Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe black metal er regelrett flatbrød.

 

 

EDIT:

Dere får unnskylde mine stygge utsagn, men jeg har nettopp hørt igjennom 8 "random" black metal album og 10 demoer, og fy flate så mye driit det finnes. Jeg mener, LÆR Å LAG MUSIKK FØR MAN SPILLER INN DEMO

Jeg er helt enig med deg! Det finnes så utrolig mye dårlig black metal at det er til å spy av, men det er noen gullkorn blant alt det forferdelige.

 

Det jeg ikke skjønner er meningen med dårlig lydkvalitet for å få mer "ondskap" i musikken. Det gir jo ingen mening, siden musikken blir ødelagt.

Ja til black metal med GOD lyd!

Lenke til kommentar
Noe black metal er regelrett flatbrød.

 

 

EDIT:

Dere får unnskylde mine stygge utsagn, men jeg har nettopp hørt igjennom 8 "random" black metal album og 10 demoer, og fy flate så mye driit det finnes. Jeg mener, LÆR Å LAG MUSIKK FØR MAN SPILLER INN DEMO

Jeg er helt enig med deg! Det finnes så utrolig mye dårlig black metal at det er til å spy av, men det er noen gullkorn blant alt det forferdelige.

 

Det jeg ikke skjønner er meningen med dårlig lydkvalitet for å få mer "ondskap" i musikken. Det gir jo ingen mening, siden musikken blir ødelagt.

Ja til black metal med GOD lyd!

 

Støttes.

 

Sons of Northern Darkness > Diabolical Fullmoon Mysticsm

Lenke til kommentar
Lyden skal for all del ikke være stygg. Se for eksempel på Darkthrone albumene; du hører jo lite til musikken.

Dark Funeral, Old Man's Child og Anorexia Nervosa er prakteksempel på bra black metal.

 

Det er prakteksempel på slik BM ikkje skal låte, ja.

Gje meg råtten lyd/musikk som Vulcano, Holocausto og Sarcofago, og ikkje OMC, som bestemor kan danse macarena til.

 

 

 

Musikken skal vere stygg. Jfr. Gorguts - Obscura.

 

Det er Considered Dead som er skiva, Haze.

Lenke til kommentar
Lyden skal for all del ikke være stygg. Se for eksempel på Darkthrone albumene; du hører jo lite til musikken.

Dark Funeral, Old Man's Child og Anorexia Nervosa er prakteksempel på bra black metal.

 

Det er prakteksempel på slik BM ikkje skal låte, ja.

Gje meg råtten lyd/musikk som Vulcano, Holocausto og Sarcofago, og ikkje OMC, som bestemor kan danse macarena til.

 

 

 

Musikken skal vere stygg. Jfr. Gorguts - Obscura.

 

Det er Considered Dead som er skiva, Haze.

 

Feit den og. Heile diskografien til Gorguts er overlegen det meste anna, men Obscura er mesterverket der i garden.

Lenke til kommentar

Reply @ Metalheart: Jeg slettet det meste, men jeg kan prøve å finne titlene.

 

"God lyd" kommer virkelig an på bandet. Noen band er helt teite med for ren lyd. Mange artister bruker jo ekstra "disortion"-effekter i miksingen for å få riktig "atmosfære". Det liker jeg godt. Men at selve produksjonen og musikken er elendig, det liker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Disse har jeg på kassett:

Beelzebul - The powerful essence of Lucifthian in times of Obscurantism

Fordervet - Av alle tapte tanker

Utgard - The Ancient Ones

 

Tre demoer; to er rassdårlige og en er sånn passe bra (Fordervet)

De andre demoene var noen jeg lastet ned fra en sånn "black metal demo pack", og jeg slettet alle (Inkludert 1349-demoen "Chaos Preferred"). Huffameg. Seriøst, så sure toner høres jævlig ut selv i black metal. De fleste var vilkårlig riffing, ullgenser over mikrofonene, MAXXXX tone og gain på gitaren, og elendig vokal. Merk at alle demoene var laget fra og med 2000.

Black metal ER jevnt over dødt. Huff.

 

Albumene var jo bedre enn demoene, men mye rart var det å finne der og.

Lenke til kommentar

Det var på grunn folks meninger om Black Metal at jeg siterte Ibsen (eller Dr Thomas Stockmann om man vil). Flertallet vil ha musikk med ren lyd og enkle toner. Dårlig produksjon fra et ukjent band ser jeg på som et kvalitetstegn. Musikken blir faktisk bedre av det! Det blir vanskelig å komme med eksempler, for det er sikkert noen der ute som har den ultimate underproduserte demoen og alt annet blir glanspolert i forhold. Tidlig Solefald eller Ulver sitt Nattens Madrigal album ser jeg på som gode eksempler på hva jeg mener, og det er god musikk. Gi meg et eksempel på et svartmetallband der siste albumet er bedre enn det første!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...