Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alcest-Shelter.jpg

Tracklist:
1. Wings
2. Opale
3. La Nuit Marche Avec Moi
4. Voix Sereines
5. L'Eveil Des Muses
6. Shelter
7. Away
8. Délivrance

"Shelter" is the fourth album by contemporary shoegazers Alcest, the destination of a long creative musical journey into vast new territories . More than ever the French outfit consisting of mastermind and multi-instrumentalist Neige and drummer Winterhalter embraces the dreamy guitar textures of shoegaze and blends it with the sweetness of british band Cocteau Twins- dream pop pioneers of the mid to late 80's era, epic, soundtrack-like melodies and progressive song structures.

The album which features guest appearances from Slowdive's Neil Halstead (lead vocals on the song "Away"), Sweden's Promise And The Monster’s Billie Lindahl and Amiina's strings sections was recorded at Sundlaugin Studio, Iceland, with Sigur Rós producer Birgir Jón Birgisson who masterfully gave "Shelter" its light and ethereal sound.

Conceptually, the title of the album "Shelter" says it all. The record is about the concept of shelter as a safe place that allows everybody to escape reality for an instant, to reunite with what we really are, deep down. Neige's own shelter turned out to be the sea, as well as the tracks of this album, all inspired by and dedicated to it.

Release date: 17.01.2014
North-American release date. 21.01.2014



Åh, som jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

Neida. Har vært klart ganske lenge at det kommer ei ny Alcestskive i starten av 2014. Denne gangen skal det vel ikke være igjen mye som minner om metal, og null skriking.

 

Niks! Oppdaget bandet i går tror jeg, så har kun spilt den nye skiva en gang eller to. Skulle virkelig ønske Audrey var fast medlem i bandet. Hun er glimrende i både Peste Noire og Amesoeurs

Haha, tror jeg hopper greit over førsteskiva i så fall.

 

Kan jo hende du liker skiva, da, for det er mye bra musikk på skiva. Men det er mye irriterende synthbruk på skiva, og han burde droppa alt som er av electronicaelementer som finnes på skiva. Funker ikke i det heletatt for min del.

 

 

Må få sjekka ut den skiva her i dag. De låtene jeg ha hørt fra før er jævlig bra, og forrige skive Absoluutin lävistämä og EP-samlisen Arcana Dei I-III er meget bra. Lovende saker!

Lenke til kommentar

Trondheim metal fest frister bare mer og mer:
"It´ll surely be a weekend to remember at Clarion Hotel & Congress Trondheim on 6.-8. March 2014! Friday´s headliners will be the mighty BEHEMOTH! and the one and only Devin Townsend Project!! Also announced is German metalcore veterans Caliban, Norwegian epic metal god JORN, Norwegian progressive heroes Triosphere, Croatian metallers Rising Dream and from the UK, up and coming metalact Cypher16! We hope you like it! More awesome bands TBA! Tickets are sold here: https://tmf.hoopla.no/sales/tmf2014tickets/"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...