Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Noen som har noen grupper som ligner på Turisas ?

 

HAr en venn som jeg sakte men sikkert prøver og omvende til musikk med growling i.

merkelig er det bare growlingen han ikke liker resten går fint.

 

Turisas er bra. Ásmegin er kanskje litt mer folk-aktig. Ensiferum ligner litt. Hardingrock er ikke like orkestralt, men bra allikevel. Myrkgrav har stilige folke-sanger, med bytting mellom clean og growl. Storm går også an.

 

Hvis han skal lære seg å høre grolwing må du kjøre ham hardt med en gang. Burzum - War

 

Om du går et par sider tilbake ser du at jeg har postet musikklisten min. Denne inneholder alt unntatt hardingrock

Àsmegin Myrkgrav Storm og Burzum kan også slenge på Falkenbach

 

Poenget er at Turisas ikke er så mye folkemetal men Nærmere Power og Heavy (etter min subjektive mening)

 

Noe mellom Nu-metal (nei liker ikke det jeg heller ) Turisas og kanskje Dark tranquility

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen grupper som ligner på Turisas ?

 

HAr en venn som jeg sakte men sikkert prøver og omvende til musikk med growling i.

merkelig er det bare growlingen han ikke liker resten går fint.

 

Turisas er bra. Ásmegin er kanskje litt mer folk-aktig. Ensiferum ligner litt. Hardingrock er ikke like orkestralt, men bra allikevel. Myrkgrav har stilige folke-sanger, med bytting mellom clean og growl. Storm går også an.

 

Hvis han skal lære seg å høre grolwing må du kjøre ham hardt med en gang. Burzum - War

 

Om du går et par sider tilbake ser du at jeg har postet musikklisten min. Denne inneholder alt unntatt hardingrock

Àsmegin Myrkgrav Storm og Burzum kan også slenge på Falkenbach

 

Poenget er at Turisas ikke er så mye folkemetal men Nærmere Power og Heavy (etter min subjektive mening)

 

Noe mellom Nu-metal (nei liker ikke det jeg heller ) Turisas og kanskje Dark tranquility

 

Fælt så vanskelig du skulle være da :p

 

Burzum er black metal bare så du vet det. Det ligner ikke på Turisas i det hele tatt.

 

Jeg vet ikke helt, men Wintersun er litt mere power-metal-aktig imo.

Lenke til kommentar
ser fortsatt ikkje opeth på progressive metal listen. kan ikkje tenke meg til eit band som er meir progressive metal enn opeth. litt death metal er det, men om du har hørt albumet damnation finner du ikkje mykje som minner om death metal. så vil sei at opeth bør puttest på progressive metal :)

 

De kaller seg extreme progressive metal på myspace, en meget bra beskrivelse spør du meg.

 

 

Rust in Peace av Megadeth er så jævlig bra. Selv om Nesle ikke liker den ;D

Lenke til kommentar

Hatebreed var ikke så verst, men litt kjip vokal.

 

D.A.M. er jeg ikke helt sikker på om jeg fant riktig band, men jeg antar ikke at det var dette?

 

Ah. Her var det http://www.metal-archives.com/band.php?id=369

MCR :p

 

/kill

 

edit: Jøssenam. Fant D.A.M. på youtube. Hørte et par sanger. Synes det var helt kurant thrash. Ikke legendarisk, men helt greit å høre på når jeg kjeder meg litt.

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Jepp. Man burde nesten anskaffe hele album, myspacen har ikke det beste utvalget av perlene i dette bandet. ^^

 

Hva er den beste skiva?

 

Hypocrisy skal falle i smak om du liker death metal.

 

Og hvis du allerede ikke har noe av dem, så sjekk ut Anorexia Nervosa.

 

Sjekka et par sanger av Hypocrisy. Det var ganske kult, siden de ikke kjører 100 % daumetallvokal. Beste plate?

 

AN har jeg :)

Lenke til kommentar
Ophthalamia. Tror det vil kunne falle i smak hos enhver som gidder å sette seg ned og høre på det.

 

Var ikke det et slags prog-svart band du linka til for noen uker siden elns?

 

Husker jeg synes det var ganske stilig

 

edit: dette?

 

De kaller seg selv black metal og det samme gjør metal-archives, men det der var veldig progressivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...