Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pica Fierce har nettopp gitt ut debuten sin også. Det er fet, skitten thrash. De har vært et band i 10 år ellerno, bare gitt ut noen demoer og EP'r før.

 

Ukjent for meg. Skal sjekke det ut.

 

Equinox er, så vidt eg har fått med meg, det einaste bandet som har utgjeve ei skive av topp klasse. Da er det snakk om rein thrash, ikkje denne blackthrashen som Noreg faktisk er dyktige på.

Lenke til kommentar
Hører gjennom Anaal Nathrakh nå. Elsker dette.. The Final Absolution er litt av en låt. Noen spesielle favoritter dere har jeg bør sjekke ut?

 

Neh, hører ikke veldig mye på Anaal Nathrakh men èn låt som har festet seg er "This Cannot Be The End". Kan være et drøss som er bedre, men denne er ikke værst.

Lenke til kommentar

ser fortsatt ikkje opeth på progressive metal listen. kan ikkje tenke meg til eit band som er meir progressive metal enn opeth. litt death metal er det, men om du har hørt albumet damnation finner du ikkje mykje som minner om death metal. så vil sei at opeth bør puttest på progressive metal :)

Endret av xersess
Lenke til kommentar
Noen som har noen grupper som ligner på turisas ?

 

HAr en venn som jeg sakte men sikkert prøver og omvende til musikk med growling i.

merkelig er det bare growlingen han ikke liker resten går fint.

 

Turisas er bra. Ásmegin er kanskje litt mer folk-aktig. Ensiferum ligner litt. Hardingrock er ikke like orkestralt, men bra allikevel. Myrkgrav har stilige folke-sanger, med bytting mellom clean og growl. Storm går også an.

 

Hvis han skal lære seg å høre grolwing må du kjøre ham hardt med en gang. Burzum - War

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
The Codex Necro-plata er overlegent fetest, men elsker alle platene deres bortsett fra sisteplata. Den skuffa mye. Altfor lite necro.

 

Har de full studiolineup nå også?

 

Niks, fortsatt bare Mick Kenney og Dave Hunt.

 

Ok, tenkte de kanskje hadde hatt noen ekstra hoder med på skrivinga av den nyeste, siden den er såpass forskjellig.

Lenke til kommentar
ser fortsatt ikkje opeth på progressive metal listen. kan ikkje tenke meg til eit band som er meir progressive metal enn opeth. litt death metal er det, men om du har hørt albumet damnation finner du ikkje mykje som minner om death metal. så vil sei at opeth bør puttest på progressive metal :)

 

Nei.

 

Det finnes drøssevis av band som er mer progressive enn Opeth. Selv om ett album hadde progresive rock konsept betyr ikke dette at det er representativt for musikken. Musikken er progressiv, men hovedelementet er og blir Death Metal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...