Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk, min kjære svane.

Sånn ellers kan jeg legge til at eldre Enslaved frem til og med 98 og Helheim frem til og med 97 er latterlig bra. Knall! Max kick!

Siste låta på Groa er så bra så bra så bra.

Endret av Necrosodomic Proctólogo
Lenke til kommentar

Prøvde meg på den for første gang i dag tidlig. Synes dessverre det ble veldig langteklig, med unntak av "Dualitet og Ulver", som rett og slett er ei knallåt. Bedre enn Blod & Ild, The Journeys and the Experiences of Death og kaoskult, men svakere enn Jormundgand, Av Norrøn Ætt, Terrorveldet og Yersinia Pestis. Men skal la den få noen flere sjanser, for en er i underkant lite.

Lenke til kommentar

Tusen takk, min kjære svane.

Sånn ellers kan jeg legge til at eldre Enslaved frem til og med 98 og Helheim frem til og med 97 er latterlig bra. Knall! Max kick!

Siste låta på Groa er så bra så bra så bra.

Slaget i skogen bortenfor er en av de bedre blackmetal-låtene fra tidlig 90-tallet, ja. Den konstante repeteringen av hovedriffet nagler seg inn i hjernebarken så man blir helt hypnotisert, omtrent som Darkthrone før de blanda inn punk og klassisk metal. Og stemmen til Grutle er mikset såpass lavt at han bare ligger oppå trommene og riffingen som et teppe av støy og druknet i romklang, hører jo ikke et kvekk av det han sier, men det er helt irrelevant. Casio-synth AAAAH lyden passer lydbildet perfekt. Den rolige biten like før "talen" er også episk. 13 minutter og 10 sekunder pure EPIC.

Og fortsatt en live-staple.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men bander har jammen meg tapt seg, både på skive og live. Alle skivene etter Below the Lights er dritkjipe, samt at de i de seinere åra er helt uinteressant live. Så de rundt de tider Isa ble utgitt, og det var suverent. Så de vel i 09 igjen, og da var det flaut dårlig. Så no' livestream tidliger ei år (tror jeg det var), og det sugde også. Jaja, har da skivene frem til og med Below the Lights å kose meg med, spesielt skivene mellom 93-98 er knallert.

Lenke til kommentar

Husker første gangen jeg hørte slaget i skogen bortenfor. Fantastisk sang, ble bare sittende å lytte til den til den var ferdig. Var vell det første jeg hørte av Enslaved som falt i smak for min del. Av de nyere albumene så har ikke Vertebrae falt helt i smak. Men det nyeste har jeg koset meg med mang en gang.

Lenke til kommentar

1 natt her forleden drømte jeg at jeg fløy hjem til en viss norsk kjendis og bollet meg i senga hele dan.

våknet også opp kaldsvettende etter å ha blitt korsfestet opp-ned på ett svart og rødt pentagram. det var i går på tur hjem fra harrytur i Sverige. hahahahehehehaha. blir varm om ørene av alt dette jeg. snart kommer vel do-draguen og klyper meg i rævva når jeg sitter på skåla også.

jeg brukte da aldri å rocke chicks når jeg hørte på Fleet Foxes?!?!

ps: four thrones av watain burde vært pensum.

nokturnal graves har jeg forresten hørt mye på, de jeg mente var såklart nokturnal mortum.

Endret av Loddpenge
Lenke til kommentar

hva med satanic warmaster? har ikke helt sjekket de enda.

hva med nokturnal graves? har ikke helt sjekket de enda.

men jeg tror de er oooon.

fokk. jeg får mareritt av musikken jeg hører på for tiden.

Begge band er helt supre!!

Så og si alle albumene til SW er knall, men start gjerne med det første, Strength and Honour.

http://www.youtube.com/watch?v=PWFhyriZ2JM&feature=related

Nokturnal Graves, der er det bare ti, og kjøre på med det ene albumet dem har gitt ut, fenger som bare faen. Splitten med ''Hell Spirit'' er og fine saker. Synd bandet har gitt seg :(

Edit: Ser nå at du mente Nokturnal Mortum :p

Vell, der er det bare og kjøre på. Elsker dem selv!

Kom faktisk med et Live album for noen dager siden:

Front%203.jpg

Gleder meg :D

Endret av Skogslik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...