Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tulling. Det skal ikkje vere nødvendig med "eg meiner" føre kvar einaste setning. Dette er et diskusjonsforum, og om du ikkje forstår at alt er subjektive meiningar, bør du heller vurdere denne knappen!

 

Takk bare bra, det vet jeg, men det hender at visse personer her har en litt negativ holdning til andres smak. F.eks. hvis noen nevner Children of Bodom, så kommer det ting som: "Æsj, søppel, bruk penga dine på noe annet"

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Tulling. Det skal ikkje vere nødvendig med "eg meiner" føre kvar einaste setning. Dette er et diskusjonsforum, og om du ikkje forstår at alt er subjektive meiningar, bør du heller vurdere denne knappen!

 

Takk bare bra, det vet jeg, men det hender at visse personer her har en litt negativ holdning til andres smak. F.eks. hvis noen nevner Children of Bodom, så kommer det ting som: "Æsj, søppel, bruk penga dine på noe annet"

 

 

ordene, "jeg liker ikke" er ikke tilstrekkelige når det kommer til å understreke hvor mye rumpe det lukter av CoB akkurat nå.

Lenke til kommentar
Blant norske BM-band er det eldre best.

Det er vel personlig mening så det holder?

 

Som alt det andre som omhandlar musikksmak.

 

Allikevel kan man jo prøve å ha en holdning som ikke høres ut som "Min mening er 100% rett og derfor er min tiss størst og ingen kan si meg imot".

 

 

Du hadde en ganske så "partisk" holdning selv i den "beste sangen uansett sjanger" tråden din en periode.

Lenke til kommentar
Blant norske BM-band er det eldre best.

Det er vel personlig mening så det holder?

 

Som alt det andre som omhandlar musikksmak.

 

Allikevel kan man jo prøve å ha en holdning som ikke høres ut som "Min mening er 100% rett og derfor er min tiss størst og ingen kan si meg imot".

 

 

Du hadde en ganske så "partisk" holdning selv i den "beste sangen uansett sjanger" tråden din en periode.

 

Å? Hvordan da? Målet var jo liksom å prøve å være mest mulig nøytral, men det er jævlig vanskelig i en sånn tråd da.

Lenke til kommentar

Pappa Bytex kommer og ordner opp igjen :wee:

 

Skal nå tilstå at jeg er noe enig med Metalheart for en gangs skyld, det er endel folk her som bruker unødvendig mye energi på å slenge dritt om andres musikk og musikksmak. Greit at en ikke skal trenge å si "jeg mener at" før hver setning, det ville være idiotisk, men endel av det som blir skrevet er det enkelt og greit ikke nødvendig å skrive. Da er det bedre å tie. Spør noen hva folk mener om et spesifikt band derimot, får de bare tåle å høre hva andre mener. Enten det er beinhard negativ kritikk eller ikke.

Lenke til kommentar

Greit nok at enkelte band er mer true enn andre osv, men er det vits i å virkelig rakke ned på absolutt alle band du ikke liker? Det er greit at NiXx ikke liker CoB, men noen andre gjør helt sikkert det. La dem nå for "guds" skyld få høre på det bandet om de vil, så kan du gå å høre på det du liker.

 

En annen ting jeg også reagerer på er alle de som skal være så "true" til musikken. Dette gjelder ikke folk her på forumet igrunn, men mer en jeg kjenner. Han hører bare på gammel black metal. Ikke fordi han synes det er bra, men "følelsen" i musikken. Han liker f.eks ikke Emperor nå lenger, og den eneste grunnen til at han ikke liker dem er at "Ihsahn gikk fra å være en stolt satanist til en "oh, så på meg"" (ordrett).

Han liker heller ikke Slayer, fordi gitaristen mente at norsk black metal er ekstremt teit. Han satt å klagde om dette til meg på msn for et par dager siden, der han kom med utspill som "han burde faen meg blitt drept" og "håper han dør".

Det blir jo så utrolig fjortisfakter over det hele, og vis flesteparten som hører på black metal er slik som han, forstår jeg at mange ser det hele som noe "teit". :ermm:

Lenke til kommentar
Eg leste litt om Glorior Belli på allmusic no, og trur jammen eg skal kjøpe ei plate. Noko anna fransk eg bør vurdere? Blut Aus Nord? Deathspell Omega ser også interessant ut, og har blitt anbefalt her på forumet ganske ofte. Er den nyaste plata deira den beste?

Du vil ha franske Eternal Majesty - From War To Darkness!

Lenke til kommentar
Greit nok at enkelte band er mer true enn andre osv, men er det vits i å virkelig rakke ned på absolutt alle band du ikke liker? Det er greit at NiXx ikke liker CoB, men noen andre gjør helt sikkert det. La dem nå for "guds" skyld få høre på det bandet om de vil, så kan du gå å høre på det du liker.

 

Sist jeg sjekket hadde jeg hverken makten til å nekte folk å høre på hva de vil, og ikke har jeg sagt at de ikke får lov til å høre på hva de vil.

Lenke til kommentar

Jeg liker Wrath Of The Tyrant mye bedre enn Prometheus - The Discipline Of Fire & Demise, og da mener jeg musikken. Forøvrig ikke sjokkerende at mange setter mer pris på senere album fremfor de første. Nyere musikk er lagd for å bli lettere likt av flere (mer kommersiellt!), mens den tidligere musikken ble lagd kun for de som likte den sånn som den var!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ja, for all del, alle band bør stagnere akkurat der dei er når dei startar å spela, istadenfor å vise progresjon. Om det hadde vore slik hadde få av yndlingsalbuma mine vore til. Cynic - "Focus", Gorguts - "Obscura", Atheist - "Elements", etc. Tvilar JÆVLIG sterkt på at mange band bevegar seg bort frå det originale soundet sitt berre for å tene meir pengar. Vil f.eks. påstå at "Considered Dead" eller "The Erosion of Sanity" av Gorguts er jævlig mykje meir salgbart enn "Obscura", for å ta eit eksempel.

Endret av MrHaze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...