha hørt fra før er jævlig bra, og forrige skive Absoluutin lävistämä og EP-samlisen Arcana Dei I-III er meget bra. Lovende saker! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Det Cosmic Church albumet er absolutt verdt å sjekke ut! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Årets beste plate så langt imo http://www.youtube.com/watch?v=RkAxGJbb-SE Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Black/thrash fra down under! oh ye! http://www.youtube.com/watch?v=Hwh2_XvvSWo Lenke til kommentar
""" Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 OH YEAH!!!!! Debuten var en sinnsykt fet mix av Possesseds "Seven Churches" og Slayers "Show No Mercy", og nå er bandet tilbake med ei ny skive. Høres ut som debuten i spedd litt gammel Mercyful Fate. Høres jævlig bra ut! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Har spilt denne en del ganger de siste dagene, så bestilt like greit skiva i dag. Rundt tre-minuttersmerket tar dette helt av med melodier og trøkk. Herlig å oppdage ny musikk! Endret 18. november 2013 av JLa Lenke til kommentar
""" Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Ny Woods of Desolation-låt: http://soundcloud.com/woods-of-desolation Knallbra låt! Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Cosmic Church skiva er kanskje den beste BM skiva fra i år, kun slått av Henbane. Lupaus Äänettömälle Äänelle låta er så latterlig bra, cleanvocalen der, helt herlig stemning. Endret 18. november 2013 av SirUstinov Lenke til kommentar
2ore Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Ny Woods of Desolation-låt: http://soundcloud.com/woods-of-desolation Knallbra låt! Woods of Desolation spiller forresten live i Oslo sammen med Taake, Gorgororoth, Ghost og noen flere band i april neste år. Gloomfest 2014 heter festivalen. Lenke til kommentar
""" Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Helvete, Ghost, Woods of Desolation og Lugubrum! Må helt klart vurderes, men jeg tviler på at pengene strekker til. Hadde vært drøyt kult og fått opplevd Lugubrum live. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Trondheim metal fest frister bare mer og mer:"It´ll surely be a weekend to remember at Clarion Hotel & Congress Trondheim on 6.-8. March 2014! Friday´s headliners will be the mighty BEHEMOTH! and the one and only Devin Townsend Project!! Also announced is German metalcore veterans Caliban, Norwegian epic metal god JORN, Norwegian progressive heroes Triosphere, Croatian metallers Rising Dream and from the UK, up and coming metalact Cypher16! We hope you like it! More awesome bands TBA! Tickets are sold here: https://tmf.hoopla.no/sales/tmf2014tickets/" Lenke til kommentar
""" Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Vurderer Trondheim Metal Fest selv. Blir nok kun en dag, altså dagen Electric Wizard spiller. Men da trengs det flere gode band. At the Gates og Electric Wizard på samme dag hadde vært bra nok. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Blir nok bare en dag for min del også hvis jeg drar, er midt i eksamensperioden. Men vis jeg får Devin, In Vain og noe annet kos på en dag drar jeg nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå