Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt rart at IF anses som et "emo-band" når de startet mange år før "emo" engang var et ord. Og disse emo-ungene knapt var født når de hadde sine største karrierehits på 90-tallet.

Blir litt som å si at Iron Maiden er emo-band fordi mange unge går på konsertene deres også.

Lenke til kommentar

Er litt rart at IF anses som et "emo-band" når de startet mange år før "emo" engang var et ord. Og disse emo-ungene knapt var født når de hadde sine største karrierehits på 90-tallet.

Blir litt som å si at Iron Maiden er emo-band fordi mange unge går på konsertene deres også.

Maiden er emo som fanden.

Lenke til kommentar

Virkelig?

Emo (play /ˈiːmoʊ/) is a style of rock music characterized by melodic musicianship and expressive, often confessional lyrics. It originated in the mid-1980s hardcore punk movement of Washington, D.C., where it was known as "emotional hardcore" or "emocore" and pioneered by bands such as Rites of Spring and Embrace

Sånn ellers er jeg veldig glad i mye "emotional hardcore" og screamo.

Debuten til In Flames er fet da. Resten er rimelig stusselig.

Lenke til kommentar

Følger dere med på idol? Jeg har egentlig aldri fulgt spesielt med, men syns audition-rundene er kjempemorsomme, og dommerne er jo så søte! Foreløpig ingen kjentfolk som har dukket opp på skjermen, men må jo være noen bekjentskaper blant alle de rare deltakerne…

Lenke til kommentar

Fått ett lite Norwegian Black Metal kick i det siste, der Mayhem, Satyricon, Darkthrone, Ulver, Covenant og Dodheimsgard. Så jeg lurte på hvilken skive av Burzum liker dere best? Sjekket ut en skive for lenge siden, men var litt snobbete på produksjonen i den tid så jeg tror det kan falle bedre i smak idag.

Lenke til kommentar

Hvis Lyset Tar Oss er best, etterfulgt av Filosofem. De som mener noe annet tar feil. Hill!

Men alle black metal-skivene er helt fantastiske.

Hvis Lyset Tar Oss > Filosofem > Burzum / Aske > Det Som Engang Var > Belus > Fallen. Men som sagt, alle skivene er jævlig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...