Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå gler æ mæ!

 

HATE ETERNAL ANNOUNCES NEW ALBUM TITLE"FURY AND FLAMES"DUE OUT FEB 19TH,2008

 

HATE ETERNAL announces new album title and track listing!

 

Tampa, FL's very own Hate Eternal is back with the follow up to their critically acclaimed 2005 release I, Monarch, titled Fury and Flames. Fury and Flames will be the bands most diverse and emotionally fueled record to date due mainly in part to the passing of bassist and good friend Jared Anderson.

 

 

 

Hate Eternal founder and vocalist/guitarist Erik Rutan recently did an interview with MTVnews.com where he stated, "Jared was one of my best friends, and his passing away really affected me and influenced this record a lot. It's a very dark and heavy record — not just heavy as in 'heavy metal,' but heavy-hearted as well." Go HERE to read the full article.

 

 

 

Fury and Flames will feature cover art by Paul Romano (Mastodon, Animosity, The Red Chord) and features the addition of new members Shaune Kelley as second guitarist and Jade Simonetto on drums. The addition of second guitarist Shaune means that this will be the first time Hate Eternal will be able to perform as a four piece live. Something fans will be able to experience on the first tour for Fury and Flames when the band heads out with label-mates The Black Dahlia Murder. Alex Webster of Cannibal Corpse fame stepped in on bass for the recording, but due to his insane schedule with Cannibal will not be able to tour with the band.

 

 

 

Fury and Flames will be in stores and online everywhere on February 19th 2008.

 

 

 

Fury and Flames track listing:

 

1. Hell Envenom

 

2. Whom Gods May Destroy

 

3. Para Bellum

 

4. Bringer of Storms

 

5. The Funerary March

 

6. Thus Salvation

 

7. Proclamation of the Damned

 

8. Fury Within

 

9. Tombeau (Le Tombeau De La Fureur et Des Flammes)

 

10. Coronach

 

l_22472bbc81f91df8ee84eee774bdd9bf.jpg

 

HATE ETERNAL is:

 

Erik Rutan – Lead and rhythm guitars/vocals

 

Alex Webster – Bass

 

Jade Simonetto – Drums

 

Shaune Kelley – Lead and rhythm guitars

Lenke til kommentar
Skal ha et skoleprosjekt om Black Metal, men med hovedfokuset rundt miljøet, hendelsene og medias tullete og delvis falske oppslag om dette på 90-tallet. Lurer derfor på om noen veit om en side hvor jeg kan lese om dette temaet?

 

Du finner en god del dokumentarer på youtube hvis du leiter litt. Jeg hadde en link til en side med massevis av metal-dokumentarer og sånn, men har selvsagt ikke den linken nå lenger. Kanskje noen andre har den?

Lenke til kommentar
Skal ha et skoleprosjekt om Black Metal, men med hovedfokuset rundt miljøet, hendelsene og medias tullete og delvis falske oppslag om dette på 90-tallet. Lurer derfor på om noen veit om en side hvor jeg kan lese om dette temaet?

 

Du finner en god del dokumentarer på youtube hvis du leiter litt. Jeg hadde en link til en side med massevis av metal-dokumentarer og sånn, men har selvsagt ikke den linken nå lenger. Kanskje noen andre har den?

mener du http://www.ghostradio.co.nr/ ?

Lenke til kommentar
Skal ha et skoleprosjekt om Black Metal, men med hovedfokuset rundt miljøet, hendelsene og medias tullete og delvis falske oppslag om dette på 90-tallet. Lurer derfor på om noen veit om en side hvor jeg kan lese om dette temaet?

 

Du finner en god del dokumentarer på youtube hvis du leiter litt. Jeg hadde en link til en side med massevis av metal-dokumentarer og sånn, men har selvsagt ikke den linken nå lenger. Kanskje noen andre har den?

mener du http://www.ghostradio.co.nr/ ?

 

Tusen hjertelig :)

 

Mulig jeg kommer opp i Engelsk på prøvemuntlig og da er det store muligheter for at vi må fortelle om en hobby. Da blir det svartmetall på meg as :)

 

edit: Tror ikke det var den siden. Det var en side med masse videoer om sortmetall og sånn ramsa opp nedover med link.

 

edit 2: Jeg husker blant annet at jeg så Det Svarte Alvor der. Det meste var linker til youtube, men jeg husker ikke navnet på alle.

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...