Abigor Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Til alle sjanger-kommunister der ute, nå har jeg til og med begynt å like Blind Guardian, Helloween og Gamma Ray. Så ikke kom og si det ikke er bred smak. Lenke til kommentar
""" Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Blind Guardian frem til og med 95 er drøyt bra. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Pffft, til og med ferskerste Blind Guardian er bra, Sacred World!!!! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Ingen har så bred musikksmak. All hail! Lenke til kommentar
""" Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Det er ikke noe for meg. Takler virkelig ikke skivene etter Imaginations from the Other Side. Helt forferdelige saker! Uansett, Omen. Battle Cry er en av tidenes aller beste power metal-album. Faen så bra! http://www.youtube.com/watch?v=k-tsuC9r8Rk Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 http://www.youtube.com/watch?v=NCN6DGlPUDw&feature=related Rimelig undervurdert skive. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Det der er typisk 90's svartmetall ja. Med sin blanding av paganisme og satanisme. The night is filled With diabolical summoning winds The moon is burning Like an eye glaring of demonic hate Watch me as I choose my trail This journey is forever The spirit of Gods and Goddess I am Forgotten at the birth of new times A reflection of an ancient past Waiting in a lost realm of ice For the rising of a forever pagan age Lenke til kommentar
smøllj Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) er det galt da? Endret 3. september 2011 av Loddpenge Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 er det noe galt i å ha forkjærlighet for nittitallet da? Jeg har en mappe med hundre kirkebrannbilder, så nei, jeg synes ikke det er galt Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hahahahahahahaha. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 er det noe galt i å ha forkjærlighet for nittitallet da? Jeg har en mappe med hundre kirkebrannbilder, så nei, jeg synes ikke det er galt Upload, fag 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Pffft, til og med ferskerste Blind Guardian er bra, Sacred World!!!! Sjekk ut Tokyo Tales, liveplate fra 1993. Det var like før de klinte synther og massive overdub-hansier på alle låtene. Det er mere rein speed metal med fantastiske riff og melodier, enda råere vokal og et overentusiastisk japansk publikum som kan alle låtene. Svært vanskelig å finne noe fra den på youtube pga copyrights, men jeg fant en låt Goodbye My Friends fra denne er også knall, der publikum roper GOODBYE på riktige steder i alle refrengene uten noe som helst "coaching" først. De har alltid hatt som mål å bruke publikum som et eget instrument live, og det virker som om publikum bare vet det, siden de tråkker til selv om hansi ikke sier noe på forhånd. Imaginations from the Other Side (1995) er gjennombruddet når de virkelig tok av med Tolkien-metallen sin, tepper med synth og masse overdubba vokal, Hansi synger vel 10 stemmer samtidig, og det er helt greit for min del, når det låter så fett som det gjør. Live gjør de samme låtene med bare en 3 stemmer og det er fortsatt like bra. Da korer gitaristene sammen med Hansi. De bruker visst ikke samples. Platene før var mere spredt tematisk med låter som handlet om sci-fi filmer og bøker spredt sammen med fantasy-tekster. Det er også her mange "oldschool"-fans står ved et veiskille, de høres mindre "rå" ut og mere superprodusert heretter. BG innså vel ganske tidlig at dungeons&dragons/tolkien fans også stort sett er metalfolk, og gjorde max ut av det. Somewhere Far Beyond er også velkjent for allsang-klassikern The Bard's Song (in the forest). TBS er todelt, den har en speedmetal-del med samme melodi som allsang-delen. De spiller aldri begge på konsert. Begynte å høre på BG rundt 1997-98, har ikke klart å henge helt med de siste platene. De beste for meg var til og med Nightfall in Middle Earth. Husker et liveopptak av And the Story ends fra 1995 jeg hadde som realvideo-fil, der Hansi høres ut som en blackmetal-vokalist på alle refrengene..mannen kunne screame lungene ut av de fleste på den tiden. Endret 4. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Patton Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg har lyst å høre på Amon Amarth. Hvor begynner jeg? Debuten? Lenke til kommentar
""" Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Sorrow Throughout the Nine Worlds. Eneste utgivelsen som faktisk holder mål, uten at det sier spesielt om kvaliteten. Men joda, kurant utgivelse. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Og det gjør ikke Once Sent From The Golden Hall? Begynn med første album, der er det bare bra musikk. "LOWER THE SAIL, GRAB YOUR OARS, NOW MEN IT'S TIME TO ACT! ROW LIKE THE WIND TO THE SHORE, ROW LIKE THE WIND TO ATTACK!" Albumet handler om noen hedenske vikinger som starter et hevntokt etter at noen kristne kjøtere dreper sønnene deres. Derfor legger de ut på et seilas og begår folkemord på alle kristne de møter. Fryktløse og nådeløse, og når de dør kommer de til Valhall seff. Det kommer raskt hipstere som prøver å lure deg til å høre på Fate of the Norns eller senere album. Ikke la deg lure! Endret 4. september 2011 av Abigor Lenke til kommentar
""" Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 http://www.youtube.com/watch?v=RYKCoXnfkoc http://www.youtube.com/watch?v=lBejmvvTz3M Drøy skive. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Er jo helt klart A Night at the Opera som er Blind Guardians mesterverk. Aldri har de brukt flere lag på lag med Hansi, og annet pompøst, grandiost snacks. Endret 4. september 2011 av DurinVIII Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 http://www.youtube.com/watch?v=ZF9TPuDkYJg Dodsferd er så sinnsykt fett!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå